
Lipavský o hádce v Bílém domě: Američané mohli získat velké výhody. Vyčkejme, vyzval Babiš
Stačilo jen několik týdnů, aby se taktická střílečka Gray Zone Warfare zařadila mezi české videoherní hity. Během úvodního měsíce brněnské studio Madfinger Games prodalo téměř jeden milion kopií. Jenže tvůrci úspěšného titulu šli na úplnou hranu a linie mezi úspěchem a neúspěchem byla tenká. Do vývoje investovali stovky milionů korun a hrozilo, že pokud hru urychleně nevydají, nebudou mít na výplaty. „Na milion kopií jsme cílili. Jsem rád, že se to podařilo a máme základ, na kterém můžeme stavět,“ říká Marek Rabas v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.
Skandinávské země Finsko a Švédsko, dále Německo, Polsko nebo Slovensko finančně podporují tvůrce videoher. V Česku žádná státní podpora nebyla, nyní se to má změnit. Do Poslanecké sněmovny míří novela ministerstva kultury, která promění fungování Státního fondu kinematografie. Nově poskytne podporu pro animátory, filmaře, tvůrce seriálů a videoher. Co od fondu očekávají tuzemští herní vývojáři? Vznikne díky fondu více úspěšných her, nebo naopak přinese více braku?
Pokud se chce snímek dostat do boje o Oscara, potřebuje k tomu velké množství peněz na propagaci – a finanční možnosti české kinematografie jsou minimální, řekl v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS režisér Václav Marhoul. Čtyřiašedesátiletý tvůrce se před čtyřmi lety neúspěšně pokoušel získat nominaci na cenu americké Akademie filmového umění a věd se snímkem Nabarvené ptáče. Tvůrci prý musí splnit celou řadu podmínek.
Červen a červenec patří letos v Česku k filmově nejvytíženějším měsícům. V tuzemsku se aktuálně natáčí řada filmů a seriálů, fanoušci však nedočkavě očekávají i hvězdy, jako jsou herci Ryan Gosling či Chris Evans. Ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková nastínila, kde se budou filmové idoly pohybovat.
Do Česka se po omezeních v souvislosti s koronavirem opět vrací zahraniční filmové štáby, a to dokonce ještě ve větším počtu než tomu bylo dříve. Důvodem jsou podle ředitelky Státního fondu kinematografie Heleny Bezděk Fraňkové například příznivé podmínky hygienických opatření v tuzemsku.