Jihokorejský seriál Hra na oliheň se stal letos fenoménem po celém světě, světlo světa přitom mohl spatřit už dávno. Režisér Hwang Dong-hyuk měl koncept seriálu připravený přes deset let, dříve o něj ale nebyl zájem. Když se konečně začalo natáčet, kvůli stresu přišel Dong-hyuk o šest zubů.
Americká streamovací společnost Netflix vydala v září seriál Hra na oliheň (Squid Game), který si vmžiku oblíbily miliony lidí po celém světě. Devět dílů vypráví příběh o zadlužených a zoufalých lidech, kteří ve snaze získat miliardy soupeří s ostatními v dětských hrách. Což má často krvavou pointu.
Námět na seriál měl režisér Dong-hyuk připravený přes deset let. Když ho ale dříve lidem ve filmařské branži ukazoval, nikdo o něj neměl zájem. Kvůli problémům s financemi pak dokonce autor musel prodat svůj notebook a scénář skoro ani nedopsal. „Říkali mi, že je to moc zvláštní, moc vzdálené od reality,“ řekl režisér v rozhovoru pro americkou televizi CNN. „Teď lidé říkají, že kdyby takové hry skutečně existovaly, zahráli by si je. Nebo si myslí, že takové hry už někde ve světě potají fungují,“ dodal.
‘Squid Game’ creator Hwang Dong-hyuk wrote the show in 2009 but was rejected by studios for 10 years.
— The Numbers Game (@Tngtweets1) October 4, 2021
He once had to stop writing the script + sell his $675 laptop due to money struggles.
Today, it’s #1 in 90 countries + set to become the most-watched show in Netflix history. pic.twitter.com/RbFr8JeW1m
„Je to smutné. Svět se proměnil v místo, do kterého by Hra na oliheň mnohem lépe zapadla, během pouhých deseti let,“ filozofoval Dong-hyuk.
O šest zubů chudší
Režisér jihokorejského seriálu se v interview svěřil také s tím, že samotné natáčení bylo velmi vyčerpávající. Dokonce kvůli stresu přišel o šest zubů.
Při vybírání jmen postav i dětských her čerpal Dong-hyuk ze svých vlastních zážitků. Také v propírané hře na oliheň sám jako malý soutěžil. „Když jsme hráli hru na oliheň, byla to vždycky poslední hra dne. Často se někdo zranil nebo si potrhal oblečení,“ prozradil.
Režisér rovněž mluvil o tom, co ho motivovalo k natočení takového na pohled surového seriálu a jaká myšlenka by měla podle něj všechny díly spojovat. „Víra v lidskost,“ řekl Dong-hyuk.