Likvidaci vosího hnízda nechte raději profesionálům

Komerční sdělení
Komerční sdělení
  • 15. pro 2025, 06:39

  • Asistenční služby klienti znají hlavně u havarijního pojištění, povinného ručení nebo cestovního pojištění. V poslední letech se ale rozšiřují také do oblasti pojištění domácností a nemovitostí.

    Asistenční služby pro domácnosti Kooperativa zajišťuje již několik let, nedávno se opět rozšířily, například o asistenci pro případ stěhování, asistenci v případě potřeby pozáruční opravy domácích spotřebičů či novou kyberasistenci. „Zároveň jsme zvýšili limity pro využití řemeslníků při nouzových situacích. Nově je to až deset tisíc korun pro každý zásah, přičemž počet zásahů v roce nově již není omezen,“ představuje novinky Ondřej Poul, ředitel Centra likvidací pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa.  

    Asistenční služby pro Kooperativu zajišťuje společnost GLOBAL ASSISTANCE, ročně realizuje více než 80 tisíc zásahů, většinou u porouchaných vozidel. Roste také počet zásahů v domácnostech, vloni řemeslníci vyráželi k téměř 14 tisícům nehod v domácnostech. „Z toho téměř polovinu představovaly služby instalatérů a zámečníků. V nových trendech jasně dominují služby desinfekce, desinsekce a deratizace, především odstraňování vosích a sršních hnízd. Na ostatní domácí asistence si klienti zvykají postupně,“ představuje nejčastější zásahy Ondřej Poul. 

    Zejména v těchto případech doporučuje Kooperativa obrátit se na profesionály a nesnažit se zlikvidovat vosí nebo dokonce sršní hnízda svépomocí. „Hmyz je agresivní, a i když třeba nemáte alergii, může několik žihadel způsobit zdravotní potíže. Takže doporučujeme neriskovat a využít i v tomto případě asistenci,“ radí Ondřej Poul. A varováním může být i požár střechy bazénu v Českém Krumlově, ke kterému došlo v důsledku snahy zlikvidovat vosí hnízdo. 

    Že se v takových případech lidé často spoléhají na rodinu nebo známé, potvrzuje i průzkum, který si Kooperativa nechala zpracovat u společnosti IBRS. Z něj vyplývá, že většina (58 %) respondentů škodu v domácnosti řeší sami nebo se obrátí na někoho z rodiny, případně souseda. Jen 8 % z odpovídajících by se obrátilo na pojišťovnu, protože vědí, že mají asistenci v pojištění zahrnutu. Z průzkumu také vyplynulo, že 60 % respondentů považuje bezplatnou asistenci za atraktivní doplněk k pojištění majetku, tedy domácnosti nebo nemovitosti. To navíc vynikne i v kontrastu s dostupností řemeslníků. Jen 44 % respondentů si totiž myslí, že si je dokážou sehnat, ostatní si nedokážou představit, kde by potřebného řemeslníka sháněli. 

    Kromě škod v domácnosti dokáže asistence Kooperativy pomoci i cyklistům. Cykloasistenci získají všichni klienti, kteří mají svůj majetek pojištěný ve variantě KOMFORT. V případě nefunkčnosti jízdního kola nebo nehody na výletě si lidé jen zavolají asistenci, a ta jim pomůže. Drobnější závady technik opraví na místě, s náročnější opravou klienty zdarma odveze do servisu, domů nebo jinam, až do vzdálenosti 50 km. „Typickým případem může být píchlé kolo či přetrhnutý řetěz. Cykloasistence ale pamatuje i na případy lehčích úrazů. Vloni jsme zaznamenali přes 200 výjezdů,“ doplňuje Ondřej Poul.