
Kyberšmejdi zesilují útoky: Třem milionům Čechů hrozí ztráta peněz. Jak se bránit a nenaletět?
Češi neumí správně používat klimatizaci. Podle čerstvého průzkumu to s ní přehánějí, s onemocněním způsobeným jejím používáním se pak setkávají téměř tři čtvrtiny. Na druhé straně, bez ochlazení je nejen v místnostech při teplotách nad 25 °C doslova k nevydržení. To se může projevit nejen na pracovním výkonu, ale třeba i na řidičských schopnostech.
Pokud se letos chystáte na dovolenou do Chorvatska či Itálie, měli byste si dát pozor na silniční předpisy v cílových destinacích i tranzitních zemích. Například v Tyrolsku zavedli nový systém, díky kterému mohou řidiče pokutovat, pokud se podle navigace pokusí objet kolonu na dálnici. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl dopravní expert a mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky (ÚAMK) Igor Sirota. V Chorvatsku pak od letoška mohou policisté udělovat vyšší pokuty.
Českobudějovická radnice v pondělí po rekonstrukci otevřela veřejnosti dětské dopravní hřiště u vlakové stanice České Budějovice – severní zastávka. Město si plochu od letošního roku pronajímá od Ústředního automotoklubu (ÚAMK). Hřiště předtím nebylo dostupné pro veřejnost a automotoklub ho otevíral jen na akce nebo na žádost škol. Nové vodorovné a svislé značky, semafory nebo třeba stavba altánu vyšla na přibližně 2,5 milionu korun. Novinářům to v pondělí sdělil náměstek primátorky Michal Šebek (ODS).
Za nehodami mladých řidičů podle dopravního experta a mluvčího Ústředního automotoklubu Igora Siroty stojí mimo nedostatku zkušeností také skutečnost, že jezdí ve starých autech, která nesplňují dnešní bezpečnostní standardy. Expert také poradil, jak postupovat během nákupu ojetého vozu.
V zimních měsících představují pro řidiče nebezpečí i suché, ale promrzlé silnice. Těmto případům se říká černý led. Ve vysílání CNN Prima NEWS to řekl tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky Igor Sirota. Expert popsal, jak se v nebezpečných situacích na silnicích chovat.
Každá zima je pro motoristy špatná a obzvláště ve městech dochází k nárůstu dopravních nehod. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl dopravní expert a mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky (ÚAMK) Igor Sirota. Největším problémem českých řidičů v tomto období je podle experta jejich neohleduplný způsob jízdy.
V podzimních a zimních měsících přibývá srážek vozidel se zvěří. Stojí za tím několik důvodů, například její vyšší aktivita v tomto období. Podívejte se, jak v takovém případě postupovat a za co vám hrozí postih. Možná budete překvapeni.
Jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je agrese, třeba i skrytá. Projevuje se například snahou některých řidičů „vychovávat“ druhé. Jednu podobnou riskantní situaci natočil divák Krimi zpráv, na záběrech se řidič cisterny snažil na dálnici zabránit jiným vozidlům v předjíždění. Proto vjel doprostřed komunikace.
Řidič na dálnici D6 na Sokolovsku předvedl velmi nebezpečný manévr. Měl ale smůlu, natočila ho při něm palubní kamera v autě, které podjížděl a jeho řidičku tím ohrozil. Nebezpečnou jízdu už řeší policie. Za předjíždění zprava muži hrozí pouze dvoutisícová pokuta. Protože však jel v odstavném pruhu, trest může být i přísnější.
PET lahev s nápojem je pro mnohé neodmyslitelná součást výbavy ve voze. V horkých dnech ovšem může způsobit velký problém. Hasiči i chemici důrazně varují řidiče, aby ve vedrech nenechávali lahve ve vozech. Hrozí nejen vznícení některých materiálů, ale také uvolnění nežádoucích látek do nápoje.
Vstup Chorvatska do eurozóny a schengenského prostoru s sebou přináší řadu změn. Některé jsou vítané, jako například zrušení hraničních kontrol při cestování autem, jiné mohou přinést i určité nevýhody. Například očekávaný příliv turistů může mít dopad na dostupnost a ceny ubytování. Chorvatsko se navíc potýká s nedostatkem pitné vody a stejně jako zbytek Evropy bojuje s inflací. Nějakého většího nárůstu cen se však nemusíte obávat, uvedla v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS mluvčí cestovní kanceláře Čedok Kateřina Pavlíková.
Přes dva roky funguje v Praze kamerový systém, který nemá v Česku obdoby. Kontroluje totiž volný průjezd pro autobusy ve vyhrazeném pruhu. Má to ale háček. Přesto, že denně odhalí na tisíc přestupků, neposílá automaticky viníkům pokuty.