
Brněnští hasiči se nemohli dostat k požáru. Přístup na místo jim blokovala auta, ukazuje video
Trend posledních let je jasný. Poptávka po manuálních převodovkách klesá a automobilky reagují tím, že je přestávají ve svých populárních modelech nabízet. Zjistili jsme, u jakých nejvíce prodávaných aut už na manuál nenarazíte. Dokonce existují značky, u kterých si i za mechanicky jednodušší a levnější převodovku musíte připlatit.
Europoslanci Danuše Nerudová (STAN) a Filip Turek (Motoristé sobě) se v pořadu 360° na CNN Prima NEWS neshodli o vyjednávání o změně Green Dealu. Nerudová uvedla, že s automobilkami jedná a že již „ujela 20 kol“, zatímco Turek podle ní „ještě nezařadil“. Europoslanec ale namítl, že sám již změny navrhoval, ale Nerudová a její kolegové je blokovali.
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Zatímco většina evropských značek plánuje skoncovat se spalovacími motory, neustále zdražuje a ubírá na výbavě, nové čínské automobilky volí zcela jinou strategii. Českým zákazníkům nabídnou bohatě vybavená auta za rozumnou cenu a s možností výběru mezi spalovacími či elektrifikovanými pohony. Co všechno Omoda a Jaecoo plánují na českém trhu?
Kdo by před pár lety tušil, že v roce 2025 uvidíme na startovní listině závodu Rallye Dakar legendárního závodníka Sébastiena Loeba, který usedne do stroje kategorie T1+ od rumunské automobilky Dacia. Pro výrobce cenově dostupných vozů jde o skvělý marketingový tah, který podtrhne nedávnou změnu identity.
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.
Zatímco před pár lety se automobilky předháněly v nabízení různých dodatečných bonusů od tankovacích karet až po zimní komplety zdarma, poslední dobou už je v cenících takřka nenajdete. Jsou tu ovšem výjimky, i když u některých je to podmíněné financováním.
Green Deal vytváří pracovní místa, a to ať budováním nových zdrojů nebo výstavbou továren. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS to řekl výkonný ředitel Asociace pro elektromobilitu Lukáš Hataš. S tím ale nesouhlasil předseda strany Motoristé sobě Petr Macinka a připomněl masivní propouštění zaměstnanců v německých továrnách. „Žádné vznikající zelené fabriky nevidím,“ řekl.
Pád letecké společnosti ČSA se dotkl zejména nostalgických fanoušků letectví. V minulosti ale došlo k úpadku i dalších kdysi slavných značek, kterými se Češi mohli pyšnit. Ústup ze slávy zažívají čerpací stanice Benzina nebo například slavné motockyly Jawa. Kde je slavným českým firmám konec a které ještě fungují?
Eurokomisař pro klima a čisté hospodářství Wopke Hoekstra navzdory tlaku automobilek i některých vlád nadále počítá s tím, že v Evropské unii začne od roku 2035 platit zákaz prodeje nových aut, která vypouštějí emise oxidu uhličitého (CO2). To se týká především automobilů se spalovacím motorem. Od příštího roku také podle komisaře budou platit přísnější limity pro vypouštění CO2, jak už komise dříve rozhodla. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Reuters.
Česká republika vyzve členské státy Evropské unie, aby zastavily plánované sankce proti automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů. Na společném postupu se již domluvila s Itálií, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v nedělním pořadu Partie Terezie Tománkové. Podle něj výrazně poklesl zájem o elektrická auta, výrobci tak nemají šanci splnit nastavené limity. Na neformálním summitu EU, který se má odehrát příští týden v Maďarsku, má v rámci výzvy vystoupit premiér Petr Fiala (ODS) po boku italské předsedkyně vlády Giorgie Meloniové, dodal ministr ve vysílání CNN Prima NEWS.