
Vážná nehoda na Znojemsku: Couvající řidič u školy těžce zranil malou dívku
Čínská automobilka se za necelé tři roky probojovala mezi nejoblíbenější značky na českém trhu. Tuzemskou klientelu si získala hlavně díky nízké pořizovací ceně svých vozů i jejich modernímu stylu. V žebříčku se díky tomu umístila loni na třinácté příčce a letos má ambice dostat se do první desítky. V rukávu má totiž hned několik trumfů.
Zatímco naftový motor se mi při letním testu Hyundaie Tucson jevil jako skvělá volba, plug-in hybrid bych naopak po nedávných zkušenostech bral jen v krajních případech. I když se s korejským SUV příjemně jezdí, elektrifikovaný pohon má stále spoustu dětských chyb, které je potřeba ještě doladit. Každopádně své zákazníky si Tucson do zásuvky bezesporu najde. Budete mezi nimi?
Nová auta už kvůli nejrůznějším emisním a bezpečnostním normám nemohou být tak levná, jako bývala před několika lety. Některé automobilky se je však přesto snaží dělat dostupná pro všechny, a to pomocí operativního leasingu. Jednou z nich je i Peugeot, který aktuálně svůj největší a nejdražší model 5008 nabízí za zhruba 10 tisíc korun měsíčně. S povinným i havarijním pojištěním.
Rumunská novinka má konečně české ceny, a jsou dokonce výrazně nižší, než které automobilka loni avizovala během mezinárodní prezentace. Nová Dacia Bigster totiž startuje na 549 tisících korunách a ve své kategorii C-SUV se ihned zařadila k těm vůbec nejlevnějším na trhu. Ani výbavou se nenechá zahanbit.
Pokud se nebudeme dívat na jednotlivé karosářské verze, je nová Škoda Elroq teprve druhým čistě elektrickým modelem z Mladé Boleslavi. A zatímco Enyaq je de facto bateriovým Kodiaqem, Elroq je pro změnu elektrickým Karoqem. Více než jemu se však podobá spíše právě Enyaqu, jen má menší kufr a o něco lépe jezdí. Jaké jsou další odlišnosti? To jsme zjišťovali během prvních jízd na Mallorce.
Psal se rok 2018, kdy na trh přišlo první SUV kupé se čtyřmi kruhy ve znaku. Asi málokdo by tehdy tušil, že právě Q8 předběhne všechny zaběhnuté modely a stane se tím vůbec nejprodávanějším vozem značky. Proč tedy něco měnit, když to funguje? Řekli si v Ingolstadtu a při nedávném faceliftu zvolili jen minimum úprav. Nově je například možné volit si světelný podpis a testovaný plug-in hybrid dostal větší baterii. Jak jezdí?
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Peugeot 3008 se zimy nebojí, naopak miluje ji! Má totiž širokou zásobu vychytávek do zimní nepohody, například vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední i zadní sedadla. Pocit tepelného komfortu zvyšují i příjemné hřejivé materiály a teplé odstíny ambientního osvětlení. Peugeot 3008 si poradí i s náročnými zasněženými a namrzlými terény. K tomu mu slouží vyspělé asistenční systémy a pohon 4x4.
Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.
Při cestě z Prahy do Soběsuk a zpět jsme poprvé otestovali nové BMW X3. V pořadí už čtvrtá generace tohoto veleúspěšného mnichovského SUV je opět o něco tišší, komfortnější a samozřejmě také modernější. Ne všechny změny se nám ale úplně líbily. O co konkrétního šlo?
Jedno z nejoblíbenějších, nejdostupnějších a nejuniverzálnějších aut na českém trhu. Těch titulů, kterými se Dacia Duster může pochlubit, je opravdu celá řada. Není tedy divu, že příchod třetí generace všichni netrpělivě vyhlíželi, a jak už jsem se přesvědčil na vlastní kůži, lituji teď vlastně každého, kdo nevydržel a koupil si tu předchozí. Nový Duster je totiž doslova úplně jiné, o několik úrovní lepší auto. Více o tom v testu.
Tradiční japonská značka Nissan přestala na českém trhu na nějakou dobu úplně existovat, dnes je ale zpět v plné formě. Kromě kompaktního crossoveru Qashqai tvoří nosnou kostru nabídky také o kategorii vyšší model X-Trail, auto, které si nezadá s nejlepšími konkurenty. Unikátní je tím, že jde prakticky o pojízdnou elektrárnu.