Na český a slovenský trh oficiálně vstoupila značka Hongqi, která je nejstarší čínskou automobilkou a její jméno se do češtiny překládá jako „rudý prapor“. Aktuálně nabízí pětici spalovacích i elektrických modelů a nejlevnější z nich stojí necelých 940 tisíc korun. Ten zřejmě bude i tím nejžádanějším.
Invaze čínských automobilek na evropský trh pokračuje. Koncem minulého týdne do Česka a na Slovensko vstoupil čínský symbol luxusu a technologií – značka Hongqi, která je nejstarším tamním výrobcem aut. Dokonce vyrábí i legendární vládní limuzínu Hongqi H5, jakou svět považuje za „čínský Rolls-Royce“. Hongqi však u nás chce prorazit s dostupnějšími lidovými modely a ty prestižní pro vybranou klientelu zatím nechává stranou.
Servis do 100 kilometrů od vašeho bydliště
Oficiálním importérem značky Hongqi v Česku a na Slovensku je slovenská společnost Plastonic, která už podepsala i první smlouvy na prodejní i servisní zastoupení. V Česku jsou aktuálně tři domluvení partneři – v Děčíně, Hradci Králové a Plzni, a další se řeší v Praze i v dalších městech. Branislav Kocper, generální ředitel společnosti Plastonic, se snaží, aby každý z budoucích zákazníků měl prodejní i servisní zázemí do vzdálenosti 100 kilometrů od svého bydliště. V obou zemích má letos vzniknout až 20 partnerů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Do Česka dorazil nejlevnější plug-in hybrid. Na jeden zátah ujede přes tisíc kilometrů
Hongqi v Číně prodává celkem čtyři série produktů, ale na slovensko-český trh v současnosti míří zatím jediná z nich, ta nejdůležitější. Masově vyráběné modely řady H, která nabízí tradiční spalovací i čistě elektrická auta. Designovou osobitost jim dává britský automobilový designér Giles Taylor. V minulosti byl šéfdesignérem luxusní značky Rolls-Royce a Jaguaru a ve vzdálenější minulosti navrhl citroëny Xsara a C3.
Trojice dostupných spalovacích modelů
Úplně nejdostupnějším vozem Hongqi v našich končinách bude kompaktní SUV HS3 od 939 900 korun. Vyráží vstříc konkurenčnímu boji s německým koncernem Volkswagen. Aktuálně bude dostupné s jedinou motorizací – benzinovou patnáctistovkou o 124 kW (169 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol. Ještě letos by však měla dorazit i silnější čtyřkolka s osmistupňovým automatem a benzinovým dvoulitrem s nejvyšším výkonem 258 kW (350 k).
Druhým nejlevnějším Hongqi u nás pak je kompaktní sedan H5. V Evropě sice obliba těchto karoserií postupně upadá, ale v Číně jsou stále v kurzu a tenhle je navíc elegantní a za atraktivní cenu. S benzinovým dvoulitrem o výkonu 165 kW (225 k) a osmistupňovým automatem startuje od 999 tisíc korun.
Posledním vozem se spalovacím motorem pod kapotou je větší SUV Hongqi HS5 od 1 144 900 korun. I tenhle model se u nás prodává s jedinou specifikací pohonu – s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 185 kW (252 k), osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Dvojice dražších elektromobilů
Hongqi u nás bude prodávat i čistě elektrická auta a tím levnějším z nich je elektrický sedan Hongqi EH7. Ten u nás začíná od 1 349 900 Kč za slabší variantu s vysokonapěťovou baterií od čínského výrobce CATL s kapacitou 85 kWh, pohonem zadních kol s výkonem 253 kW (344 k) a dojezdem až 510 kilometrů v režimu WLTP.
TAKÉ ČTĚTE: Přehled nejporuchovějších SUV má překvapivého vítěze. Je mezi nimi elektromobil
Pro náročnější klientelu je v nabídce i výrazně silnější verze s větší baterií s kapacitou 111 kWh, dvoumotorovým pohonem všech kol s kombinovaným výkonem 455 kW (619 k) a dojezdem až 610 kilometrů. V Česku i na Slovensku začíná od minimálně 1 729 900 korun.
A poslední novinkou od Hongqi na českém a slovenském trhu je elektrické SUV EHS7, sdílející techniku s elektrickým sedanem. Bude v nabídce v obou výkonových specifikacích, ale kvůli méně aerodynamické vyšší stavbě karoserie bude mít kratší dojezd – 470 kilometrů pro slabší variantu, 530 kilometrů pro silnější verzi. Levnější verze začíná od 1 479 900 korun, silnější varianta stojí od 1 899 900 korun.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Benzin a topení rapidně zdraží emisní povolenky. Je to špatně nastaveno, varuje expert