Trendy Vánoc 2025: Ozdoby v barvě Mocha Mousse, deskové hry i korejská kosmetika

Než začnete číst Co byste měli vědět, než začnete číst

  • Barvou letošních Vánoc je Mocha Mousse.

  • Hračky a elektronika? Letos frčí něco jiného!

  • Stromeček v barvě roku: Jak udělat dojem?

  • Plánujete utratit víc než loni? Proč?

Více

Podle průzkumů chce více než polovina lidí utratit za vánoční dárky stejně jako loni – tedy něco mezi pěti až deseti tisíci korunami. Kdo chce jít letos s módou, měl by vsadit na ozdoby s barvou roku, kterou je Mocha Mousse, tedy teplá hnědá barva typu kávy a čokolády. A kdo chce předat stylový dárek, měl by prý místo elektroniky sáhnout po korejské kosmetice nebo deskových hrách.

Nejen v obchodních centrech už to začíná vypadat na pořádné vánoční šílenství. Zařídit je totiž potřeba nejen výzdobu, ale také překvapení pod stromeček.

ČTĚTE TAKÉ: Budou letos Vánoce zase drahé? Podívejte se, kolik bude stát vánočka nebo bramborový salát.

Většina lidí, konkrétně necelá polovina, nakupuje dárky právě v listopadu. Další třetina v první polovině prosince. Asi 11 % respondentů uvedlo, že vánoční dárky hledají na poslední chvíli.

„Vidíme, že lidé začínají vyhledávat vánoční dárky. Nejvíce je to vidět u deskových a společenských her, kde je nárůst o 400 procent, u deskových o 350 procent, u karetních her. Z praktických dárků vidíme zájem o kávovary a roboty,“ řekl pro CNN Prima NEWS šéf dat webu Heureka.cz Alex Werner.

Jako první lidé nakupují nejčastěji hračky, každoroční jistotou je i elektronika. Letošním trendem bude prý ale něco úplně jiného. „Letos bude v trendu korejská kosmetika, ale také mnohem více vidíme, že lidé vybírají dermokosmetiku a prémiovou vlasovou péči,“ nastínila mluvčí obchodu Alza.cz Eliška Čeřovská.

Stromeček v barvě roku?

Nejen vhodným dárkem se mohou někteří pyšnit na sociálních sítích. Kdo chce letos udělat dojem, měl by volit stromeček v barvě roku, kterou je Mocha Mousse.

„Jsou to jemně béžové odstíny, které najdete spolu s platinovým odstínem v naší kolekci Let It Snow. Zákazníci stále milují i vánoční klasiku – tedy červenou a bílou. Nabízíme ještě kolekci Ladovy Vánoce, která je hravá a ilustrativní. Lidé ji mají rádi, protože je vrátí do dětství,“ řekla prodavačka ve společnosti Decor by Glassor Veronika.

Více než čtyři pětiny lidí plánují za dárky pod stromeček utratit stejně jako loni nebo dokonce méně. Přesto podle finančních expertů přibylo těch, kteří plánují utratit i více než 20 tisíc korun.

„Je to dáno nástupem velkých internetových tržišť, kde lidé tráví hromadu času a kde si mohou dovolit i větší dárky nebo nějaké kuriozity,“ vysvětlil produktový ředitel společnosti Twisto Jaroslav Brych. Většina Čechů bude prý spíše nakupovat větší počet méně hodnotných dárků.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Vánoce se prodraží. Drahá čokoláda a kakao dělají z cukroví luxusní pochoutku