Neprůjezdné Česko! Co si o aktuální situaci myslí vybraní politici a jaké je řešení?

Neprůjezdné Česko! Zajímá vás názor expertů předních politických stran ke stavu nejen našich silnic? Sledujte moderované debaty na téma Dopravní infrastruktura.

Zdroj: Profimedia.cz

Komerční sdělení
Komerční sdělení
  • 28. zář 2021, 07:12

  • Témata rozhovorů

    • Problémy české dopravní infrastruktury (legislativa, financování, povolovací procesy, výkupy pozemků...)
    • Silniční infrastruktura (dálniční síť, rychlost a kvalita výstavby, modernizace, srovnání s okolními zeměmi...)
    • Železniční infrastruktura (vysokorychlostní tratě, problémy a příležitosti v přípravě a realizaci VRT, legislativa, financování, inspirace v zahraničí...)
    • Dopravní infrastruktura a změna klimatu (odolnost vůči extrémnímu počasí, budoucí výzvy, financování…)

    Vysokorychlostní železnice se začne stavět za čtyři roky, tvrdí poslanec ANO Kolovratník

    V roce 2025 by se měly v Česku začít stavět vysokorychlostní železniční tratě. Je třeba se k tomu postavit drzým až agresivním způsobem, říká v debatě CNN Prima NEWS Martin Kolovratník, poslanec hnutí ANO.

    Stát nemá v dopravních stavbách priority. Chceme vizi na 20 let, říká pirátský poslanec

    Česká republika se propadá nejrůznějšími žebříčky mapujícími kvalitu silniční a dálniční infrastruktury. Zatímco před 15 lety byly tuzemské silnice padesáté nejlepší na světě, dnes se Česko řadí až někam do osmé desítky. „Vidíme zde absenci dlouhodobého rámce výstavby dopravní infrastruktury,“ řekl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS poslanec Ondřej Polanský (Piráti), místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu.

    Dostavit pražský okruh a dálnici D35. To jsou priority silniční dopravy podle ODS

    Dálniční okruh kolem Prahy a dálnice D35 mají získat status staveb národního zájmu a znamenají prioritu pro ODS. V předvolební debatě CNN Prima NEWS to řekl Martin Kupka, místopředseda strany, náměstek hejtmanky Středočeského kraje, starosta obce Líbeznice a poslanec ODS.

    Systém plánování dopravních staveb musíme zpružnit, tvrdí hejtman Libereckého kraje

    Polsko nás v dálnicích přeskočilo během uplynulých deseti let a dnes je má lepší než my. Dopravní stavby je třeba plánovat dlouhodobě a zajistit také potřebné finance. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS to uvedl Martin Půta (STAN), hejtman Libereckého kraje. „Lidé platí jedny daně a je jim jedno, zda za špatný stav silnice může stát, nebo kraj,“ zdůraznil.

    Zrušení stavebního zákona by bylo to nejhorší a přineslo by destabilizaci, tvrdí Birke

    Úprava odsouhlaseného stavebního zákona či jeho zrušení po nadcházejících říjnových volbách do Sněmovny by přinesly destabilizaci při výstavbě klíčových dopravních staveb v Česku a bylo by to to nejhorší, co by se mohlo stát. Tak komentoval možné ohrožení budování dálnic a vysokorychlostních železnic v zemi poslanec ČSSD Jan Birke, zároveň též starosta východočeského Náchoda na hranicích s Polskem.

    Ke zrychlení dopravních staveb často stačí dobrá komunikace, míní předseda lidovců

    Adekvátní financování, smysluplné plánování a logický a rozumný přístup státu v komunikaci s vlastníky pozemků nebo místními samosprávami – to jsou podle předsedy KDU-ČSL Mariana Jurečky klíčové podmínky pro úspěšný rozvoj dopravní infrastruktury v Česku. „Je to také o legislativě a financování, byť u nového stavebního zákona jsem rozpačitý,“ řekl Jurečka v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

    Odložme účinnost stavebního zákona a odstraňme nedostatky, vyzývá poslanec TOP 09

    Je třeba co nejrychleji dokončit naši dálniční síť a zahájit výstavbu vysokorychlostních tratí. Takový je plán TOP 09 pro rozvoj české dopravní infrastruktury. „Samozřejmě to není otázka jednoho volebního období. To určitě slíbit nejde, a kdo by to sliboval, nemluvil by pravdu,“ řekl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS místopředseda strany Jan Jakob.

    Budujme železnice a přesuňme na koleje nákladní dopravu, navrhuje krajský politik KSČM

    Výstavbu silnic a dálnic je třeba plánovat přes několik funkčních období. Stát může na takový plán navázat i rozpočet. Tlak na snižování emisí v dopravě odporuje přirozenému vývoji. „Popíráme vývoj ve vědě a průmyslu, když řekneme ‚teď to bude takhle‘,“ uvedl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS Jaroslav Komínek (KSČM), zastupitel Ústeckého kraje. Podle něho nelze lidem nařídit, že si mají začít kupovat elektromobily.