
Smrtelný útok psa na srnu v Praze. Majitelka ho neměla pod kontrolou, věc řeší strážníci
Švédská automobilka pořádně překvapila, když před dvěma lety představila elektromobil EX30. Nešlo tak úplně o vzhled, jako o jeho cenu. Malé SUV se totiž nabízelo pod 900 tisíc korun a dokázalo tak konkurovat i běžným značkám. Nyní přichází s ještě robustnější verzí a hlavně s ještě nižší cenou.
Automobilový svět v posledních letech prochází výraznou proměnou především v důsledku rostoucího tlaku na hledání co nejekologičtějších řešení. Vedle spalovacích motorů se tak postupně začaly objevovat alternativy využívající k pohonu elektromotor, a to různou formou. Na trhu tak najdeme například mild-hybridy, full-hybridy či plug-in hybridy. Jaké jsou jejich hlavní výhody?
Začátkem letošního roku se v Česku začal prodávat nový Opel Grandland, který i se základním motorem disponuje elektrifikací. Zjistili jsme, jak se s ním žije ve městech i mimo ně.
Jihokorejská automobilka Kia se svými elektromobily nechce jen zapadnout do zajetého segmentu, ale svým způsobem jej posunout a definovat. Nejnovější přírůstek do rodiny „EV“ si však klade mnohem větší ambice než jeho sourozenci – zejména v prodejích. Model EV3 jsme měli možnost vyzkoušet během týdenního testu.
O Hyundai Inster už víme, že na své miniaturní rozměry i nízkou cenu jde o až překvapivě prostorný, vybavený a velmi dobře zpracovaný vůz. Platí to ale i v případě jízdních vlastností, nebo je stejně jako Dacia Spring spíše přibližovadlem do města, se kterým se budete bát vjet na dálnici nebo řezat zatáčky na okreskách? To jsme zjišťovali během prvních jízd v okolí Prahy.
Když se řekne Ford Capri, všichni si okamžitě vybaví ikonické sportovní kupé z šedesátých let, které hrdě brázdilo silnice po celém světě. Nyní toto jméno opět ožívá, ale už ve zcela jiné podobě. Moderní Capri je totiž SUV-kupé s čistě elektrickým pohonem, postavené na základech Škody Enyaq. Má vůbec ještě něco společného se svým legendárním předchůdcem? To jsem zjišťoval během redakčního testu.
Ceny použitých elektromobilů se dramaticky propadají. U některých modelů je cena nižší skoro o polovinu, a to už po třech letech. Důvodem má být podle odborníků výrazně nižší zájem o elektrické vozy, než výrobci čekali. A za tím zase stojí vyčkávání potenciálních kupců na okamžik, až budou tato auta k mání za výhodnějších podmínek.
Šest zásadních novinek v jednom okamžiku na jednom místě. Vedení Toyoty a Lexusu nám v Bruselu představilo auta, kterými doplní stávající modelové portfolio obou značek. Některé z nich jsou zcela nové a jiné prošly zase modernizací. Nechybí však mezi nimi ani malý elektromobil, který má být jakousi předzvěstí městské mobility.
Nejzásadnější Suzuki posledních let se poprvé ukázalo v Česku. Když japonská značka loni na podzim oficiálně odhalila svůj revoluční model e Vitara, začala vstupovat do úplně nové éry – nejnovější elektrický crossover je vůbec prvním elektromobilem značky na globálním trhu. V závěru minulého týdne se jeden z předprodukčních kusů přijel podívat také do Prahy v rámci svého evropského turné a my jsme si ho mohli prohlédnout staticky.
Peugeot přichází s mimořádnou nabídkou, která nemá obdoby – sedmiletou značkovou zárukou na celou modelovou řadu. Během akce „7 dní Peugeot“, která proběhne od 10. do 16. března, mohou zákazníci získat nejen prodlouženou záruku, ale také atraktivní cenová zvýhodnění a flexibilní možnosti financování. Tato akce je zaměřena jak na soukromé zákazníky, tak na firmy, které si mohou pořídit nové vozy s kompletním servisem na sedm let zdarma.
Hasiči, policisté a záchranáři se bouří proti elektromobilům. Podle nich není možné s nimi zajistit akceschopnost záchranných složek. Ministerstvo vnitra s nimi souhlasí a vypracovalo analýzu, podle které zatím není možné, aby integrovaný záchranný systém přešel na elektrická vozidla. Navrhuje proto, aby vláda vyjednala v Bruselu výjimku, aby se IZS konec prodeje nových aut se spalovacími motory netýkal.
Mrazivé počasí a jízda po dálnici elektromobilům nevyhovují. Spolek ÖAMTC a německý autoklub ADAC otestovali, zda elektromobily s udávaným dojezdem přes 500 kilometrů zvládnou za těchto podmínek ujet vzdálenost mezi Mnichovem a Berlínem. Uspěl pouze jeden vůz.