
Basketbalistky USK Praha pokračují ve spanilé jízdě za titulem. Ve čtvrtfinále vyřadily Trutnov
Značka SWM není v Evropě neznámým pojmem, vznikla totiž v Itálii už v roce 1971 a věnovala se výrobě motocyklů. Z důvodu finančních problémů nicméně musela po více než dvacetiletém působení na trhu svou činnost ukončit. O znovuzrození se následně postarala v roce 2014 čínská společnost Shineray Group, která investovala do znovuotevření výroby jednostopých vozidel a zároveň pod stejnou zkratkou SWM začala nabízet i automobily, s tím, že jejich design dala do rukou Italů, zatímco produkci má na starosti Čína. K nám se její vozy dostaly až letos, všechny jsme měli možnost si prohlédnout během nedávné tiskové konference.
SsangYong už není SsangYong, ale KGM. Tradiční jihokorejská automobilka po více než 70 letech od svého vzniku mění svůj název. Spolu s tím představila i zbrusu nové SUV Actyon, které je hlavní tváří rebrandingu a demonstruje to nejlepší ze světa této značky. Nejen vzhledem, ale i výbavou a kvalitou má tak zapadat do prémiového segmentu, ovšem se stále přijatelnou cenovkou.
Šest zásadních novinek v jednom okamžiku na jednom místě. Vedení Toyoty a Lexusu nám v Bruselu představilo auta, kterými doplní stávající modelové portfolio obou značek. Některé z nich jsou zcela nové a jiné prošly zase modernizací. Nechybí však mezi nimi ani malý elektromobil, který má být jakousi předzvěstí městské mobility.
Evropská komise navrhne úpravu systému pokut pro výrobce aut, kteří neplní emisní cíle. Automobilky by podle návrhu měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoli za každý rok. Uvedla to začátkem března předsedkyně komise Ursula von der Leyenová. Navrhované změny poskytnou automobilkám více času na splnění emisních cílů a umožní jim vyhnout se placení pokut v letošním roce. Česká vláda sdělila, že bude usilovat o prodloužení období, za které by automobilky měly plnění emisních cílů vykazovat, z navržených tří let na pět.
Trend posledních let je jasný. Poptávka po manuálních převodovkách klesá a automobilky reagují tím, že je přestávají ve svých populárních modelech nabízet. Zjistili jsme, u jakých nejvíce prodávaných aut už na manuál nenarazíte. Dokonce existují značky, u kterých si i za mechanicky jednodušší a levnější převodovku musíte připlatit.
Europoslanci Danuše Nerudová (STAN) a Filip Turek (Motoristé sobě) se v pořadu 360° na CNN Prima NEWS neshodli o vyjednávání o změně Green Dealu. Nerudová uvedla, že s automobilkami jedná a že již „ujela 20 kol“, zatímco Turek podle ní „ještě nezařadil“. Europoslanec ale namítl, že sám již změny navrhoval, ale Nerudová a její kolegové je blokovali.
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Zatímco většina evropských značek plánuje skoncovat se spalovacími motory, neustále zdražuje a ubírá na výbavě, nové čínské automobilky volí zcela jinou strategii. Českým zákazníkům nabídnou bohatě vybavená auta za rozumnou cenu a s možností výběru mezi spalovacími či elektrifikovanými pohony. Co všechno Omoda a Jaecoo plánují na českém trhu?
Kdo by před pár lety tušil, že v roce 2025 uvidíme na startovní listině závodu Rallye Dakar legendárního závodníka Sébastiena Loeba, který usedne do stroje kategorie T1+ od rumunské automobilky Dacia. Pro výrobce cenově dostupných vozů jde o skvělý marketingový tah, který podtrhne nedávnou změnu identity.
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Elektromobil jako jediné auto pro rodinu? Před pár lety by to znělo jako naprosté sci-fi, dnes je to však reálná ambice automobilky Kia, která na trhu uvádí nový model EV3. Nabízí dostatek místa, dojezd přes 600 kilometrů a výbavu, která nezklame ani příznivce německých prémiových značek – to vše za cenu kolem jednoho milionu korun. Zdá se, že konečně nastal čas, kdy „spalovákům“ začíná reálně konkurovat někdo jiný než Tesla.
Zatímco před pár lety se automobilky předháněly v nabízení různých dodatečných bonusů od tankovacích karet až po zimní komplety zdarma, poslední dobou už je v cenících takřka nenajdete. Jsou tu ovšem výjimky, i když u některých je to podmíněné financováním.