Zakladatel ALEMAR Food Group: Daří se nám lépe, než jsme čekali. Růst chceme podpořit mechanizací
Nebát se riskovat, investovat do mechanizace a automatizace a umět využít krize jako příležitosti k růstu. To jsou tři základní předpoklady úspěchu na trhu podle zakladatele společnosti ALEMAR Food Group, Martina Ioana Košťála. Ta od roku 2022 vyrábí prémiové krmivo pro psy a kočky a od roku 2023 ho prodává na vlastním e-shopu. A daří se jí, jak sám byznysman řekl v rozhovoru, nečekaně rychle.
Nový trik prodejců při akčních slevách: Obalamucení zákazníci si naopak připlatí
Prodejci začali ve větší míře využívat, a mnohdy také zneužívat, slevové kupóny. Ty byly dříve adresné a spotřebitel se k nim dostával například při speciálních akcích či výhrách. Slevové kupóny jsou však nyní dostupné úplně všem a obchodníci je začali velmi kreativně využívat. Někteří totiž při nabídce zboží neuvádějí na cenovce minimální cenu v posledních 30 dnech, která by zahrnovala uplatnění kupónu. Zákazník proto například během Black Friday mohl koupit zboží v akci, přesto na produktu neměl uvedeno, že daný výrobek byl v posledních třiceti dnech levnější při použití kupónu.
Slovenka si na Temu objednala falešné bankovky: Za 19 eur dostala 6 tisíc
Slovenka přišla na způsob, jak z 19 eur udělat 6 tisíc. Nevyhrála v loterii ani peníze neinvestovala. Objednala si falešné bankovky z čínského e-shopu Temu. Se svými dětmi je pak utrácela na tržnici přímo před sídlem městské policie nebo v supermarketu. Hrozí jí osm let za mřížemi. Informovala o tom slovenská TV JOJ.
Slevové šílenství Black Friday v Česku vrcholí. Jaké průměrné slevy obchodníci letos nabízejí?
Slevová akce Black Friday vrcholí v tomto týdnu. Blíží se totiž původní svátek, který byl spojen s výprodejem zboží ve Spojených státech. Tuzemští prodejci akci využívají k velkým slevám, které ale nemusí být až tak výhodné. Letos se v obchodech mohou lidé setkat nejčastěji s průměrnou výší slev v rozpětí 15 až 25 procent. Obchodníci si pak z této akce odnesou nárůst tržeb až o 40 procent. Jak se vyhnout případným nevýhodným nákupům?
Start[up]ujeme: Od boomu k vystřízlivění. Co dnes rozhoduje o úspěchu e-shopů v Česku?
Česká e-commerce patří mezi nejpokročilejší v Evropě. Rychlé doručení, hustá síť výdejních boxů a silný ekosystém startupů vytvořily prostředí, které sledují i zahraniční giganti. V novém díle podcastu Start[up]ujeme na CNN Prima News diskutují Ondřej Krátký, garant pořadu, zakladatel a CEO grid.online a spoluzakladatel společnosti Liftago, a Peter Brejčák, byznysový redaktor CzechCrunch a tvůrce žebříčku Top 100 e-shopů v Česku, o tom, proč jsou české e-shopy tak výjimečné, co je čeká po covidovém vystřízlivění a jakou roli bude hrát AI.
Black Friday láká čtvrtinu Čechů, polovina nákupy zvažuje. Odborník odhadl průměrné slevy
Ve výprodejích k černému pátku (Black Friday) plánuje letos určitě nakoupit 27 procent Čechů, dalších 55 procent se rozhodne podle toho, jaká bude nabídka. Vyplývá to z průzkumu e-shopu Alza.cz mezi více než 3000 zákazníky, jehož výsledky má ČTK k dispozici. Do Black Friday se obchodníci v Česku zapojují hlavně z toho důvodu, že akci už lidé znají a slevy očekávají. Spíše než nové zboží do Black Friday zařazují špatně prodejné zásoby, řekl Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates, která nabízí řešení pro tvorbu a správu e-shopů.
Konec levných balíčků z čínských e-shopů. EU chce cla na malé zásilky ze třetích zemí
Unijní ministři financí se ve čtvrtek v Bruselu dohodli, že co nejdříve v roce 2026 zavedou cla na balíky s nízkou hodnotou přicházející do zemí Evropské unie. Tento krok zasáhne i čínské on-line prodejce Shein nebo Temu. Původní plán spočíval ve zrušení osvobození od cla pro balíky v hodnotě nižší než 150 eur až v roce 2028. Miliardy balíků přicházejících do EU převážně z Číny však vyvolaly negativní reakci podniků a vznikl tlak na politiky, aby jednali rychleji, poznamenala agentura Reuters.