Co na to vaše peněženka, Milan Káňa - 15.8. v 17:55
V létě pojišťovny nejčastěji řeší úpaly, úžehy a různá drobná zranění, jako například úrazy kotníků nebo hlavy. V pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS to uvedl mluvčí pojišťovny Kooperativa Milan Káňa. Nechybějí ovšem ani velké případy, kdy se klient zřítil v Alpách. Zásah horské služby, přeprava vrtulníkem a léčebné výlohy se podle jeho slov vyšplhaly na částku 4,5 milionu korun.
Poslechněte si celý rozhovor formou podcastu.
Pojistit bychom se měli při jakékoli cestě do zahraničí. „Nejdůležitější je pojištění léčebných výloh, ze kterého se hradí veškeré zdravotnické zásahy, které vás mohou v zahraniční potkat. Je vám špatně, zraníte se, léčíte se – takové zásahy se hradí právě z tohoto pojištění,“ vysvětlil Káňa.
ČTĚTE TAKÉ: Nedůslednost může půjčení auta v zahraničí násobně prodražit. Na co si dát pozor?
U pojištění bychom měli brát v potaz také to, co chceme na dovolené dělat. „Pokud by člověk chtěl dovolenou trávit aktivněji, například na vysokohorské túře nebo zkusit přístrojové potápění, je třeba se ještě připojistit,“ doplnil mluvčí.
A jak postupovat v případě, že se nějaká pojistná událost v zahraničí stane? Káňa radí hned volat asistenční službu. „Ta se okamžitě spojí s regionální asistenční službou a pojišťovna zajišťuje platbu přímo do té země. Klient neplatí nic, úhrada probíhá mezi pojišťovnou a zdravotnickým zařízením,“ vysvětlil.
Drobné případy řešit na místě
Asistenční služba dokáže klientům poradit, do jakého zařízení se dostat, kam se přemístit a kde se léčit. „Asistenční služby mají, v Evropě určitě a většinou i v zámoří, seznamy zdravotnických zařízení, která jsou ověřená,“ uvedl.
Nicméně existují i případy, ve kterých je lepší zaplatit za ošetření přímo na místě. „Jde o menší případy, například když si klient dojde k místnímu lékaři pro léky nebo ošetření řezné rány. To není problém a pojišťovna náklady zpětně proplatí,“ radil Káňa.
Částky do 200 euro je lepší zaplatit na místě, protože je to rychlejší a jednodušší. Nesmí se ale zapomenout na doklad, kterým se po návratu musí prokázat. „Pokud klient nechce mít starosti, jde to většinou řešit i přes pojišťovnu,“ dodal.