Čínská auta zaplavují trh navzdory vysokým clům. V Česku se objevilo několik nových značek
Na českém trhu se poslední roky objevují nové a nové čínské značky nabízející nejen elektromobily, ale i hybridy či spalovací motory. Evropská unie se snaží brzdit příval cenově dostupných elektrických aut dodatečnými cly, aby vyrovnala konkurenční prostředí. K dosavadním deseti procentům na dovoz osobních aut tak loni přidala dalších až 35,3 procenta. Navzdory tomu jsou ovšem asijské elektromobily stále konkurenceschopné.
Na jaké značky aut se zaměřují zloději? Statistiky odhalují i nejkradenější barvy
Každý rok musí někteří řidiči řešit nepříjemnou situaci odcizení aut. Podle oficiálních policejních statistik se zloději v minulém roce nejčastěji zaměřili na vozy značky Škoda. Mezi nejčastěji odcizenými značkami se jedná o každé třetí auto. U kterých dalších vozidel by měli jejich majitelé zbystřit? Ministerstvo vnitra zveřejnilo tipy, jak možnému odcizení efektivně předcházet.
Škoda Auto má prodejní i hospodářské úspěchy. Jaké jsou tři důvody, kterými poráží konkurenci?
Tuzemská automobilka Škoda Auto si za letošní první pololetí připisuje významné úspěchy. Stává se totiž třetí nejprodávanější značkou v Evropě a poptávka po vozech je celosvětově vysoká. Podnik, který je přezdíván srdcem českého průmyslu, vykazuje za prvních letošních šest měsíců i vysoké tržby a provozní zisk. A to v době, kdy se odvětví automotive v Evropě potýká s vážnými problémy. Jaké jsou důvody, že zrovna Škoda Auto poráží mnohdy slavnější soupeře na evropském i světovém poli?
Ekonomové: Vítězem celní války Ameriky s EU je Trump. Uspěly však evropské automobilky
Americký prezident Donald Trump se po uvalení patnáctiprocentních cel na dovoz z Evropské unie stal vítězem obchodní války. Myslí si to ekonomové, kteří však upozorňují, že výše cel není nijak zdrcující. Spotřebitelům v evropských zemích by navíc nemělo zdražit dovážené zboží a automobilky dokonce získaly díky dohodě výhodu: USA dosud na jejich výrobky uplatňovaly clo ve výši 27,5 procenta.
Přechod automobilek na Green Deal je smutný, říká Šustr. Proč by měl stát znárodnit ČEZ?
Velké evropské automobilky a jejich dodavatelé mají problémy a propouštějí. I tuto situaci neustále sleduje ekonomický redaktor CNN Prima NEWS Ladislav Šustr. „Projevuje se to i v České republice. To je něco, co mě neskutečně mrzí, ten odliv tradičních značek,“ říká novinář, který se v posledních letech věnuje ve velké míře i energetice. Podle jeho názoru by se například český stát měl inspirovat Francií a znárodnit ČEZ.
Smrtelné nebezpečí číhá i ve Volkswagenech. Vadné airbagy mají oblíbené modely Polo či Passat
Tisíce majitelů vozů Volkswagen musí vypnout airbag u spolujezdce a spolucestující raději vozit na zadních sedadlech. Automobilka totiž podle deníku Bild zjistila, že může dojít ke snížení ochranného účinku airbagu a při jeho nafouknutí hrozí dokonce smrtelná zranění. Mezi problematické modely patří i oblíbené Polo nebo Passat. Na silnice ve Francii také aktuálně nesmí až 1,7 milionu vozů s airbagy značky Takata. Týká se to například značky Citroën. Rozhodla o tom tamní vláda v návaznosti na tragickou nehodu z počátku června.