Nové Subaru WRX je kusem poctivého železa. Evropy se ale podle všeho netýká

Když si porovnáte český ceník Subaru nyní a před pěti lety, je to s trochou nadsázky, jako byste porovnali nabídku steakhousu s veganskou restaurací. Ve skutečnosti ale japonský výrobce nedělá nic jiného než ostatní automobilky. U značky, jejíž pověst je založena na sportovních úspěších, je ovšem přerod směrem k elektrobudoucnosti tak nějak bolestnější. Nová generace nejlegendárnějšího modelu se Evropy pravděpodobně týkat nebude.

Nová generace Subaru WRX nebo, chcete-li postaru Imprezy WRX postavená na nové platformě SGP (Subaru Global Platform) je tou nejvýkonnější v historii. Pod kapotou se objevuje nový přeplňovaný boxer o objemu 2,4 litru (dříve 2,5 l), který poskytuje 192 kW při 5 600 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 350 Nm neklesá v širokém pásmu od 2 000 do 5 200 otáček za minutu.

Motor může být spojen se 6stupňovou manuální převodovkou nebo speciálně upravenou kontinuální převodovkou CVT Performance Transmission s osmi předvolenými rychlostními stupni. V porovnání s běžnou převodovkou Subaru prý řadí o 30 % rychleji na vyšší převodové stupně a o 50% rychleji směrem dolů. Aby vydržela enormní zatížení, je vybavena přídavným chladičem.

Síla nové pohonné jednotky putuje k oběma nápravám přes stálý pohon všech kol Symmetrical AWD s aktivním vektorováním točivého momentu.

Osvědčené zbraně

Adrenalinové Geny WRX jsou zjevné na první pohled. Šestiúhelníkovou přední masku doplňují agresivně tvarované otvory v nárazníku, z profilu zaujmou odvětrávací štěrbiny v předních blatnících či rozšířené prahy. Disky mají průměr 17 palců, ale pokud si připlatíte za paket GT, dostanete šedé osmnáctky.

Vzadu se WRX liší od konvenční Imprezy decentním spoilerem na kapotě, dvěma páry funkčních výfuků, nepřehlédnutelným difuzorem a světly s grafikou magmatu. I kabina vás přivítá sportovní atmosférou. Dominuje jí černá barva, kontrastní červené prošívání a karbonové dekorace. Nechybí zploštělý kožený volant s přepínačem jízdních režimů SI-Drive a plaketou WRX.

Sympatické je, že v přístrojovém panelu zůstaly analogové přístroje. Digitalizace se spojuje výlučně s infotainmentem Subaru Starlink s 11,6" tabletem. Paket GT navíc přináší špičková sportovní sedadla Recaro s integrovanými opěrkami hlav a elektrickým nastavením. Z luxusních prvků si můžete dopřát audio Harman/Kardon.

STi nabídne až 400 koní

O bezpečnost posádky se stará sedm airbagů, včetně středového a kompletní balík asistenčních systémů Subaru Eyesight, který nyní obsahuje také udržování v jízdním proudu či nouzové řízení při hrozbě kolize. Jízdní vlastnosti WRX těží zejména z nové platformy SGP, která snížila těžiště, zvýšila torzní tuhost karoserie o 28 %, ale také z nového zavěšení s větším propružením a adaptivním řízením.

S balíkem GT dostanete navíc adaptivní tlumiče, což znamená spolu s dalšími konfigurovatelnými systémy až 430 různých jízdních nastavení. A to se ještě chystá špičková verze WRX STi, o níž se šeptá, že poskytne výkon ohromujících 400 koní. To budou mít Američané a Asiaté hezké... Skutečnost, že informace o novém WRX chybí na evropském, resp. českém webu automobilky, naznačuje, že v Evropě nejspíš máme smůlu. Emise, které bude nová verze rallyové legendy produkovat nebudou kompatibilní se zdejší emisní legislativou a drahé úpravy pro splnění limitů by zase nebylo rentabilní pro výrobce.

Tagy: