CNN Prima News oxid uhličitý

oxid uhličitý

Výpis příspěvků ke štítku „oxid uhličitý“

Novinka v ekologické módě: Oblečení z recyklovaného uhlíku

Sukně, kalhoty nebo roláky. To vše nosíme docela běžně. Novinkou pro většinu z nás ale bude, když v obchodě najdeme podobné kousky vyrobené z recyklovaného uhlíku. Jednou z těch, kteří se snaží z dále nepotřebného materiálu udělat příležitost k vytvoření nových hodnotných kousků, je i designérská značka La Formela, kterou podporuje Komerční banka. Ta v současnosti testuje nové platební karty, rovněž vyrobené z CO2.

Komerční banka a udržitelnost: Kromě peněz počítá i uhlíkovou stopu

Udržitelnost. Téma, které na nás v posledních letech útočí ze všech stran i průmyslových odvětví. Slýcháme o něm v souvislosti s oděvy, potravinami či odpady. Zásadním bodem k aktivnímu řešení je také v bankovnictví. Jakým způsobem právě peněžní ústavy mohou udržitelnost ovlivnit a podpořit? O tom byla řeč v pořadu Interview PLUS, kde byla hostem Jitka Haubová, provozní ředitelka a členka představenstva Komerční banky. Společnost má za sebou řadu opatření vedoucích k větší udržitelnosti, například obměnu vozového parku. Podporuje také výrobu oděvů z oxidu uhličitého, který chce v nejbližší budoucnosti používat při výrobě platebních karet.

Brusel přitvrdil v boji za ochranu klimatu. Firmy a spotřebitelé si sáhnou hlouběji do kapsy

Evropská unie se dohodla na výrazném zpřísnění hlavního nástroje na ochranu klimatu. Spotřebitelé a firmy budou v budoucnu muset častěji platit za emise oxidu uhličitého (CO2). O dohodě vyjednavačů Evropského parlamentu a unijních států na reformě obchodování s emisemi v EU informovalo české předsednictví, uvedla agentura DPA. Spotřebitelům má zmírnit důsledky energetického přechodu nově zřízený klimatický fond.

Plošné výhody pro „pokrytecké“ plug-in hybridy skončí. Auta ztratí ekologický status

Vozidla s tzv. plug-in hybridním pohonem mají od roku 2025 ztratit svůj ekologický status, což bude znamenat konec výhod spojených s jejich provozováním včetně bezplatného parkování na modrých zónách a osvobození od dálničních poplatků. Jde o opodstatněnou změnu pohledu zákonodárců na tuto skupinu vozidel, která v praxi umí být méně ekologická než vozy s běžnými spalovacími motory. Zásadní ale bude především vliv na vykazování flotilových emisí CO2 jednotlivými automobilkami.