
Šedesátníci pro mě byli skoro mrtví, říká herec Dejdar. Kvůli věku se prý nehroutí
Pro potřeby filmu Upír z Feratu postavil Theodor Pištěk na základě experimentálního kupé Škoda 110 Super Sport auto budící hrůzu. Agresivní design vozu se stal natolik populárním, že se jej ve Škodě rozhodli zachovat a dodnes je k vidění v továrním muzeu.
Šedesát let může být jeden prostý lidský věk, může ale jít také o čas, do něhož se vměstnají strhující dějiny malé strojírenské společnosti. Tu, která v těchto dnech slaví jubileum, má na svědomí paličatý obchodník Ferruccio Lamborghini, muž, bez jehož vkladu by světový trh s automobilovými skvosty byl o dost chudší. Rodinná mytologie automobilky ze Sant'Agaty Bolognese přitom začala docela nevinným sporem Lamborghiniho s jinou automobilovou veličinou – Enzem Ferrarim.
Když se řekne Lamborghini, některé milovníky rychlých kol hned napadne Aventador nebo Gallardo. Když se ale řekne Lamborghini Countach, o co jde, ví úplně každý. V průběhu let zapadlo mírně prachem, ale zůstává pop-kulturním symbolem který inženýři z Itálie (a samozřejmě Německa) opět oživí.
Generace dnešních čtyřicátníků a padesátníků se v dětství a dospívání ještě netrápila s věcmi, jako jsou internet nebo sociální sítě. Místo toho se dívala víc kolem sebe a sny si utvářela na základě reálných zážitků a studia nedostatkových časopisů. Kluci inklinovali k motorům, a když zrovna nejčestnější místo nad jejich postelí nezdobil plakát s Nikim Laudou, dost pravděpodobně se tam vyjímalo kosmické fáro jménem Countach.
Slavný výrobce supersportů a lodních motorů se vrací s luxusní jachtou. Paradoxně ji pohání dva motory MAN.