V rámci představení nového konceptu Vision 7S se předseda představenstva Klaus Zellmer vyslovil k celkové budoucnosti mladoboleslavské automobilky. Škoda má podle něj podniknout kroky vedoucí k omezení konkurování jiným výrobkům koncernu Volkswagen, připomněl také důraz na zrychlenou elektrifikaci celé modelové palety značky a náhradu modelu Fabia.
Celosvětové setkání Škody se zástupci médií v rámci akce Explore More, které se uskutečnilo tento týden v Praze, podalo poměrně zřetelný obraz o blízké budoucnosti největší domácí automobilky. Kromě toho, že firma už nebude své modely označovat tradičním logem s okřídleným šípem, bude zásadní také snaha nepřebírat zákazníky Volkswagenu a jiným značkám stejnojmenného koncernu, ale konkurentům.
Konec vnitrokoncernové konkurence
V krátkém interview pro web autosalon.tv se šéf automobilky Klaus Zellmer vyjádřil k zásadním změnám, které Škodu čekají: „Chceme růst, ale nikoli na úkor značek skupiny Volkswagen. Chceme brát zákazníky jiným značkám,“ představil hlavní důvod, proč česká automobilka mění téměř vše. Není totiž tajemstvím, že někteří vysoce postavení lidé z vedení koncernu Volkswagen v posledních letech nelibě nesli fakt, jak Škoda díky nižším cenám a leckdy zajímavějšímu designu právě Volkswagenu zákazníky přebírá.
Představená studie obrovského budoucího SUV Vision 7S působí bombasticky, Škoda ale podle svého šéfa nezapomíná ani na lidovější segmenty. „Vision 7S je pro nás vlajková loď. Vyvineme však i malý a levný elektromobil,“ slíbil Zellmer. Novinářům z britských médií řekl, že nový elektromobil velikosti dosavadní Fabie by měl stát přibližně tolik jako současný model, který by měl nahradit. Každopádně méně než 20 tisíc eur, tedy pod 500 000 korun.
Krize v Číně a dopady války na Ukrajině
Nejtěžší rozhodnutí, která Zellmer v úřadu zatím stihl učinit, se týkají dopadů války vedené Ruskem proti Ukrajině a nové covidové krizi v Číně. „Musíme řešit, jak zajistit lidem práci a z čeho je platit. To jsou vždy velmi těžká rozhodnutí.“
Fatálním se jeví obrovský propad prodejů Škody v Číně. Před čtyřmi lety tam prodala 341 tisíc aut ročně a cílila na šest set tisíc, loni ale původem česká automobilka v Říši středu prodala pouhých 79 900 automobilů a čím dál hlasitěji se hovoří o tom, že se z tohoto trhu zcela stáhne. „V Číně teď sledujeme těžký cenový boj. Budeme muset učinit rozhodnutí, co dál. Dnes se ale, prosím, neptejte na Čínu, ale na to, co prezentujeme tady v Praze,“ reagoval Zellmer podrážděně na dotazy ohledně prodejů v asijské velmoci.