Nejdostupnější český elektromobil je tu. Škoda Elroq potěší cenou i prostorností

Škoda Elroq přichází. Novinka se pyšní zcela novým designovým jazykem Modern Solid. Celkem nabídne čtyři výkonové verze a tři různé varianty trakčních baterií. Cenou zůstává těsně pod hranicí 800 tisíc korun. Škodu Elroq jsme měli možnost si osobně prohlédnout ještě před světovou premiérou a tady jsou naše první dojmy.

Mladoboleslavský elektromobil má výrazně pronikavý pohled i ostřejší rysy, zároveň dává na obdiv nový designový směr značky. V něm hraje ústřední roli úzká černá maska Tech-Deck Face se zabudovaným LED denním svícením, robustní přední nárazník se spoilerem v odstínu Dark Chrome a také čisté, hladké linie, přičemž v sobě nese odkaz na svůj původ. Logo automobilky ovšem už na voze nehledejte. Škoda Elroq je prvním modelem automobilky, který má místo znaku na kapotě název výrobce. Ten najdete tradičně i na zadní části, která je ve srovnání s přídí o něco umírněnější a stylem více zapadá do početné rodiny českých SUV.

K TÉMATU: Špatná zpráva pro Škodovku. Volkswagen chce uzavřít továrnu, kde se vyrábí i její vozy

Při pohledu z boku je patrná mírně klesající střecha. I to je konstrukční prvek, jenž má za úkol zlepšit aerodynamiku vozu. Mimochodem součinitel odporu vzduchu je pouhých 0,26. Konstruktéři dosáhli této hodnoty rovněž pomocí speciálně tvarovaných zpětných zrcátek, aktivních žaluzií za předním nárazníkem s automatickým otevíráním a zavíráním i pomocí vzduchových kanálů na předku auta. Ty mají optimalizovat proudění vzduchu tak, aby nedocházelo k nežádoucím turbulencím v prostoru za koly a u předního nárazníku.

Povědomý, ale funkční

Interiér je velmi podobný tomu, jaký známe ze Škody Enyaq. Je zaměřen na jednoduchost a moderní vzhled, zároveň na nás působil vzdušně a kvalitně. Dominantou je třináctipalcový multimediální displej s velmi detailní grafikou. Nabízí možnost nastavit si až pět zkratek k často využívaným funkcím vozu a objevuje se už ve standardu. Pod ním se nachází dotyková lišta i fyzická tlačítka, která umožňují rychlý přístup k nabídkám ovládajícím asistenční systémy, jízdní režimy, parkovací funkce a ovládání klimatizace.

Automobilka nezapomíná na udržovatelnost. Na vnitřek vozu použila řadu recyklovaných materiálů. Například látka RecyTitan, kterou můžete najít ve výplních dveří, na sedadlech i palubní desce, je z téměř osmdesáti procent vyrobena z recyklovaných plastových lahví. Vůbec poprvé Škoda využila vlákna z použitého oblečení.

K dispozici jsou také nové Simply Clever prvky, jako třeba přihrádky nabízející 48 litrů úložného prostoru a síť pro uložení nabíjecího kabelu pod krytem zavazadlového prostoru. Mezi chytré prvky by se dalo zařadit i ambientní osvětlení, jež ve dveřích zčervená, když je otevřete. Mají tak upozornit blížící se vozidla.

Velkorysá prostornost

Nová Škoda Elroq má velikostně blíž k modelu Karoq, ačkoli je s délkou 4 488 milimetrů o téměř deset centimetrů delší. Necelé čtyři centimetry má k dobru i v šířce, a dokonce je o dvě čísla vyšší. Vzdálenost mezi nápravami je 2 770 mm, což je navíc o zhruba třináct centimetrů. Naopak ztrácí v zavazadlovém prostoru. Ten činí rovných 470 litrů, tedy o 51 litrů méně. A stejný rozdíl je i po sklopení zadních sedadel, kdy přepravní kapacita vzroste na 1 580 litrů. Z pohledu konkurence jde ale o nadprůměrné hodnoty.

Jak je na tom s vnitřní prostorností? Oproti svému sourozenci je novinka téměř ve všech parametrech štědřejší. Například vpředu má řidič i spolujezdec více místa v úrovni loktů a podobně je tomu i vzadu. Srovnatelná je výška nad hlavou, nicméně v podélné prostornosti je na tom Elroq výrazně lépe. Naměřili jsme kolem 158 centimetrů, což spíše odpovídá většímu Enyaqu.

Z hlediska kufru je situace příznivější více pro Karoq, který v tomto ohledu nabízí o zhruba 14 centimetrů větší hloubku, ovšem se srovnatelnou délkou v úrovni podlahy i roletky. Stejná je i šířka, která činí rovný metr.

Speciální edice

Nová Škoda Elroq se na českém trhu bude prodávat od 799 tisíc korun ve spojení se základním elektromotorem o výkonu 125 kW. K dispozici má akumulátor s kapacitou 55 kWh, díky kterému by měl ujet až 370 kilometrů. Nabíjet lze výkonem až 145 kW, což znamená, že do osmdesáti procent to zvládne za zhruba 25 minut. Silnější varianta 60 se pak pojí s větší 63 kWh baterií a nejvýkonnější verze 85 nabídne kolem 286 koňských sil. Dostupná je i s pohonem všech kol a v obou případech mají akumulátor o kapacitě 82 kWh.

Z počátku bude na výběr základní provedení společně s limitovanou výbavou First Edition. Ta se liší nejen bohatším standardem, ale také odlišnými designovými detaily. Najdete ji v naší fotogalerii a poznáte ji podle bílé barvy karosérie. Z našeho pohledu je její vzhled o něco líbivější a zároveň sportovnější. Spodní část nárazníku zdobí rozličná struktura mřížky a zároveň na jejích krajích jsou přidané prvky ve tvaru bumerangu. Navíc je opatřena svíticím maskou Light Band, kterou nenajdete v žádné jiné verzi a objeví se až za rok mezi příplatky.

Speciální edice rovněž nabízí doplňky v oranžové barvě. Například v podobě proužku na 21palcových antracitových litých kolech Vision. First Edition je k mání ve dvou provedeních, a to v bílé Moon a zelené Timiano. V obou případech se standardně dodává s černě lakovanou střechou.

Později se představí i varianta Sportline (v naší galerii je to verze v modré barvě). Vedle dynamického vzhledu je pro ni typický sportovní podvozek se speciálně naladěnými pružinami a tlumiči. Vpředu je snížený o 15 milimetrů a vzadu o 10 milimetrů. Standardem budou dvacetipalcová černá leštěná kola Asterion a na výběr bude mít elektromotory 60 a 85.

Tagy:
hobby elektromobil automobilový průmysl automobilka maska volný čas věda a technika vzhled ŠKODA AUTO a.s. Škoda Enyaq produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství technologie a inženýrství Škoda Elroq