reklama

Toyota Corolla TS GR Sport 2.0: Věrně slouží a chce sportovat

První Toyota se jménem Corolla se na trhu objevila už v roce 1966 a od té doby se jí po celém světě prodalo přes 44 milionů. Jde tedy o historicky nejprodávanější vůz světa, a to už něco znamená – pro firmu závazek, pro kupce očekávání, které jsme měli i nyní u modelu 2.0 TS GR Sport.

Aktuální model Corolly Touring jsme řídili už zhruba před rokem. Byl líbivý, spolehlivý a dostál všeho, co jsme od pojmu „Corolla“ čekali. Když nám spadl do klína model se sportovní úpravou Gazoo Racing, hned nám přišly na mysl scénáře plné šachovnicových vlajek.

Nejspíš právě díky dřívější zkušenosti s nevycválaným limitovaným divochem Yaris GRMN, se kterým byla na silnicích skutečně velká zábava, i Supře v edici A90, o které není vůbec třeba se více rozepisovat. To byla jízda!

Dynamiku navenek skrývá

Corolla TS GR Sport je ale spíše nenápadná. Je to vlastně takový sportovně střižený kombík, který to svému okolí nedává nijak okázale najevo.

Na druhou stranu, od běžné tmavě modré nebo bílé Corolly, kterou člověk pravidelně vídá na českých silnicích, ji rozeznáte na první dobrou. Model, který jsme měli k dispozici, měl vínovou metalízu s černými komponenty, což působilo lehce usedle. Šedo-černá varianta je o něco dynamičtější.

Paket GR dává patřičně vyniknout agresivnímu vzhledu, který si Toyota pro tuto generaci Corolly vybrala. Úzké a táhlé světlomety na přídi se mračí téměř až k logu značky a se sportovní sadou přichází i množství dalších nových detailů, které u vozu normálně nenajdete.

Jde například o zadní spoiler, černou boční lištu, střešní ližiny, dvě koncovky výfuku či lakovaná zrcátka a zadní difuzor. Vzadu je navíc logo GR Sport. Dává jasně najevo, že nemáte co dočinění s obyčejným kombíkem. Nutno říct, že prvky GR modelu by se na voze klidně mohly prezentovat více.

Není totiž důvod, proč něco takového nedávat najevo, samozřejmě v rozumné míře. Chápeme, že Toyota je na své hybridní vozy náležitě pyšná a rozhodně k tomu má důvod, ale například vystřídat boční nápis „hybrid“ za logo „GR Sport“ by vozu dodalo větší šmrnc.

Co je největším plusem sportovní výbavy? Sedadla! Takhle má vypadat sportovní ražení! Hned víte, že bude radost se do nich usadit. Červená se střídá s bílou a černou, textil se pojí se syntetickou kůží a logo GR Sport tady už nechybí. Sedadla navíc nevypadají jen hezky, ale hlavně plní účel – tělo je v sedadle výborně ukotvené.

Uvnitř vůz nabízí několik dalších decentních fragmentů sportovního auta, například vyhřívaný volant obšitý kůží či řadu chromovaných detailů. Jsou to drobnosti, ale potěší. A jsou líbivé. Jinak Corolla zůstává uvnitř přehledná a nepřeplácaná. Displej infotainmentu kombinuje dotykové i tlačítkové ovládání. Pro přepínání na pravé straně displeje je třeba se více natáhnout, což je trochu nekomfortní.

Jinak je ovládání elegantní, minimalistické a při jízdě neruší, což je v dnešní přetechnizované době docela příjemné. Na očích máte klasické ukazatele jako otáčkoměr, palivoměr a teplotu chladicí kapaliny. Zbytek je digitální, část se promítá i na head-up displeji.

Těžko hledat na interiéru Corolly nějakou výraznou slabinu. Můžeme vytknout snad jen jedinou, avšak neméně důležitou věc, a to je menší nedostatek vnitřního prostoru. V porovnání například s konkurenční Octavií se v Toyotě na zadních sedadlech cítí pasažér trochu stísněně. Zavazadlový prostor je dostatečných 580 litrů.

Jede a šetří

Jízda s Corollou je pohodová. Navenek se sice GR Sport pokouší navodit pocit, že jde o divocha, ve skutečnosti je ale šetrná. Jen jí musíte trochu pomoct. Spalovací motor je inteligentní. Sice z něj nedostanete 200 km/h kvůli omezovači na 180 km/h, ale umí i ve vyšších rychlostech vypnout a nechat pracovat elektřinu, kterou pak při zpomalování pravidelně dobíjí.

Kdo má lehkou nohu, snadno může jezdit pod pět litrů na sto kilometrů. Ale co si budeme povídat, to by byla trochu nuda. Kombinovaný výkon Corolly je 184 koňských sil a vůz s nimi rozhodně umí pracovat.

Výfuk sice neduní a akcelerace motoru vás nezarazí do sedačky, ale auto umí rozumně rozložit síly a v případě, že majitel zavelí, poslušně vypálit kupředu. S předjížděním si tedy nedělejte starosti. Jen je třeba si zvyknout na zvuk vytočeného motoru pracujícího s bezstupňovou převodovkou, typický jev hybridních modelů. Nám se to ani po několika seznámeních s podobnými auty nepodařilo.

Po silnici se budete pohybovat ladně, podvozek je komfortní, v zatáčkách nepovolí, a to ani ve chvílích, kdy už pneumatiky trochu zapiští.

Dá se tedy s klidem říci, že dvanáctá generace Corolly se povedla. A proto je na českých silnicích k vidění více a více. Stejně tak to bude i s typem GR Sport, který si můžete pořídit v testovací verzi za základní cenu 827 900 Kč.

1. NÁKLADY NA SERVIS

Svoje hybridy si Toyota dobře hlídá. Do servisu s modelem TS GR Sport 2.0 pojedete buď za rok, nebo po ujetí 15 tisíc kilometrů. Hodinová sazba v servisu pak včetně DPH činí 940 Kč. Záruka na vůz je pět let či 100 tisíc kilometrů na komponenty hybridního pohonu.

2. PRODEJE

Jak již bylo zmíněno, Corolla se do ostré konkurence koncernových Octavií nebo Golfů vecpala hodně statečně a svých soupeřů se nebojí. Za rok 2020 si našla v České republice 2 354 nových majitelů, čekat na ni budete dva až tři měsíce. Co na to konkurence z Francie či Španělska?

3. ODKLÁDACÍ PROSTORY

Střihem palubní desky i středového panelu Corolla své osazenstvo na předních sedadlech spíš obejme. Nečekejte přespříliš místa – držák na nápoje je jeden, další prostor na lahev je v loketní opěrce. Plusem je bezdrátové nabíjení telefonu.

4. ZAJÍMAVOST

Co vlastně znamená pojem „Gazoo“, do kterého Toyota v posledních letech balí své sportovní edice? Gazoo odkazuje na slovo „garáž“ – důvěrné místo, kde lidé pracují i na těch nejmenších detailech s cílem vyrobit pro zákazníka ten nejlepší možný vůz.