V amerických obchodech se začalo objevovat dlouho nevídané zboží, které se v mnoha domácnostech po celé zemi stalo symbolem zásobovacích potíží během koronavirové krize. Role toaletního papíru, které v minulých týdnech prakticky nebylo možné sehnat, si z obchodů odnesli první šťastlivci, jimž zásoby nashromážděné v březnu došly.
Podle marketingové společnosti NCSolutions bylo v první polovině dubna zbytečné ptát se po tomto druhu zboží v 73 procentech amerických obchodů. Ještě před týdnem hlásila vyprodáno polovina. Američané se s propuknutím nákazy předzásobili a role rychle z obchodů mizely. Ještě nyní poptávka převažuje nabídku o 27 procent, uvedla NCSolutions.
Zvýšená spotřeba
Společnost Georgia Pacific odhaduje, že průměrná americká rodina ročně spotřebuje 409 rolí toaletního papíru. Pokud ovšem lidé nevycházejí a zůstávají doma jako nyní, zvyšuje se prý spotřeba až o 40 procent.
Deficit kriticky důležitého zboží, který například Evropa zdaleka tolik nepociťuje, odůvodňují experti tím, že v USA je výroba soustředěna do menšího počtu velkých provozů a rozvoz zboží je složitější. Továrny nicméně jedou na plný výkon a na třísměnný provoz. Firma Georgia Pacific například vyrábí denně o 1,5 milionu rolí víc, než je obvyklé.
Ročně se v USA prodá toaletního papíru za 9,7 miliardy dolarů (243 miliard korun). Naléhavý nedostatek Američané podle agentury Reuters pociťovali téměř padesát dnů.