Škoda představila nové logo a extradlouhý model Vision S7. Kdy ho uvidíme na silnicích?

Budoucnost elektromobility v podání značky Škoda – to je koncept Vision S7, který byl v úterý ve světové premiéře představen v Praze. Na silnicích ho ale budete potkávat až zhruba v roce 2026 a jaká bude jeho konečná podoba, je zatím ve hvězdách. Proto se v mladoboleslavské automobilce klade důraz na termín „studie“. Představení SUV, které se stane nejdelší škodovkou v historii, ukazuje především nový designový jazyk, který bude elektrické škodovky v budoucnu zdobit. Škoda ukázala i své nové logo.

Jedno by mělo být už teď jisté, s délkou více než pět metrů půjde o nejdelší auto v historii značky. A také jeden ze tří elektromobilů, které se Škoda chystá do roku 2026 představit. Nový designový jazyk je tím klíčovým, Vision S7 tedy představuje cestu, kterou se Škoda v rámci elektromobilů v budoucnu vydá.

Soudě dle historických zkušeností se škodováckými koncepty „Vision“ lze očekávat, že výsledná podoba budoucího SUV se od konceptu dramaticky lišit nebude. U spalovacích motorů podobné tvary nečekejte. Důležitým prvkem jsou světla ve tvaru „T“, která se objevují vpředu i vzadu a Škoda je začne používat pravidelně. Stejně jako černý pás místo chladiče.

Revoluční vnitřek

Zatímco z hlediska exteriéru by se Vision S7 mohl klidně vydat na silnice takřka okamžitě a přitom by nebudil žádnou extrémní pozornost, uvnitř je to jiné. Nechybí zploštělý volant či velká dotyková obrazovka, která připomíná vozy Tesla, a také netradiční pozice dětské sedačky uprostřed vozu. U té je už teď jisté, že do sériové výroby nepůjde. Tady automobilka jen ukazuje konstrukční nápaditost, která procvičila ruce designérů.

Prototyp má také venkovní zpětná zrcátka s kamerami. Škoda už je dokáže nasadit, ale jestli je do vozu využije, se teprve ukáže. Podobně jsou na tom zajížděcí kliky či bezrámová okna.

Vůz stojí na platformě MEB, stejně jako model Enyaq, a pohánět by ho měla větší baterie. Technika aktuálně není tak klíčová, právě proto, že za čtyři roky se ještě leccos změní. Navenek to bude podobné, to vše v závislosti na ohlasech expertů i veřejnosti.

Nové logo

Mění se z pragmatických důvodů a nepřijde na všechna auta okamžitě, objevovat se bude postupně zhruba od března 2023. Výzkumy totiž dokázaly, že okřídlené logo si neumí mnohdy zahraniční trhy interpretovat. Takže stejně jako v nedávné minulosti zmizelo ze zádi a nahradil ho prostý nápis Škoda, tak k tomu dojde i na přídi.

Háček nad písmenem „S“ nahradí drobné oddělení horní části písmene. Značka navíc tak trochu opráší tradici – už předválečné vozy Škoda mívaly na kapotě pouze nápis. Okřídlený šíp ale úplně nezmizí, ve voze se s ním dál budeme potkávat například v digitální podobě.

Tagy: