
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Posledních pár let se cenová hranice nejdostupnějších vozů na našem trhu výrazně posouvá stále výše a nic nenaznačuje tomu, že by tomu mělo být v budoucnu jinak. Zatímco před čtyřmi lety jsme mohli vybírali i auta do dvou set tisíc, v dnešní době spočítáme na prstech jedné ruky, kolik se jich dá pořídit pod 300 tisíc korun. Jaká to jsou?
Legendární malé japonské auto se po více než deseti letech vrací na český trh ve své nové generaci. Ta vznikla za spolupráce aliance a jde tak prakticky o dvojče Renaultu Clio. Kromě drobných kosmetických úprav se ale od sebe liší nabídkou motorizací, výbavou a také cenou. Nové Mitsubishi Colt je totiž v základu o něco levnější.
Nová, modernější, ale především stále dostupná. To je filozofie, se kterou do příštích let vstoupí značka Dacia, která v minulých dnech v Paříži světu jasně ukázala, kudy se hodlá vydat. Nové logo, nový design a přijatelná cena. Kromě toho byl ve Francii představen i koncept Manifesto, který je značkou nazýván laboratoří nových nápadů.
Ano, je to jednoduchý malý vůz a ano, nemá ve srovnání s ostatními elektromobily kdovíjak zářné parametry. Jenže i tak má velký potenciál změnit trh elektromobility v Evropě. Proč tak silná slova? Protože pořizovací cena tohoto vozu je ve srovnání s ostatními víceméně poloviční.
Po příchodu současného předsedy představenstva Thomase Schäfera mnozí nespokojeně brblali nad úmyslem zaměřit produkci levnějším směrem a konkurovat rumunské Dacii. Dnes by to možná nebylo od věci. Nový model Slavia by měl k pokoření Rumunů výborný potenciál, jenže v Evropě se prodávat nebude.
Škoda Fabia čtvrté generace začíná na vyšší startovací ceně než její předchůdkyně. Stejné auto s podobnými užitnými vlastnostmi si ale můžete napěchovat výbavou a službami za mnohem více než dvojnásobek základu.
Nejdostupnější auto pro sedm lidí a také nejlevnější hybrid. To je cíl nového modelu, který představila rumunská automobilka. Dacia Jogger vsadila nejen na prostornost, ale i na vzhled křížence rodinného vozu s SUV.
Každou premiéru nového vozu z Mladé Boleslavi provází často až přehnaně servilní komentáře a recenze. Těžko říct, proč tomu tak je, jedna věc je ale jasná. Tentokrát si nová škodovka pochvalu opravdu zaslouží.
Německá automobilka se rozhodla nabízet jeden ze svých nejlevnějších modelů s holou kabinou bez zábavního systému či rádia. Reaguje tak na katastrofální nedostatek čipů, který už několik měsíců trápí výrobce automobilů.
V ceně nové Dacie Sandero si můžete dopřát nejen dostatek prostoru, ale dokonce i emocí. Samozřejmě, pokud toužíte po prémiové značce, musíte akceptovat vyšší věk. Těmto osmi autům ale vysoký věk vůbec nepřekáží. Vyplývá to z dlouhodobých statistik německé organizace TÜV, která provádí nezávislé testy.
Čtvrtou generací Škody Fabia jsme jezdili ještě v zamaskované podobě, důkladně jsme ji proměřili, známe její nabídku motorizací a také nejdůležitější parametry. Do úplného složení této mozaiky však stále chyběly dva nejzásadnější dílky – jak bude malý hatchback vypadat a kolik bude stát. I to už ale po úterním slavnostním odhalení víme. Rozhodli jsme se proto srovnat žhavou českou novinku s největšími konkurenty na českém trhu.
Poslední výsledky nárazových zkoušek prováděné nezávislou organizací Euro NCAP přinesly zase jedno „skandální" odhalení – vozy Dacia Logan a Sandero obdržely v konečném hodnocení pouze dvě hvězdičky z pěti možných. Ve skutečnosti ale nejde o žádnou senzaci nebo tragédii. Dacia pouze doplácí na méně obsáhlou elektronickou výbavu, jinak jde o veskrze bezpečná auta.