Nové triky prodejců ojetých aut. Dejte si pozor nejen na stočený tachometr, radí experti

Na výměnu vozového parku Češi nepospíchají.

Triky s ojetými vozy

Doby, kdy jste museli čekat na nové auto třeba rok, jsou pryč. Mezi skladovými vozy i ojetinami v bazarech si teď zákazníci mohou vybírat a zároveň usmlouvat lepší cenu. Ovšem ne vždy se dá při takové koupi auta prodávajícím věřit. Tady jsou některé z jejich triků.

Nová auta plní sklady, stejně jako ojetiny plochy autobazarů. Na výměnu vozového parku Češi nepospíchají. „Je dostatek nových aut, přesto je lidi nekupují. Už začíná být dostatek i ojetých aut a ani ta lidi nekupují,“ zhodnotil současnou situaci na trhu dovozce aut ze zahraničí Davit Kubrt.

ČTĚTE TAKÉ: Formule ujely spravedlnosti, řidiči před soudem neskončí. Dvojí metr, stěžuje si expert

„V tuhle chvíli ti prodejci mají sklady plné,“ potvrdil ředitel společnosti Cebia Martin Pajer. „Nové vozy a zánovní vozy – bezpodmínečně ceny budou klesat,“ doplnil obchodní ředitel společnosti Aures holdings Martin Hrudník.

A aby se prodávalo, někteří podvodníci opět přitvrzují ve svých čachrech. „To auto vypadalo na první pohled pěkně, ale motor byl v h***lu,“ podělil se o zkušenost jeden z dotazovaných. „Třeba, že to auto mělo špatný rozvody a během pár kilometrů to kleklo úplně,“ poznamenal další.

Stálým evergreenem jsou přetáčené kilometry. Aktuálně má dokonce 35 procent vozů z druhé ruky pozměněné hodnoty tachometru. „V dnešní době, kdy ani jeden tachometr není mechanický, tak je to o hodně jednodušší,“ vysvětlil automechanik Ladislav Rosička.

O tom, jestli má auto skutečně málo najeto, vypoví třeba ošoupaný volant nebo prosezené bočnice u sedaček. „Určitě je třeba dát pozor na opotřebení klíčů. Většinou je právě klíč nejvíc opotřebený,“ sdělil manažer prodeje Auto ESA Matěj Kuš. A to samé platí i o ovladačích ve dveřích.

A naběhnout si můžete i koupí vytopeného auta. „Mezi tím svazkem vám zůstane písek, bahno. Takže tak poznáte to vytopení,“ ukázal názorně mezi sedačkou a dveřmi automechanik.

To, jestli auto bylo, nebo nebylo po nehodě, prozradí například nesouměrné spáry, jiná barva šroubů, jiná barva tmelu, popřípadě trošku podezřelé sváry. A samostatnou kapitolou jsou pak světlomety, které by neměly být zažloutlé, neboť to značí špatnou svítivost. „Pokud jsou navíc měněné nebo je uvnitř závada, tak to vždy svědčí o větším nájezdu toho automobilu,“ upozornil Kubrt.

Německá ojetina rovná se kvalitní ojetina. I to podvodníci dobře vědí a umí si s tím poradit. „Ono se ukáže, že třeba v Německu bylo jeden den a před tím bylo pět let provozováno v Rumunsku,“ zmínil obvyklý případ z praxe Pajer.

O tom, jak by to mohlo být s původem například takového auta, by mohla hodně vypovědět třeba servisní knížka, ale i ta může být mnohdy zavádějící.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Drakonické pokuty za odmítnutí testu na alkohol či drogy jsou pořád mírné, tvrdí expert

Tagy: