Domů internetový obchod

internetový obchod

Výpis příspěvků ke štítku „internetový obchod“

Slevové šílenství Black Friday v Česku vrcholí. Jaké průměrné slevy obchodníci letos nabízejí?

Slevová akce Black Friday vrcholí v tomto týdnu. Blíží se totiž původní svátek, který byl spojen s výprodejem zboží ve Spojených státech. Tuzemští prodejci akci využívají k velkým slevám, které ale nemusí být až tak výhodné. Letos se v obchodech mohou lidé setkat nejčastěji s průměrnou výší slev v rozpětí 15 až 25 procent. Obchodníci si pak z této akce odnesou nárůst tržeb až o 40 procent. Jak se vyhnout případným nevýhodným nákupům?

Start[up]ujeme: Od boomu k vystřízlivění. Co dnes rozhoduje o úspěchu e-shopů v Česku?

Česká e-commerce patří mezi nejpokročilejší v Evropě. Rychlé doručení, hustá síť výdejních boxů a silný ekosystém startupů vytvořily prostředí, které sledují i zahraniční giganti. V novém díle podcastu Start[up]ujeme na CNN Prima News diskutují Ondřej Krátký, garant pořadu, zakladatel a CEO grid.online a spoluzakladatel společnosti Liftago, a Peter Brejčák, byznysový redaktor CzechCrunch a tvůrce žebříčku Top 100 e-shopů v Česku, o tom, proč jsou české e-shopy tak výjimečné, co je čeká po covidovém vystřízlivění a jakou roli bude hrát AI.

Black Friday láká čtvrtinu Čechů, polovina nákupy zvažuje. Odborník odhadl průměrné slevy

Ve výprodejích k černému pátku (Black Friday) plánuje letos určitě nakoupit 27 procent Čechů, dalších 55 procent se rozhodne podle toho, jaká bude nabídka. Vyplývá to z průzkumu e-shopu Alza.cz mezi více než 3000 zákazníky, jehož výsledky má ČTK k dispozici. Do Black Friday se obchodníci v Česku zapojují hlavně z toho důvodu, že akci už lidé znají a slevy očekávají. Spíše než nové zboží do Black Friday zařazují špatně prodejné zásoby, řekl Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates, která nabízí řešení pro tvorbu a správu e-shopů.

Konec levných balíčků z čínských e-shopů. EU chce cla na malé zásilky ze třetích zemí

Unijní ministři financí se ve čtvrtek v Bruselu dohodli, že co nejdříve v roce 2026 zavedou cla na balíky s nízkou hodnotou přicházející do zemí Evropské unie. Tento krok zasáhne i čínské on-line prodejce Shein nebo Temu. Původní plán spočíval ve zrušení osvobození od cla pro balíky v hodnotě nižší než 150 eur až v roce 2028. Miliardy balíků přicházejících do EU převážně z Číny však vyvolaly negativní reakci podniků a vznikl tlak na politiky, aby jednali rychleji, poznamenala agentura Reuters.

Předvánoční nákupy bez rizika: Podvodníci útočí tam, kde nečekáte. Jak bezpečně nakupovat online?

S blížícími se vánočními nákupy a Black Friday se miliony Čechů vydávají do online obchodů, ale právě tento čas je pro kybernetické podvody nejrizikovější. Podle bezpečnostních expertů z ESETu a Policie ČR podvodníci zneužívají spěch, nepozornost i strach z toho, že nám unikne výhodná nabídka. Přinášíme praktické rady, jak bezpečně nakupovat online a vyhnout se finančním ztrátám.

Při Black Friday se kouzlí s cenami v Česku i cizině. Toto je osm rad, jak se nenechat napálit

Slevová akce Black Friday se začátkem listopadu začíná rozjíždět. Akční ceny jsou k vidění téměř ve všech obchodech, některé slibují zlevnění až o desítky procent. Ne vždy se však jedná o vyloženě výhodné nabídky, někdy ve skutečnosti ani nejde o slevu, což dokládají i zkušenosti ze zahraničí. Spotřebitelům se proto doporučuje, aby se drželi osmi rad, jak postupovat při nakupování ve dnech velkého slevového šílenství.

Rekordy v online nákupech! Ale pozor – přichází nástrahy, které vás mohou stát tisíce

Obliba online nakupování, které je snadné, rychlé a vyřídíte ho takřka odkudkoli, stoupla na historické maximum. Loni na e-shopy a na internetová tržiště zavítalo 86 % z nás a celkový obrat se vyšplhal na 194 miliard korun. Mimochodem, věděli jste, že naše země patří k evropským lídrům co do počtu e-shopů na obyvatele? Než si ovšem půjdete pořídit další nezbytnost, přečtěte si pár řádků o bezpečném nakupování, které by měl znát každý uživatel internetu.

Jak umělá inteligence mění personalizaci českých e-shopů v roce 2025

Umělá inteligence (AI) v roce 2025 zásadně mění způsob, jakým české e-shopy přistupují k personalizaci svých služeb. Online obchody všech velikostí dnes využívají data o chování zákazníků, aby každému nabídly zážitek na míru – od doporučených produktů po obsah přizpůsobený individuálním preferencím. V tomto článku vše rozebereme a přidáme doporučení pro e-shopy, které chtějí v roce 2025 držet krok s trendy v e-commerce.

Bratrské pouto v oblasti e-shopů: Češi a Slováci jsou unikát, expanze je spíše rozšířením trhu

Na poli evropské e-commerce nenajdeme těsnější spojení než mezi Českem a Slovenskem. Podle dat společnosti Upgates, poskytovatele e-shopových řešení, míří průměrně 10 procent objednávek z tuzemských internetových obchodů na Slovensko. Vstup na tamní online trh čeští prodejci mnohdy nevnímají jako zahraniční expanzi, ale spíše jako rozšíření domácího trhu. Slovenská e-commerce scéna v roce 2024 vzrostla o šest procent, zatímco česká o 4,5 procenta, a nabízí tedy velký potenciál růstu. Obchodníci z obou zemí mají příležitost relativně snadno zvýšit své tržby.