
ANKETA: Brus, Karlos či Lojsa? Toulavý los si získal srdce Čechů. Hlasujte o jeho jménu
Kategorie SUV je na českém trhu vůbec nejoblíbenější a představuje téměř polovinu všech prodejů. Jen za posledních pět měsíců se u nás registrovalo přes padesát tisíc vozů tohoto typu. Vyhledávaná jsou také mezi ojetinami. Podívali jsme se proto, jaká jsou z pohledu německého autoklubu ADAC ta nejspolehlivější a která jsou naopak na samém chvostu žebříčku.
Ani 30. ročník festivalu Rock for People se neobešel bez spolupráce se společností Toyota. Ta již potřetí propůjčila po dobu konání populární kulturní akce flotilu vozů. „Letos šlo převážně o elektromobily,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Využití 25 aut se různilo: některá sloužila k přepravě VIP hostů, jiná pro technické zázemí. Přímo v areálu si pak návštěvníci mohli zblízka prohlédnout vozidlo C-HR v plug-in hybrid verzi. Tradičně pak na akci měli největší zastoupení mladí. „Nechtějí auta kupovat, ale užívat,“ podotkl Velička a přiblížil, jak bude vypadat budoucnost autoprůmyslu v České republice.
Po loňské premiéře si i letos mohli návštěvníci Rock for People v Hradci Králové vychutnat ryze nealkoholické koktejly v Toyota zóně. V případě 30. ročníku jednoho z největších festivalů však i nabídka nápojů doznala určitých změn. „Nealkoholická vína loni příliš nešla, proto jsme se domluvili, že to letos změníme,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Toyota zóna však není jen o nápojích, ale také o udržitelnosti, relaxu a zábavě – místu, kde se lidé setkávají.
Již potřetí je české zastoupení automobilky Toyota hlavním partnerem pro mobilitu festivalu Rock for People. Ten se tradičně uskuteční v hradeckém Parku 360 od 11. do 15. června. Společným jmenovatelem značek je tradičně důraz na ekologii a udržitelnost. Toyota se tentokrát zaměří zejména na propagaci plug-in hybridních modelů a poskytne flotilu nízkoemisních vozů, které tradičně slouží pro zázemí festivalu i dopravu kapel a hostů. V Toyota zóně na festivalu najdou návštěvníci, stejně jako loni, i nealko bar.
Ve čtvrtek začalo soudní slyšení týkající se tragické nehody, ke které došlo ve Velké Británii minulý rok v říjnu. Bývalý vojenský pilot RAF měl úmyslně vjet na dálnici do protisměru. Zabil nejen sebe, ale i rodinu v protijedoucím autě, včetně dvou dětí, informují zahraniční média.
Šest zásadních novinek v jednom okamžiku na jednom místě. Vedení Toyoty a Lexusu nám v Bruselu představilo auta, kterými doplní stávající modelové portfolio obou značek. Některé z nich jsou zcela nové a jiné prošly zase modernizací. Nechybí však mezi nimi ani malý elektromobil, který má být jakousi předzvěstí městské mobility.
Nejzásadnější Suzuki posledních let se poprvé ukázalo v Česku. Když japonská značka loni na podzim oficiálně odhalila svůj revoluční model e Vitara, začala vstupovat do úplně nové éry – nejnovější elektrický crossover je vůbec prvním elektromobilem značky na globálním trhu. V závěru minulého týdne se jeden z předprodukčních kusů přijel podívat také do Prahy v rámci svého evropského turné a my jsme si ho mohli prohlédnout staticky.
V globálním měřítku malá, v Česku však dominantní anglo-čínská značka MG přispěchala nedávno na trh s dalším žhavým želízkem jasně cílícím na Škodu Fabia. Oproti české klasice umí nabídnout plně hybridní pohon o výkonu 200 koní za velmi lákavou cenu. Týden strávený za volantem MG3 byl v mnoha směrech poučný.
Systém ovládání kokpitu s duálním rozhraním pojmenovaný Black Butterfly, který Lexus vyvinul pro svůj koncepční vůz LF-ZC, se stal inspirací pro mezinárodní tvůrce. Ti vytvořili nové strhující instalace na špičkové úrovni umění a designu.
Ve věku 70 let zemřel úspěšný automobilový závodník a mistr České republiky v rallye z roku 1997 Milan Dolák. Informoval o tom web pribram.cz.
Na týdenní test jsme měli k dispozici nejnovější generaci Toyoty Camry s hybridním pohonem. Ve většině ohledů se výrazně zlepšila, často o mílové kroky, a pro většinu populace žijící ve městě by mohla být ideální volbou. Přesto jsme na ní objevili několik nedostatků.
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.