reklama

Toyota představila auto pro vášnivé řidiče. Má pohon zadních kol a motor bez turba

/ fotografií

Toyota GR 86 vsadila na lehkou konstrukci podpořenou hliníkovými díly. Atmosférický čtyřválec sídlí pod přední kapotou, ale pohání zadní kola. Řadí se pouze manuální převodovkou. Tohle auto tak slibuje velmi zábavné svezení v zatáčkách.

reklama

Elektromobily, hybridy nebo alespoň malé motory podporované turbodmychadlem. To jsou trendy dnešní doby. Přesto je japonská automobilka Toyota natolik odvážná, že se rozhodla pokračovat v projektu svého sportovního kupé zaměřeného na řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zábavu. Představila nový model GR 86.

Auto navazuje na Toyotu GT 86, která vyjela na silnice v roce 2012 společně se sesterským Subaru BRZ. Na celém světě se jich prodalo na 200 tisíc kusů, řada z nich jezdí v Česku. Spolupráce se Subaru mimochodem pokračuje a s novým modelem GR 86 se představila i nová generace BRZ. Nicméně zatím není jasné, zda se Subaru podaří tento vůz dostat kvůli emisím do Evropy. Toyotě však díky jejímu širokému portfoliu hybridních automobilů nic nebrání.

Klasická koncepce

Toyota GR 86 navazuje na minulou generaci svou koncepcí, tedy motorem umístěním pod delší přední kapotou a pohonem zadních kol. Čtyřmístné kupé dostalo moderní světlomety, masku chladiče a brzdová světla po vzoru dalších současných sportovních modelů japonské automobilky, tedy GR Super a GR Yaris. Zádi dominují dva velké výfuky, střechu půlí žraločí ploutev, ve které se skrývá anténa.

Interiér Toyoty GR 86 se nese v moderním duchu. Dominují mu displeje.
Interiér Toyoty GR 86 se nese v moderním duchu. Dominují mu displeje.
Zdroj: Toyota

Také interiér jde s dobou, a tak kromě dotykové obrazovky uprostřed palubní desky najdeme i další displej, který zastává levou stranu přístrojového štítu. Na něm se zobrazuje virtuální otáčkoměr s digitálním rychloměrem uprostřed, vlevo si pak zřejmě bude možné nastavit různé funkce, třeba informace o přetížení (jak ukazuje jeden obrázek). Klasický displej palubního počítače pak bude vpravo.

Velmi nezvyklým pohonem na dnešní dobu je plochý benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru, který produkuje výkon 173 kW, tedy 235 koní, a točivý moment 250 Nm. To by mělo vozu stačit k tomu, aby akceleroval z nuly na 100 km/h za 6,3 sekund. Nejde sice o strhující hodnotu, jenže kouzlo Toyoty GR 86 má spočívat jinde.

Jde o svezení v zatáčkách

Stejně jako její předchůdce, sází i GR 86 na velmi lehkou konstrukci, kterou podpořily i některé hliníkové díly karoserie. Díky tomu váží auto jen 1270 kilogramů a bude patřit k nejlehčím sportovním vozům na trhu. Spolu s motorem vpředu, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a ostrým řízením slibuje hodně zábavy hlavně na klikatých silnicích, kde tolik nejde o rychlost, jako o mrštnost. Té by měla mít nová Toyota na rozdávání.

Kdy se na českém trhu objeví ale zatím není jasné. Nejprve je v plánu debut v Japonsku, který by měl proběhnout ještě během letošního podzimu. Pak se auto postupně dostane na ostatní trhy, a to včetně evropského. Je možné, že se stejně jako u první generace podaří udržet základní cenu pod milionem korun.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Reportáž

Rusáci mi dluží milion, říká farmářka z Vrbětic. Odškodnění od Putina chtějí i další

Rusáci mi dluží milion, říká farmářka z Vrbětic. Odškodnění od Putina chtějí i další

Téměř sedm let čekali lidé z Vlachovic-Vrbětic, až vyšetřovatelé najdou viníka výbuchů v muničních skladech za obcí. „Teď už ho konečně máme, tak ať platí. Rusáci mi dluží nejméně milion, a to jen za ztracené dotace na naše pole,“ rozčiluje se farmářka Renata Pekařová. Podnikatel v lesnictví Dalibor Olšák zase v areálu muničních skladů koupil 117 hektarů lesa, škody jdou do desítek milionů. „Rád bych, aby stát s Ruskem nějaké odškodnění vyjednal, ale půjde to těžko. Tohle je příliš velká hra s globálními rozměry,“ přemítá.

Proč zůstalo Rusko v tendru na Dukovany? Vláda měla o Vrběticích vědět už v březnu
Stát ani po letech neví, jak Česku pomohly investiční pobídky, tvrdí kontrolní úřad
Do normálu se nevrátíme ani v roce 2023, varuje Pollert. Odborníci sází na červenec
reklama
reklama
Záhada na Philipově pohřbu. Královna nechala na rakvi vzkaz, v Anglii řeší zvláštní podpis

Velká Británie

Domácí zpravodajství

Uspořádejme velké koncerty, vychytáme tím infikované, vyzývá Flegr
Babiš: Za týden rozvolníme, priorita jsou děti a sport. Začnou se očkovat i lidé 60 plus
Přebalování, polohování a převlékání. Co musí vědět dobrovolníci ve zdravotnictví?
Další články
reklama
reklama