Toyota bude v Kolíně vyrábět bateriové elektromobily. Na novou výrobní linku jí přispěje stát
Automobilka Toyota bude v České republice vyrábět bateriové elektromobily. Ve svém závodu v Kolíně kvůli tomu postaví novou produkční linku, celkově půjde o investici za zhruba 680 milionů eur (16,66 miliardy Kč), půjde o první místo v Evropě, kde bude Toyota automobilka vyrábět elektromobily. Až 64 miliony eur (1,57 miliardy Kč) přispěje formou investiční pobídky stát. Po rozšíření výroby vznikne 245 nových pracovních míst. Ekonomický přínos projektu pro stát má být kolem šesti miliard korun. Nyní automobilka zaměstnává v Kolíně kolem 3 200 lidí. Na středeční tiskové konferenci to oznámili premiér Petr Fiala (ODS) a prezident Toyota Motor Europa Jošihiro Nakata.
Policie nám rozrážela cestu. S výpravou historických vozidel jsme se vypravili do Ósaky
Expedice Robot v sobotu odstartovala na trase Praha–Ósaka od Pražského hradu. Sedm veteránů vyrazilo na cestu dlouhou neuvěřitelných 16 tisíc kilometrů, cílem posádek je dorazit 24. července při příležitosti Českého národního dne na světovou výstavu EXPO. My jsme měli možnost nejen výpravu doprovodit na hranice schengenského prostoru, ale si i vyzkoušet, jak náročná cesta účastníky čeká.
Přehled nejporuchovějších SUV má překvapivého vítěze. Je mezi nimi elektromobil
Kategorie SUV je na českém trhu vůbec nejoblíbenější a představuje téměř polovinu všech prodejů. Jen za posledních pět měsíců se u nás registrovalo přes padesát tisíc vozů tohoto typu. Vyhledávaná jsou také mezi ojetinami. Podívali jsme se proto, jaká jsou z pohledu německého autoklubu ADAC ta nejspolehlivější a která jsou naopak na samém chvostu žebříčku.
Mladí nechtějí auta kupovat, ale užívat, říká Velička z Toyoty. V čem vidí budoucnost?
Ani 30. ročník festivalu Rock for People se neobešel bez spolupráce se společností Toyota. Ta již potřetí propůjčila po dobu konání populární kulturní akce flotilu vozů. „Letos šlo převážně o elektromobily,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Využití 25 aut se různilo: některá sloužila k přepravě VIP hostů, jiná pro technické zázemí. Přímo v areálu si pak návštěvníci mohli zblízka prohlédnout vozidlo C-HR v plug-in hybrid verzi. Tradičně pak na akci měli největší zastoupení mladí. „Nechtějí auta kupovat, ale užívat,“ podotkl Velička a přiblížil, jak bude vypadat budoucnost autoprůmyslu v České republice.
Zábava, relax a nealko drinky: Toyota zóna na Rock for People je místem, kde se lidé setkávají
Po loňské premiéře si i letos mohli návštěvníci Rock for People v Hradci Králové vychutnat ryze nealkoholické koktejly v Toyota zóně. V případě 30. ročníku jednoho z největších festivalů však i nabídka nápojů doznala určitých změn. „Nealkoholická vína loni příliš nešla, proto jsme se domluvili, že to letos změníme,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Toyota zóna však není jen o nápojích, ale také o udržitelnosti, relaxu a zábavě – místu, kde se lidé setkávají.
Spojení Toyoty a Rock for People potřetí: Ekologie, plug-in hybridy i oblíbený nealko bar
Již potřetí je české zastoupení automobilky Toyota hlavním partnerem pro mobilitu festivalu Rock for People. Ten se tradičně uskuteční v hradeckém Parku 360 od 11. do 15. června. Společným jmenovatelem značek je tradičně důraz na ekologii a udržitelnost. Toyota se tentokrát zaměří zejména na propagaci plug-in hybridních modelů a poskytne flotilu nízkoemisních vozů, které tradičně slouží pro zázemí festivalu i dopravu kapel a hostů. V Toyota zóně na festivalu najdou návštěvníci, stejně jako loni, i nealko bar.