
Jurečku jsme nepodrazili, zdůrazňuje Kovářová. Kombinování funkcí nepovažuje vždy za špatné
Swift je po dlouhá léta základním stavebním kamenem značky Suzuki a jde také o hlavní důvod, proč si zákazníci v 80. letech všimli, že nejen motocykly je živ tento japonský výrobce. Současná generace rozhodně nepatří mezi nejprogresivnější malá auta na trhu, snad právě proto má ale věrnou skupinu zákazníků. My jsme vyzkoušeli obzvláště unikátní verzi s pohonem všech kol.
Obytné modely California stavěné na základech užitkových Volkswagenů mohou mít různou podobu. Minivan Caddy se spací úpravou patří k nejlevnějším obytným modelům na trhu, zato se s ním dá žít jako s úplně normálním autem bez praktických omezení typických pro dodávky. Člověk ale musí vědět, na co takové auto chce, jinak nemá obytná vestavba smysl.
Poprvé jsme měli možnost na vlastní kůži okusit velkoprostorovou novinku od značky Hyundai. Staria je po všech stránkách autem, které se svými vlastnostmi přinejmenším rovná konkurenčním modelům Mercedesu a Volkswagenu, je však o poznání levnější a nabízí poctivý naftový pohon. Trápí jej však nemožnost běžným způsobem demontovat sedadla.
Kromě elektrického mustangu mach-e či stejně hnaného focusu nabízí Ford stále i plnotučná auta. Tak trochu ve stínu osmiválcového mustangu v nabídce figuruje i sedmimístné SUV Explorer s plug-in-hybridem a 476 koni pod kapotou.
V zimních Krkonoších jsme měli možnost okusit jedno z nejžhavějších aut současného trhu. V době, kdy se podobných modelů rodí nicotné množství, posunuli v Ingolstadtu kvalitu jízdního zážitku takřka k dokonalosti.
Ceník Subaru sice už osiřel o sportovní legendy jménem BRZ a především STi, jiné jistoty ale naštěstí zůstávají. Outback je ztělesněním auta, které dokáže naprosto všechno již několik generací. Ač se to na první pohled nemusí zdát, u nové generace bylo přepracováno téměř všechno.
Automobilky se předhánějí v nepřeberném množství funkcí, které umí jejich moderní auta. Ne každému je to ale po chuti. Naštěstí i osobní vůz může působit v době moderních smartphonů jako tlačítkový telefon pro důchodce. Místy dokonce jako fax nebo dálnopis.
Nový S-Cross dospěl do plnohodnotného SUV s vyzrálým designem a komfortními funkcemi. Suzuki tvrdí, že má být lepší, úspornější, výkonnější, s pohonem všech čtyř kol a nejnovější bezpečnostní a komunikační technologií. V zimních podmínkách jsme se přesvědčili, že na tom něco je.
Novou generaci globálního pick-upu Ford Ranger představil výrobce po 11 letech a rozdíl je více než patrný. Novinka je jediným pick-upem s modrým oválem, který u nás dostanete. V Evropě si na něj však ještě počkáme.
Když si porovnáte český ceník Subaru nyní a před pěti lety, je to s trochou nadsázky, jako byste porovnali nabídku steakhousu s veganskou restaurací. Ve skutečnosti ale japonský výrobce nedělá nic jiného než ostatní automobilky. U značky, jejíž pověst je založena na sportovních úspěších, je ovšem přerod směrem k elektrobudoucnosti tak nějak bolestnější. Nová generace nejlegendárnějšího modelu se Evropy pravděpodobně týkat nebude.
Rodinné SUV s označením CX-5 představuje pro hirošimskou automobilku doslova stěžejní model. Vždyť z ročních prodejů vozů Mazda v Evropě tvoří zhruba 21 %. Současná druhá generace se na trhu nabízí již od roku 2017, po čtyřech letech je tak ideální čas na její modernizaci. Změn se odehrála spousta, a to nejen na designu vozu, ale také na odpružení, jízdních vlastnostech či výbavách. Motory i ceny přitom zůstávají stejné.
Sytá modrá metalíza, jedenadvacetipalcová kola a na zádi čtyři výfuky. Dříve charakteristika sportovního vozu, v současné době to ale není nutnost. Volkswagen letos představil podobnou parádu v rodinném balení, jmenuje se Tiguan R, je vybaven agregátem o síle 320 koní a na stovku tohle SUV zrychlí za 4,9 vteřiny.