
Řetězce rychle stáhly kuřecí maso a další pochutiny. Na pulty pronikla nebezpečná bakterie
V rámci redakčního testu jsme dostali možnost vyzkoušet hned dvě Škody Octavie – jednu se základním naftovým a druhou se základním benzinovým motorem. Obě pak v akčních edicích 130 let, které přihazují výbavu v hodnotě desítek tisíc korun zdarma. Kterou z motorizací tedy zvolit?
Připravovaný vstup zbrojovky STV do společnosti Tatra Trucks kritizuje řada odborářů kvůli možnému střetu zájmů. Nelíbí se jim, že nový menšinový vlastník akcií automobilky je přímým konkurentem toho většinového – společnosti CSG. Podle informací webu Seznam Zprávy se STV proti kritice ohradila a nabídla, že většinový podíl skupiny CSG odkoupí.
Amerika zvolila takovou celní politiku, která bude pro její podniky i občany velmi nákladná, popisuje v rozhovoru europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09), který zasedá v nejsilnější frakci europarlamentu, Evropské lidové straně. Evropští představitelé proto nyní dělají maximum, aby obchodní dohodu s Donaldem Trumpem úspěšně vyjednali. K tomu, jestli se to podaří, je ale Niedermayer skeptický. „Neříkám, že dohoda je vyloučená – Evropská komise o ni zjevně velmi stojí –, ale velký optimismus v tuto chvíli necítím,“ popisuje.
Normálnímu člověku asi bude znít neuvěřitelně, že automobilky mají platit pokuty za to, že si od nich lidé kupují málo elektromobilů. Ano, taková legislativa teď v EU platí a pro mě osobně je jedním z důkazů, v jak vykolejené podobě byl dosud prosazován Green Deal a celá unijní klimatická politika. I proto jsem patřil mezi ty europoslance klubu evropských konzervativců a reformistů, kteří jako první navrhli a iniciovali změnu tohohle socialistického nesmyslu.
Americký miliardář Elon Musk se od května začne znovu více věnovat své automobilce Tesla. Zároveň podle svého prohlášení výrazně utlumí čas, který tráví prací v úřadu pro efektivitu státní správy (DOGE) v rámci administrativy Donalda Trumpa. Škody, které za poslední měsíce Tesla utrpěla, a to nejen kvůli poklesu ceny akcií, však mohou být nevratné, píše americká CNN. Odbornice na marketing dokonce mluví o „vraždě značky“.
Po nepříliš zdařilém začátku nového roku se nakonec prodeje automobilů v prvním čtvrtletí dostaly do pozitivních čísel. A to zejména díky březnu, který byl vůbec nejsilnějším měsícem za posledních pět let. V meziročním porovnání došlo podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) k nárůstu o zhruba 20 procent – celkově se prodalo 22 566 aut. Za leden až březen je to téměř 60 tisíc vozů.
Švédská automobilka pořádně překvapila, když před dvěma lety představila elektromobil EX30. Nešlo tak úplně o vzhled, jako o jeho cenu. Malé SUV se totiž nabízelo pod 900 tisíc korun a dokázalo tak konkurovat i běžným značkám. Nyní přichází s ještě robustnější verzí a hlavně s ještě nižší cenou.
Automobilový svět v posledních letech prochází výraznou proměnou především v důsledku rostoucího tlaku na hledání co nejekologičtějších řešení. Vedle spalovacích motorů se tak postupně začaly objevovat alternativy využívající k pohonu elektromotor, a to různou formou. Na trhu tak najdeme například mild-hybridy, full-hybridy či plug-in hybridy. Jaké jsou jejich hlavní výhody?
Evropská komise (EK) navrhla úpravu systému pokut pro výrobce aut, kteří neplní emisní cíle. Automobilky by nově měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoli za každý rok, oznámila EK. Část českých europoslanců, zejména z frakce EPP, návrh ohledně pokut uvítala. Podle jiných, zejména z ECR, je ale nedostatečný.
Evropské automobilky investují v USA desítky let, zavedení cel je pro ně rána pod pás. Tak hodnotí evropská asociace autoprůmyslu ACEA rozhodnutí Donalda Trumpa uvalit 25% cla na automobily vyrobené mimo USA. Nepřímo zasáhnou i českou Škodovku a dodavatele, varují výrobci. Jak zásadní ale takový zásah bude, závisí na přesném seznamu výrobků, kterých se cla budou týkat. Ten zatím není známý. Ministerstvo průmyslu a obchodu uklidňuje, že by jejich dopad na Česko měl být spíše menší.
Značka SWM není v Evropě neznámým pojmem, vznikla totiž v Itálii už v roce 1971 a věnovala se výrobě motocyklů. Z důvodu finančních problémů nicméně musela po více než dvacetiletém působení na trhu svou činnost ukončit. O znovuzrození se následně postarala v roce 2014 čínská společnost Shineray Group, která investovala do znovuotevření výroby jednostopých vozidel a zároveň pod stejnou zkratkou SWM začala nabízet i automobily, s tím, že jejich design dala do rukou Italů, zatímco produkci má na starosti Čína. K nám se její vozy dostaly až letos, všechny jsme měli možnost si prohlédnout během nedávné tiskové konference.
SsangYong už není SsangYong, ale KGM. Tradiční jihokorejská automobilka po více než 70 letech od svého vzniku mění svůj název. Spolu s tím představila i zbrusu nové SUV Actyon, které je hlavní tváří rebrandingu a demonstruje to nejlepší ze světa této značky. Nejen vzhledem, ale i výbavou a kvalitou má tak zapadat do prémiového segmentu, ovšem se stále přijatelnou cenovkou.