Řetězec KFC se omluvil, že v reklamě použil narážku na křišťálovou noc
Křišťálová noc se sýrovým kuřetem. Tato propagační zpráva přišla do mobilu zákazníkům řetězce rychlého občerstvení KFC v Německu. Podle společnosti za nepatřičné sdělení může automatické propojení systému s kalendářem.
„Dnes je památné výročí křišťálové noci! Dopřejte si na svém křupavém kuřátku více jemného sýra,“ zněla propagační výzva. Firma se za reklamu o hodinu později omluvila a slíbila prověření celé situace.
Křišťálovou noc mělo na svědomí nacistické Německo, které proti Židům zorganizovalo rozsáhlý pogrom. Tragická událost si v roce 1938 vyžádala více než 90 mrtvých. Vypáleny byly stovky synagog a obchody židovských majitelů.
Firma se veřejně kála. „Velmi se omlouváme, okamžitě prověříme naše interní procesy, aby se to již neopakovalo. Omluvte prosím tuto chybu,“ sdělila.