Německá automobilka se rozhodla nabízet jeden ze svých nejlevnějších modelů s holou kabinou bez zábavního systému či rádia. Reaguje tak na katastrofální nedostatek čipů, který už několik měsíců trápí výrobce automobilů.
Po koronavirové pandemii dopadá na světové automobilky další problém. Globální nedostatek čipů způsobuje prostoje ve výrobě. Například mladoboleslavská Škoda musela na přelomu června a července výrazně zpomalit výrobu a zkrátit směny. Kvůli výpadku nevyprodukovala na pět tisíc aut týdně. U většiny výrobců se nyní prodlužuje čekací doba. Volkswagen se i kvůli tomu rozhodl začít prodávat auto bez rádia.
Jde o jeden z nejlevnějších modelů vůbec. Maličký hatchback Volkswagen Fox, který se před lety nabízel i na českém trhu, je ještě stále v portfoliu automobilky v Brazílii. Auto stojí na podvozkové platformě PQ24 z devadesátých let, kterou využívala například i první Škoda Fabia. To mimo jiné pro vůz znamená, že pro svou jízdu nepotřebuje moderní mikročipy.
Jediným slabým místem je multimediální systém, který i v případě laciného Volkswagenu Fox nabízel šestipalcovou dotykovou obrazovku. Ten samozřejmě čip potřebuje, a tak se firma rozhodla auto nabídnout bez něj, jen s plastovou záslepkou. Zájemci o auto se tak dostávají do doby, kdy se na trhu prodávaly vozy, do kterých pak bylo nutné třeba v supermarketu dokoupit autorádio. To lze ostatně i v případě tohoto modelu. Fox má sice záslepku, ale standardní výbava zahrnuje dva reproduktory a kabeláž tak, aby bylo možné rádio kdykoliv dokoupit. Kabina ovšem vypadá velmi chudě a může řadu zákazníků odradit.
I když se Volkswagen k tomuto kroku odhodlal pouze na brazilském trhu, může se situace brzy změnit. Pokud nedostatek čipů potrvá, mohly by se ty nejlevnější vozy bez zábavního systému objevit také v Evropě. Například nová Dacia Sandero se už teď v nižších výbavách prodává pouze s kabelem, který slouží k připojení chytrého mobilního telefonu, jenž pak poslouží jako přehrávač.