reklama

Toyota představila auto pro vášnivé řidiče. Má pohon zadních kol a motor bez turba

Toyota GR 86 vsadila na lehkou konstrukci podpořenou hliníkovými díly. Atmosférický čtyřválec sídlí pod přední kapotou, ale pohání zadní kola. Řadí se pouze manuální převodovkou. Tohle auto tak slibuje velmi zábavné svezení v zatáčkách.

reklama

Elektromobily, hybridy nebo alespoň malé motory podporované turbodmychadlem. To jsou trendy dnešní doby. Přesto je japonská automobilka Toyota natolik odvážná, že se rozhodla pokračovat v projektu svého sportovního kupé zaměřeného na řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zábavu. Představila nový model GR 86.

Auto navazuje na Toyotu GT 86, která vyjela na silnice v roce 2012 společně se sesterským Subaru BRZ. Na celém světě se jich prodalo na 200 tisíc kusů, řada z nich jezdí v Česku. Spolupráce se Subaru mimochodem pokračuje a s novým modelem GR 86 se představila i nová generace BRZ. Nicméně zatím není jasné, zda se Subaru podaří tento vůz dostat kvůli emisím do Evropy. Toyotě však díky jejímu širokému portfoliu hybridních automobilů nic nebrání.

Klasická koncepce

Toyota GR 86 navazuje na minulou generaci svou koncepcí, tedy motorem umístěním pod delší přední kapotou a pohonem zadních kol. Čtyřmístné kupé dostalo moderní světlomety, masku chladiče a brzdová světla po vzoru dalších současných sportovních modelů japonské automobilky, tedy GR Super a GR Yaris. Zádi dominují dva velké výfuky, střechu půlí žraločí ploutev, ve které se skrývá anténa.

Také interiér jde s dobou, a tak kromě dotykové obrazovky uprostřed palubní desky najdeme i další displej, který zastává levou stranu přístrojového štítu. Na něm se zobrazuje virtuální otáčkoměr s digitálním rychloměrem uprostřed, vlevo si pak zřejmě bude možné nastavit různé funkce, třeba informace o přetížení (jak ukazuje jeden obrázek). Klasický displej palubního počítače pak bude vpravo.

Velmi nezvyklým pohonem na dnešní dobu je plochý benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru, který produkuje výkon 173 kW, tedy 235 koní, a točivý moment 250 Nm. To by mělo vozu stačit k tomu, aby akceleroval z nuly na 100 km/h za 6,3 sekund. Nejde sice o strhující hodnotu, jenže kouzlo Toyoty GR 86 má spočívat jinde.

Jde o svezení v zatáčkách

Stejně jako její předchůdce, sází i GR 86 na velmi lehkou konstrukci, kterou podpořily i některé hliníkové díly karoserie. Díky tomu váží auto jen 1270 kilogramů a bude patřit k nejlehčím sportovním vozům na trhu. Spolu s motorem vpředu, pohonem zadních kol, manuální převodovkou a ostrým řízením slibuje hodně zábavy hlavně na klikatých silnicích, kde tolik nejde o rychlost, jako o mrštnost. Té by měla mít nová Toyota na rozdávání.

Kdy se na českém trhu objeví ale zatím není jasné. Nejprve je v plánu debut v Japonsku, který by měl proběhnout ještě během letošního podzimu. Pak se auto postupně dostane na ostatní trhy, a to včetně evropského. Je možné, že se stejně jako u první generace podaří udržet základní cenu pod milionem korun.

Tagy:

Hlavní zprávy

V Brně našli stokilový granát z druhé světové války. Policie evakuovala přes 100 lidí

Aktualizováno

Policie ve středu dopoledne dočasně evakuovala v Brně-Žabovřeskách v Kozákově ulici 116 lidí kvůli nálezu stokilogramového granátu z druhé světové války. Pyrotechnici nevybuchlou munici zajistili, z místa ji odvezou k odborné likvidaci. Mluvčí policie Bohumil Malášek řekl, že granát byl nalezen při výkopových pracích na dvoře jednoho rodinného domu. Policie zveřejnila také krátké video z místa.

Sleva na jízdném by nově měla činit 50 procent. O návrhu rozhodne vláda ve středu

Aktualizováno

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) vládě navrhne snížení výše slev v dopravě ze současných 75 procent na 50 procent z ceny jízdného. Státu to má přinést úspory až 1,8 miliardy korun ročně. Slevy by měly dál platit pro děti a studenty do 26 let a lidi starší 65 let. Ministr také navrhne rozšíření slev pro invalidní důchodce s invaliditou třetího stupně.

reklama

Domácí zpravodajství

Babišovi se při jednání v Evropské unii smáli. Neměl věcné argumenty, tvrdí Prouza

Bývalému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) se při jednání o Zelené dohodě na evropské půdě smáli. Neměl věcné argumenty, o něž jde především, nešetřil kritikou prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza na adresu expremiéra. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS podotkl, že klíčové budou dopadové studie ke Green Dealu, na něž se bývalá vláda vykašlala.

Česko v případě dohody stáhne žalobu ohledně Túrowa. Korektní jednání, říká Hubáčková

Aktualizováno

Pokud se česká vláda dohodne na podmínkách řešení sporu kolem polského hnědouhelného dolu Turów, stáhne žalobu, kterou podala k Soudnímu dvoru EU. Uvedla to ve středu podle agentury Reuters polská ministryně klimatu a životního prostředí Anna Moskwová v rozhovoru s rozhlasovou stanicí Polskie Radio 1. K dohodě podle ministryně životního prostředí Anny Hubáčkové (za KDU-ČSL) zatím nedošlo. Podle Moskwové je ale konec sporu na dohled.

reklama