Má výkon 280 koní a z nuly na 100 km/h akceleruje za 5,5 sekundy. Řeč ale není o sportovním voze, nýbrž o nové nejvýkonnější verzi korejského SUV Hyundai Kona. Auto dostane i specifickou výbavu.
Korejská automobilka Hyundai opatřuje své sportovně střižené vozy písmenem N. To se ale ještě neobjevilo na žádném SUV, tedy až dosud. Model Kona N, který patří mezi menší crossovery, dostal pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec o výkonu 206 kW, tedy 280 koní. Točivý moment má hodnotu 392 Nm. I díky tomu může auto slíbit akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy a maximum 240 km/h.
Písmeno N v názvu ale neznamená jen výkonnější pohonnou jednotku. K řazení například poslouží osmistupňová automatická převodovka, která prošla řadou úprav, aby zvládala nasazení se silným motorem. K dispozici je dokonce i funkce Launch Control, která umožní co nejrychlejší start. Právě s ní Kona N dosahuje maximální akcelerace.
Zvláštní režim pro okruhy
Auto navíc dostalo unikátní jízdní režimy. Například v módu nazvaném N Grin Shift zvedne výkon motoru a převodovky na omezenou dobu 20 sekund. Režim N Power Shift zase při akceleraci zvýší točivý moment při řazení stupňů směrem nahoru, aby systém měnil převody rychleji. N Track Sense Shift je zase optimalizovaný režim pro převodovku na závodní okruh.
Volant v Hyundai Kona N má speciální tlačítka pro volbu jízdních režimů i start motoru. Zdroj: Hyundai
Volant v Hyundai Kona N má speciální tlačítka pro volbu jízdních režimů i start motoru. Zdroj: Hyundai
Hyundai Kona N navíc stojí na 19palcových kovaných kolech, pod nimiž jsou k vidění sportovní brzdy. K dispozici je také elektronická náhrada za diferenciál s omezenou svorností, jež má pomoci s rychlejším průjezdem zatáček. Škoda, že vůz bude k mání jen s pohonem předních kol.
Vzhledově novinka vychází z modelu Kona N Line. Logicky tedy dostane sportovní doplňky karoserie i zajímavé detaily uvnitř. Ani nejviditelnější změnou je volant s výrazným červeným tlačítkem pro start motoru a modrými voliči jízdních režimů.
I když se Hyundai Kona ve své elektrické verzi vyrábí v Nošovicích, standardní Kona a Kona N se dováží do Evropy z Koreje. CNN Prima News to potvrdil mluvčí automobilky David Pavlíček. Cena pro český trh zatím stanovena nebyla.