CNN Prima News Hyundai

Hyundai

Výpis příspěvků ke štítku „Hyundai“

Prodejům aut se daří nejvíce za posledních pět let. Zlato drží Škoda, nejvíce rostl Ford

Po nepříliš zdařilém začátku nového roku se nakonec prodeje automobilů v prvním čtvrtletí dostaly do pozitivních čísel. A to zejména díky březnu, který byl vůbec nejsilnějším měsícem za posledních pět let. V meziročním porovnání došlo podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) k nárůstu o zhruba 20 procent – celkově se prodalo 22 566 aut. Za leden až březen je to téměř 60 tisíc vozů.

Jedno z posledních lidových aut nadchne cenou i prostorem. Češi ho stále milují

Kdyby neexistovala konzervativní kompaktní modelová řada i30, prodal by Hyundai na českém trhu skoro o polovinu aut méně, což by jej v celkovém pořadí importérů odsunulo kamsi ke konci první desítky. Třetí generace „Třicítky“ se vyrábí už devátým rokem a loni prodělala další z dílčích faceliftů. Pořád je to fajn praktické auto – zvláště, pokud jde o kombík.

Plug-in hybrid v korejském bestselleru není nejlepší ani nejlevnější. Přednosti má jinde

Zatímco naftový motor se mi při letním testu Hyundaie Tucson jevil jako skvělá volba, plug-in hybrid bych naopak po nedávných zkušenostech bral jen v krajních případech. I když se s korejským SUV příjemně jezdí, elektrifikovaný pohon má stále spoustu dětských chyb, které je potřeba ještě doladit. Každopádně své zákazníky si Tucson do zásuvky bezesporu najde. Budete mezi nimi?

Zájem o luxusní vozy klesl. Mezi propadáky roku jsou i ostřílené značky

Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.

Čínský konkurent luxusních offroadů překvapí cenou i výbavou. Do Česka dorazí v březnu

Automobilka Jaecoo vedle domovského čínského trhu působí už také v několika evropských zemích. Tamním zákazníkům se luxusně vypadající auta s bohatou výbavou, ale zároveň za rozumnou cenu líbila natolik, že během chvíle vykoupili veškeré skladové zásoby. Na tyto úspěchy by nyní čínská značka ráda navázala také v Česku, kam v březnu doveze svůj vůbec první model. Co všechno nabídne?

TEST: Hybridní Hyundai Santa Fe je originální korejská lednička, která okouzlí i estéty

Vymizení prostorných praktických aut kategorie MPV nutí velké rodiny přesedat do sedmimístných SUV. Pátá generace modelu Santa Fe navazuje svým futuristickým designem na elektrickou řadu Ioniq, gigantické vozidlo se ale na rozdíl od jejích zástupců zamilovalo do ostrých hran, které hodně napovídají o výjimečně prostorném interiéru. Velice zajímavé je to ale i pod kapotou.

Nikdo je nechce, i když se automobilkám daří. Tohle jsou největší propadáky roku 2024

Letošní rok se podle Svazu dovozců automobilů (SDA) zatím vyvíjí pro většinu automobilek slibně. Celkově se zájem o nové vozy zvýšil oproti minulému roku o necelá čtyři procenta a tradičně trhu vládnou SUV. Navíc jim poprvé patří nadpoloviční většina všech prodejů. I přes lichotivý vývoj se však najdou modely, kterým se téměř vůbec nedaří. Vybrali jsme pětici nejméně žádaných aut v tomto roce.