
EXKLUZIVNÍ VÝZKUM: Skoro polovina Čechů má problém vyjít s příjmy, hlavně voliči ANO a SPD
Přesun na on-line tržiště mateřské společnosti Allegro e-shop Mall.cz dokončí na konci března. Vyplývá to z pondělní tiskové zprávy Allegra. O přesunu Mall na on-line tržiště Allegro už dříve informovaly Hospodářské noviny (HN). Stejně jako Mall se na Allegro přesunul i e-shop CZC.cz. Polské Allegro změny vysvětluje „snahou udržet náklady pod kontrolou“ a přechodem na společný software.
E-shopy z Česka se stále více prosazují v západní Evropě. V posledním kvartálu loňského roku zaznamenaly objednávky z Rakouska dvojnásobné zvýšení a z Německa dokonce stouply meziročně o 130 procent, jak uvádějí data platební brány Comgate a poskytovatele e-shopového řešení Upgates. Růstový potenciál se naopak vyčerpává v Maďarsku, kam zdražil dovoz. Čeští podnikatelé vyvážejí i mimo kontinent, a to do zemí jako je Austrálie, Pákistán, Bangladéš nebo USA.
Trojice známých místních zlodějíčků se v pátek nad ránem pokusila vloupat do pobočky internetového obchodu v centru Brna. Jejich „akce“ však skončila fiaskem, když je přímo při činu překvapila projíždějící policejní hlídka.
Nečekejte na poslední chvíli, varují přepravní společnosti. Pokud chcete mít jistotu, že vaše vánoční dárky dorazí pod stromeček včas, je důležité dodržet doporučené termíny. Kdy přesně je třeba zásilky odeslat a jaké možnosti mají opozdilci?
Čím pod stromeček obdarovat svého partnera, rodiče nebo kamarády? Otázka, která s blížícími se Vánocemi trápí nespočet lidí. V obchodech i na internetu si mohou vybrat z tisíců dárků, co ale pořídit takový, který udělá radost hned několikrát? V České republice funguje řada projektů, které mají za cíl podpořit ty nejvíce potřebné: osamělé děti, samoživitele, seniory, nemocné či zvířata v nouzi. Redakce CNN Prima NEWS pro vás připravila přehledné tipy na dárky, které vykouzlí úsměv na rtech nejen blízkým, ale i zcela neznámým lidem. A to nejen na Vánoce.
Svátek slevového šílenství vrcholí. Black Friday není zdaleka jen doménou Spojených států. Obchodníci na nejrůznější slevy lákají i v Evropě, a Česko není výjimkou. Češi podle odborníků slyší na akce i v případě, že ve skutečnosti až tak výhodné nejsou. Někteří respondenti oslovení CNN Prima NEWS však nesouhlasí.
Slevová akce Black Friday je každoročně rájem pro podvodníky, kteří provozují klamavé a rizikové e-shopy. Česká obchodní inspekce (ČOI) zveřejňuje jejich seznam na svém webu. Potenciální zákazníky tak varuje před nákupem z pochybných internetových obchodů. Zároveň radí, na co si dát při nakupování on-line pozor.
Češi jsou světovými přeborníky v používání platebních karet. Nejsme ovšem jediní, kdo na ně sází. O jejich zneužití jako přímé cesty k našim penězům se neúnavně snaží i skupiny kyberpodvodníků. Ti dokážou narafičit nejrůznější situace, v nichž nás chtějí okrást. A i přes stále důraznější varování, které slýcháme ze všech stran, se jim bohužel daří. Profesionálové zkušení v oboru ochrany našich financí v kyberprostoru mají pro všechny, kdo chtějí umět včas podvody rozpoznat, několik rad. V pořadu Interview PLUS je divákům prozradil jeden z nejpovolanějších, šéf odboru prevence karetních podvodů v Komerční bance, Pavel Šašek, který upozorňuje i na falešné weby, k jejichž odhalení často vede jen drobnost.
Bankovní kyberspecialisté specializující se na platby kartou loni v Česku ochránili před podvodníky 310 milionů korun. Letos bude částka podstatně vyšší, jen do září experti zabránili krádežím ve výši 420 milionů korun. A jak upozorňuje Pavel Šašek, vedoucí prevence karetních podvodů v Komerční Bance, nejnáročnější období v roce — Vánoce, kdy Češi nakupují nejvíce, nás teprve čeká. Výsledná cifra se tak ještě navýší stejně jako snaha šejdířů o získání peněz klientů. Víme, jak před nimi své finance ochránit. Pro začátek stačí jediné, pozorně číst.
Čeští podnikavci stále srší motivací zakládat nové e-commerce projekty. Zatímco dva z pěti e-shopařů jsou úplnými nováčky, zbývající část majitelů internetových obchodů již za sebou má určité zkušenosti. V prvním pololetí letošního roku vzniklo nejvíce e-shopů v kategorii hobby a volný čas, dekorace a vybavení do domácnosti. Celkový počet objednávek roste stabilním tempem, avšak průměrný počet objednávek na jeden e-shop klesl přibližně o čtvrtinu. To naznačuje právě příliv nových e-shopů, vysvětlují odborníci ze společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.
Češi patří v rámci Evropské unie k nejaktivnějším národům v nakupování online. Zájem podnikatelů o sféru e-commerce je tak enormní. Přední odborníci na e-commerce ze společnosti Shoptet, největšího poskytovatele e-shopové platformy v Česku a na Slovensku, i letos uspořádali konferenci Reshoper 2024. Zaměřená je na podnikatele, vlastníky kamenných obchodů, kteří chtějí přejít na online prodeje, ale i na ty, kteří chtějí lépe poznat trendy v této oblasti. S jakými problémy se potýká e-commerce, říká v rozhovoru ředitel marketingu Shoptetu Ivo Mrena, který za Reshoperem již 4. rokem stojí.