reklama

Řídili jsme Subaru BRZ, nejzábavnější kupé současnosti. Nebo spíše minulosti?

Rozlučková edice Subaru BRZ označovaná jako Final Edition v nejlepší specifikaci vyjde na jeden milion korun. Základní verze pak na 890 tisíc.
Zdroj: Subaru

Čistě sportovní kupé Subaru BRZ poprvé spatřilo světlo světa v roce 2013 a hned se zapsalo do srdcí všech automobilových příznivců. Bohužel emisní limity pomalu likvidují vše, co jim nevyhovuje, a přesně takový osud potkal i ikonický sporťák. S evropským trhem se loučí limitouvanou sérií Final Edition, která nabídne ještě radostnější požitek za volantem. Svou přízeň si zábavné Subaru získalo díky lehké karoserii, pohonu výhradně zadní nápravy a charismatickému plochému motoru typu Boxer.

reklama

Je důležité brát na vědomí, že Subaru BRZ není pro typ řidičů, kteří auto využívají pouze na cestu z bodu A do bodu B – i když ani to s ním není problém. Japonské kupé je především o radosti a zábavě, proto nabízí jen základní věci, které při jízdě opravdu potřebujete. Vymoženostem, jako jsou jízdní asistenti, luxusní materiály či moderní elektronika, se obloukem vyhýbá.

BRZ má sice zastaralý interiér, staromódní atmosférický motor, jednoduchý vzhled a displeje z doby kamenné, ale právě díky tomu nabízí něco, co jiná moderní auta postrádají, a sice duši a srdce. Právě to z něj dělá auto, kterému s radostí dáte rádoby vtipnou přezdívku a budete se o něj starat jako o člena rodiny.

Subaru BRZ
Subaru BRZ

Pro hrstku vyvolených

Final Edition se dá považovat za symbolické rozloučení s evropským trhem, který bude muset BRZ opustit kvůli vysokým pokutám za emise. Do České republiky se dostane pouze 43 aut v této limitované specifikaci. Proti konvenční výbavě nabízí 17“ desetipaprsková, tmavě lakovaná kola z lehkých slitin, čtyřpístkové brzdy od značky Brembo, jiné nastavení tlumičů pérování Sachs nebo přepracované zavěšení zadní nápravy, které zlepšuje grip.

Interiér Subaru BRZ
Interiér Subaru BRZ

V interiéru jsou předělané potahy sedaček ve speciálním provedení s modrou kůží a alcantarou, modré obšívání na volantu, hlavici řadicí páky, ruční brzdě a čalounění dveří. Final Edition se nabízí pouze ve dvou barvách karoserie, a to v perleťové modré, nebo krystalicky černé.

V boxerském ringu

Pod kapotou sportovního kupé dřímá plochý atmosférický dvoulitrový čtyřválec typu boxer (válce jsou uložené horizontálně proti sobě) s výkonem 200 koní a točivým momentem 205 Nm. Nesčetněkrát omílaná odpověď na otázku, zda stačí pouze 200 koní, zní: Ano, stačí, ale člověk musí počítat s tím, že na rovinkách jeho ego poskvrní kdejaké dieselové „esuvéčko“.

Motor svůj poměrně nízký výkon kompenzuje oduševnělým projevem. Atmosféra má stále svůj šarm a BRZ je toho jasným důkazem. Zvuk, ochota hnát se do otáček a pružnost, to jsou přesně veličiny, které u pohonné jednotky s turbem nezažijete.

Subaru BRZ
Subaru BRZ

Když má radost, vrtí ocáskem

V první řadě si posvítíme na nastavení podvozku, které se opravdu vydařilo. Subaru se povedl dokonalý kompromis mezi pohodlím a sportovním charakterem. Díky tomu je BRZ vhodné jak na každodenní ježdění po městě, tak na blbnutí po závodních okruzích. Japonské kupé sice nedokáže úplně dokonale tlumit velké nerovnosti číhající v městském provozu, ale při rychlé jízdě na okreskách s grácií filtruje jeden hrbol za druhým.

V zatáčkách má kompaktní sporťák jedinečnou psí vlastnost – a to vrtění ocasem. Stačí vypnout stabilizační systémy, lehce cuknout volantem, šlápnout na plyn a v tu ránu začne Subaru radostně mávat zadkem. Pokud nejste fanouškem driftování, nevadí. BRZ umí být i přesný sniper vrcholů zatáček, jen to chce klidnou nohu na plynu a šikovné ruce. Námi testované provedení Final Edition má navíc přepracované zavěšení kol, které oproti starším modelům zajišťuje lepší přilnavost ve výjezdu ze zatáčky.

Závěr

Sečteno, podtrženo, ryze sportovní kupé Subaru BRZ je unikátní vůz, který dokazuje, že čas strávený za volantem nemusí být nuda, a že si i méně bohatí lidé mohou dopřát stejně jedinečný pocit z jízdy jako milionáři v supersportech.

K tématu

Tagy: Japonsko Subaru limitovaná edice radost z jízdy zábava konec výroby rychlá auta sportovní vozy sportovní kupé levná auta Subaru BRZ japonská auta
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Prezidentské volby v USA 2020

Žádná shromáždění v den inaugurace Bidena. Facebook zablokuje akce u Bílého domu

Žádná shromáždění v den inaugurace Bidena. Facebook zablokuje akce u Bílého domu

Facebook zablokuje možnost svolávat na své síti akce v blízkosti důležitých vládních budov ve Washingtonu v den inaugurace nového prezidenta Joea Bidena. Provozovatel známé sociální sítě to uvedl v pátek ve zprávě na svém blogu. Dodal také, že bude všechny akce z 20. ledna související s uvedením prezidenta do úřadu kontrolovat a ty, které by porušily jeho pravidla, zruší.

Vláda

Chybky tam byly, ale vše jsme opravili, řekl vládní IT zmocněnec o rezervačním systému

Chybky tam byly, ale vše jsme opravili, řekl vládní IT zmocněnec o rezervačním systému

Chyby v rezervačním systému pro očkování proti covidu jsme měli, přiznal v Hlavních zprávách na CNN Prima NEWS vládní zmocněnec pro digitalizaci a IT Vladimír Dzurilla. Podle něj se ale vše rychle opravilo a program nakonec fungoval bez problémů. Systém však během dopoledne dokázal prolomit čtyřiadvacetiletý student, problémy nastaly také při zasílání potvrzovacích PIN kódů.

Prodělání covidu neznamená výhru. Už desítky Čechů se nakazily virem opakovaně
Zdravotní sestra vyhrála přes dvacet milionů. Odměna za boj s covidem, říká
Naučili jsme se, že co stát spustí, nefunguje. Gazdík kritizuje očkovací registr
Student se pomocí triku proklikal registrem očkování. Nic těžkého, popisuje
reklama
reklama
Babiš opět otáčí: Očkování pro všechny od začátku února je zbytečné

Koronavirus

Domácí zpravodajství

Pandemie ustupuje. Mírnější opatření v příštím týdnu nečekejte, prozradil Blatný
Podezřelého, který zbil seniorku v metru, poslal soud do vazby. Hrozí mu 2 roky vězení
Kvůli machinacím s očkováním padají hlavy. Další případy hlásí Český Krumlov a Motol
Další články
reklama
reklama