Nejrychlejší Fabia všech dob pojede skoro 230 km/h. Škoda představila speciální edici
Automobilka Škoda letos slaví 130 let existence. U této příležitosti chystá pro zákazníky překvapení. Škoda Fabia, jeden z nejpopulárnějších modelů české značky, dostane silnější motor a sportovně laděnou výbavu. Nová Fabia 130 se tak podobá legendárním modelům RS, které Škoda nabízela v minulosti, a zároveň jde o nejrychlejší Fabii, která kdy byla sériově vyráběna. Za speciální edici si však zákazníci pořádně připlatí.
IAA Mnichov: Čínské automobilky i Evropa. Nováčci na trhu oslní nejen vzhledem
Mnichovský autosalon letos nepatřil jen zavedeným značkám. O pozornost se výrazně přihlásili i noví hráči – od amerického Lucid Motors s velkým SUV Gravity, přes čínský BYD s kombíkem Seal 6 DM-i, až po britský Caterham, který hledá cestu k elektromobilitě. Přinášíme přehled těch nejzajímavějších nováčků, kteří mohou už brzy zamíchat kartami na evropském trhu.
Čínský výrobce elektromobilů BYD představil novinky pro Evropu. Je z čeho vybírat
Čínská automobilka BYD (zkratka znamená Build Your Dreams, tedy Postavte své sny) je po více než dvou dekádách na trhu největším výrobcem elektrických a plug-in hybridních vozidel na světě. Jen od ledna do srpna letošního roku prodala 2,86 milionu aut, z toho 603 tisíc mimo Čínu. Celosvětově zaujímá šestou příčku v prodeji automobilů obecně.
Nejlevnější elektrická škodovka má stát 600 tisíc. SUV Epiq ohromí i kufrem
Škoda Auto odhalila na akci koncernu Volkswagen před autosalonem IAA v Mnichově studii nového elektromobilu Epiq. Jde o SUV s délkou 4,1 m, objemem kufru 475 litrů a dojezdem až 425 kilometrů. Vyrábět se bude s příbuznými modely značek Cupra a VW ve španělském závodě Volkswagen Navarra. Prodávat se začne příští rok a základní cena by se měla pohybovat kolem 25 tisíc eur (přibližně 600 tisíc korun).
Čínská auta zaplavují trh navzdory vysokým clům. V Česku se objevilo několik nových značek
Na českém trhu se poslední roky objevují nové a nové čínské značky nabízející nejen elektromobily, ale i hybridy či spalovací motory. Evropská unie se snaží brzdit příval cenově dostupných elektrických aut dodatečnými cly, aby vyrovnala konkurenční prostředí. K dosavadním deseti procentům na dovoz osobních aut tak loni přidala dalších až 35,3 procenta. Navzdory tomu jsou ovšem asijské elektromobily stále konkurenceschopné.