Neprůjezdné Česko

Nejnovější příspěvky k tématu

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Odložme účinnost stavebního zákona a odstraňme nedostatky, vyzývá poslanec TOP 09

Je třeba co nejrychleji dokončit naši dálniční síť a zahájit výstavbu vysokorychlostních tratí. Takový je plán TOP 09 pro rozvoj české dopravní infrastruktury. „Samozřejmě to není otázka jednoho volebního období. To určitě slíbit nejde, a kdo by to sliboval, nemluvil by pravdu,“ řekl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS místopředseda strany Jan Jakob.

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Systém plánování dopravních staveb musíme zpružnit, tvrdí hejtman Libereckého kraje

Polsko nás v dálnicích přeskočilo během uplynulých deseti let a dnes je má lepší než my. Dopravní stavby je třeba plánovat dlouhodobě a zajistit také potřebné finance. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS to uvedl Martin Půta (STAN), hejtman Libereckého kraje. „Lidé platí jedny daně a je jim jedno, zda za špatný stav silnice může stát, nebo kraj,“ zdůraznil.

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Budujme železnice a přesuňme na koleje nákladní dopravu, navrhuje krajský politik KSČM

Výstavbu silnic a dálnic je třeba plánovat přes několik funkčních období. Stát může na takový plán navázat i rozpočet. Tlak na snižování emisí v dopravě odporuje přirozenému vývoji. „Popíráme vývoj ve vědě a průmyslu, když řekneme ‚teď to bude takhle‘,“ uvedl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS Jaroslav Komínek (KSČM), zastupitel Ústeckého kraje. Podle něho nelze lidem nařídit, že si mají začít kupovat elektromobily.

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Ke zrychlení dopravních staveb často stačí dobrá komunikace, míní předseda lidovců

Adekvátní financování, smysluplné plánování a logický a rozumný přístup státu v komunikaci s vlastníky pozemků nebo místními samosprávami – to jsou podle předsedy KDU-ČSL Mariana Jurečky klíčové podmínky pro úspěšný rozvoj dopravní infrastruktury v Česku. „Je to také o legislativě a financování, byť u nového stavebního zákona jsem rozpačitý,“ řekl Jurečka v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Stát nemá v dopravních stavbách priority. Chceme vizi na 20 let, říká pirátský poslanec

Česká republika se propadá nejrůznějšími žebříčky mapujícími kvalitu silniční a dálniční infrastruktury. Zatímco před 15 lety byly tuzemské silnice padesáté nejlepší na světě, dnes se Česko řadí až někam do osmé desítky. „Vidíme zde absenci dlouhodobého rámce výstavby dopravní infrastruktury,“ řekl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS poslanec Ondřej Polanský (Piráti), místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu.

Smutná česká bilance: Silnice máme horší než v Africe, navíc kupa byrokracie

Výstavba silnic a dálnic je v tuzemsku zdlouhavá, Čechům zkrátka nejde. A všímá si toho i svět. V globálním žebříčku zemí, kde se hodnotí údržba stávajících a výstavba nových silnic, se Česko neustále propadá a nyní zaujímá až 76. místo po boku afrických zemí, o jejichž existenci možná mnozí nikdy neslyšeli. Ministerstvo dopravy a silničáři slibují obrat k lepšímu. Sami řidiči jsou ale spíše skeptičtí.

Obyvatelce Prahy vadí kolony v hlavním městě. Hřibův poradce se jí vysmál a čelí kritice

Rozkopaná Praha se sice stala terčem vtipů, samotný průjezd hlavním městem v posledních dnech už rozhodně legrační není. Množství rozkopaných silnic a uzavírek nutí řidiče vyrážet na cesty s velkým předstihem. A do zpěvu není ani vedení magistrátu. Naposledy to nejen od občanů schytal poradce primátora Zdeňka Hřiba a šéf Pirátů na Praze 8 Martin Štěrba.

Horší než Burundi či Svazijsko. V kvalitě silnic Česko propadá, je těsně před Íránem

V kvalitě silniční a dálniční infrastruktury se Česká republika propadá. Ještě před 15 lety nám patřilo 50. místo na světě, v roce 2019 jsme však obsadili až 76. příčku. V rámci Evropské unie je Česko páté nejhorší a přeskočilo nás i kdysi vysmívané Polsko. Vyplývá to ze studií Světového ekonomického fóra, Asociace pro rozvoj infrastruktury nebo žebříčku portálu The Global Economy.

Neprůjezdné Česko! Zajímá vás názor expertů předních politických stran ke stavu nejen našich silnic? Sledujte moderované debaty na téma Dopravní infrastruktura.

Témata rozhovorů:

  • Problémy české dopravní infrastruktury (legislativa, financování, povolovací procesy, výkupy pozemků...)
  • Silniční infrastruktura (dálniční síť, rychlost a kvalita výstavby, modernizace, srovnání s okolními zeměmi...)
  • Železniční infrastruktura (vysokorychlostní tratě, problémy a příležitosti v přípravě a realizaci VRT, legislativa, financování, inspirace v zahraničí...)
  • Pražské dopravní stavby (Městský okruh, Metro D, rozšíření Letiště Václava Havla Praha, finanční spoluúčast evropských států na klíčových projektech dopravní infrastruktury v hlavních a velkých městech...)