CNN Prima News internetový obchod

internetový obchod

Výpis příspěvků ke štítku „internetový obchod“

Pozor na podvod: Falešný e-shop Okay láká na levný kávovar, šmejdi okopírovali i stránky

Uživatelé Facebooku a Instagramu by měli zbystřit. Na obou sociálních sítích se šíří podvod, který napodobuje velkoobchod Okay a láká na podezřele levné zboží – například kávovar Philips za pouhých 250 Kč. „Šmejdi“ tvrdí, že jde o „výprodej z uzavřených skladů“, ve skutečnosti se ovšem z nepozorných lidí snaží vylákat citlivé osobní údaje a následně vykrást bankovní účet. Jak stránky, tak facebookový profil navíc vypadají nebezpečně věrohodně. Obchod Okay na dotazy redakce CNN Prima NEWS, zda plánují proti podvodníkům zakročit, nijak nereagoval.

Po CZC skončil i Mall.cz. Tržiště pohltilo polské Allegro, změnu vysvětlilo udržením nákladů

Aktualizováno

Přesun e-shopu Mall.cz na on-line tržiště mateřské společnosti Allegro byl dokončen na konci března. Původní webová adresa nyní přesměrovává na nákupní sekci Allegra, kde Mall nabízí elektroniku, hračky, drogerii a chovatelské potřeby. Společně s Mallem se na platformu Allegro přesunul také e-shop CZC.cz. Polské Allegro vysvětluje tyto změny „snahou o efektivnější kontrolu nákladů“ a sjednocením softwarových systémů.

Českým e-shopům se daří. Rekordně jim rostou objednávky z Německa a Rakouska

E-shopy z Česka se stále více prosazují v západní Evropě. V posledním kvartálu loňského roku zaznamenaly objednávky z Rakouska dvojnásobné zvýšení a z Německa dokonce stouply meziročně o 130 procent, jak uvádějí data platební brány Comgate a poskytovatele e-shopového řešení Upgates. Růstový potenciál se naopak vyčerpává v Maďarsku, kam zdražil dovoz. Čeští podnikatelé vyvážejí i mimo kontinent, a to do zemí jako je Austrálie, Pákistán, Bangladéš nebo USA.

PŘEHLEDNĚ: Dárky, které potěší nejen vaše blízké. Jak na Vánoce věnovat dvojí radost?

Čím pod stromeček obdarovat svého partnera, rodiče nebo kamarády? Otázka, která s blížícími se Vánocemi trápí nespočet lidí. V obchodech i na internetu si mohou vybrat z tisíců dárků, co ale pořídit takový, který udělá radost hned několikrát? V České republice funguje řada projektů, které mají za cíl podpořit ty nejvíce potřebné: osamělé děti, samoživitele, seniory, nemocné či zvířata v nouzi. Redakce CNN Prima NEWS pro vás připravila přehledné tipy na dárky, které vykouzlí úsměv na rtech nejen blízkým, ale i zcela neznámým lidem. A to nejen na Vánoce.

Precizní práce podvodníků: Falešný web banky klient na první pohled nemá šanci poznat

Češi jsou světovými přeborníky v používání platebních karet. Nejsme ovšem jediní, kdo na ně sází. O jejich zneužití jako přímé cesty k našim penězům se neúnavně snaží i skupiny kyberpodvodníků. Ti dokážou narafičit nejrůznější situace, v nichž nás chtějí okrást. A i přes stále důraznější varování, které slýcháme ze všech stran, se jim bohužel daří. Profesionálové zkušení v oboru ochrany našich financí v kyberprostoru mají pro všechny, kdo chtějí umět včas podvody rozpoznat, několik rad. V pořadu Interview PLUS je divákům prozradil jeden z nejpovolanějších, šéf odboru prevence karetních podvodů v Komerční bance, Pavel Šašek, který upozorňuje i na falešné weby, k jejichž odhalení často vede jen drobnost.

Kyberspecialista z Komerční Banky: Lidem mizí peníze z účtů i vlastní vinou. Nečtou notifikace

Bankovní kyberspecialisté specializující se na platby kartou loni v Česku ochránili před podvodníky 310 milionů korun. Letos bude částka podstatně vyšší, jen do září experti zabránili krádežím ve výši 420 milionů korun. A jak upozorňuje Pavel Šašek, vedoucí prevence karetních podvodů v Komerční Bance, nejnáročnější období v roce — Vánoce, kdy Češi nakupují nejvíce, nás teprve čeká. Výsledná cifra se tak ještě navýší stejně jako snaha šejdířů o získání peněz klientů. Víme, jak před nimi své finance ochránit. Pro začátek stačí jediné, pozorně číst.

Dva z pěti e-shopařů jsou úplní nováčci. V jakých oblastech vznikají projekty nejčastěji?

Čeští podnikavci stále srší motivací zakládat nové e-commerce projekty. Zatímco dva z pěti e-shopařů jsou úplnými nováčky, zbývající část majitelů internetových obchodů již za sebou má určité zkušenosti. V prvním pololetí letošního roku vzniklo nejvíce e-shopů v kategorii hobby a volný čas, dekorace a vybavení do domácnosti. Celkový počet objednávek roste stabilním tempem, avšak průměrný počet objednávek na jeden e-shop klesl přibližně o čtvrtinu. To naznačuje právě příliv nových e-shopů, vysvětlují odborníci ze společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.