Luxusní SUV nebo sedan za necelý milion. Čínské Hongqi je oficiálně v Česku
Na český a slovenský trh oficiálně vstoupila značka Hongqi, která je nejstarší čínskou automobilkou a její jméno se do češtiny překládá jako „rudý prapor“. Aktuálně nabízí pětici spalovacích i elektrických modelů a nejlevnější z nich stojí necelých 940 tisíc korun. Ten zřejmě bude i tím nejžádanějším.
Hyundai Inster je kouzelné autíčko. Jezdí lépe než kdejaký elektromobil za milion
O Hyundai Inster už víme, že na své miniaturní rozměry i nízkou cenu jde o až překvapivě prostorný, vybavený a velmi dobře zpracovaný vůz. Platí to ale i v případě jízdních vlastností, nebo je stejně jako Dacia Spring spíše přibližovadlem do města, se kterým se budete bát vjet na dálnici nebo řezat zatáčky na okreskách? To jsme zjišťovali během prvních jízd v okolí Prahy.
Zájem o luxusní vozy klesl. Mezi propadáky roku jsou i ostřílené značky
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Nejlevnější Rolls-Royce prošel drobnou modernizací. Změny budete hledat lupou
Ještě nikdy se nestalo, aby se nový model značky Rolls-Royce objevil na pobočce tuzemského zastoupení tak krátce po své celosvětové premiéře. A přesto, zhruba měsíc po prvním odhalení, stojíme s kolegy v čerstvě zrekonstruovaném showroomu a obdivujeme modernizovaný sedan Ghost s přívlastkem „Series II“. Co všechno se změnilo?