Manažer Porsche psal Putinovi: Pro vzkříšení Volhy chtěl využít škodovky. Nesmysl, říká VW
V dopise, který získal německý list Der Spiegel, navrhuje člen představenstva firmy Porsche Siegfried Wolf prezidentu Vladimiru Putinovi, aby nové vozy Volha byly založeny na modelech značky Škoda. Není tajemstvím, že se koncern Volkswagen snaží s co nejmenší ztrátou zbavit svých ruských továren včetně těch, kde vznikají právě škodovky. S Wolfovou iniciativou však vedení německé firmy nemá podle slov svého mluvčího nic společného.
Před 35 lety se představila Škoda Favorit. Auto, které nás odvezlo do kapitalismu
Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně byl v září 1987 svědkem světové premiéry českého kompaktního hatchbacku. Po šestnácti letech se s ním do výrobního programu mladoboleslavské automobilky vrátil vůz s motorem vpředu a vůbec poprvé s pohonem předních kol. Účast generálního tajemníka ÚV KSČ Gustáva Husáka však náběh sériové výroby neurychlila a před vstupem Volkswagenu do Škody v roce 1991 se podnik nacházel v obtížné ekonomické situaci.
Šéf Škody Zellmer: Místo Fabie stejně drahý elektromobil a konec kanibalizace na VW
V rámci představení nového konceptu Vision 7S se předseda představenstva Klaus Zellmer vyslovil k celkové budoucnosti mladoboleslavské automobilky. Škoda má podle něj podniknout kroky vedoucí k omezení konkurování jiným výrobkům koncernu Volkswagen, připomněl také důraz na zrychlenou elektrifikaci celé modelové palety značky a náhradu modelu Fabia.
Škoda už zná nového šéfa. Schäfera po dvou letech nahradí odchovanec Porsche
Automobilka Škoda Auto oficiálně potvrdila, že Klaus Zellmer se k 1. červenci 2022 stane předsedou představenstva značky. Nahradí dosavadního šéfa Thomase Schäfera, který převezme k 1. červenci funkci předsedy představenstva značky Volkswagen, zároveň se stane členem koncernového představenstva a bude řídit skupinu objemových značek.
Šéf koncernu VW: Elektromobily nedávají smysl, pokud je napájíme z uhlí
Německý koncern Volkswagen už investoval do elektromobility obrovské prostředky. Ale i jeho šéf si uvědomuje, že cíl skoncovat se spalovacími motory do roku 2035 je téměř nemožný. Při důrazu na elektrifikaci dopravy by se podle něj nemělo zapomínat, že některé země vyrábějí většinu elektřiny z uhlí. Tam podle něj nemá smysl elektromobily prodávat. Diess konkrétně zmínil Polsko.
Po Fabii Combi nejspíš skončí i nová Scala. Škoda plánuje škrty kvůli elektrifikaci
Evropská unie skrze přísné emisní normy pomalu, ale jistě zahání výrobce automobilů do kouta. Těm pak nezbývá nic jiného než platit vysoké pokuty, nebo pohřbít spalovací modely a nahradit je elektrickými. Takový osud zřejmě čeká i mladoboleslavský bestseller Fabia ve verzi Combi a nejspíše nemine ani další oblíbený hatchback – Scala.