Bezpečně na cestách

Nejnovější příspěvky k tématu

Bezpečně na cestách

Cyklistická sezona je tady. Analýza ukázala proč a kde se nejvíce bourá

Hezké počasí posledních dní řadu lidí motivovalo, aby vytáhli kola a přivítali jaro v sedle. Než ale vyrazíte, nechte raději technický stav bicyklu po zimě zkontrolovat. Stejně tak, jako doplňky a to především helmu. Příprava kola na jarní vyjížďky je základem pro šťastný návrat domů. Statistiky dopravních nehod, na kterých se podílí cyklisté, jsou každoročně alarmující.

Bezpečně na cestách

Cyklisté by měli být na silnici čitelnější, zdůrazňuje expert. Popsal rizika elektrokol

Počet nehod s účastí cyklistů se za poslední tři roky vyšplhal nad 56 tisíc. Podle koordinátora BESIPu pro Jihomoravský kraj Pavla Čížka se na silnice kvůli rozvoji elektrokol vydává čím dál více lidí, kteří by se k tomu dříve neodhodlali. Expert na cyklistiku ve vysílání CNN Prima NEWS proto apeloval, aby každé své rozhodnutí během jízdy včas a zřetelně signalizovali.

Několik řidičů s nepřipoutanými dětmi chytli policisté v Brně. Jen popojíždíme, vymluvili se

Hazard se životy malých dětí, ale i dospělých, kteří seděli před nimi v autě, předvedlo v Brně hned několik řidičů, kteří převáželi děti bez autosedaček nebo nepřipoutané. Podle policejní mluvčí Petry Ledabylové se rodiče nejčastěji vymlouvají na to, že popojíždějí jen na krátkou vzdálenost. Žádná vzdálenost však není tak krátká, aby se nemohla stát nehoda. Odborník pro CNN Prima NEWS popsal, co se děje s nepřipoutaným dítětem při nehodě.

Expert: Řidiči šlapou na plyn, protože mají pocit, že nestíhají. Důvodem je všeobecný spěch

Více než polovina řidičů jezdí rychle, aby nahnala čas, řekl ve vysílání CNN Prima NEWS výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek. Pár získaných minut navíc podle něj ale za zvýšené riziko nestojí. Počet nehod způsobených vysokou rychlostí v posledních letech nicméně klesá. Podle Matouška za to může i úspěšná kampaň.

Proč riskovat kvůli pár minutám? Česko oslaví Národní den bez spěchu, připojí se i FAČR

Zpomal, dokud není opravdu pozdě. S tímto heslem představila Česká asociace pojišťoven (ČAP) iniciativu Národní den bez spěchu, který se bude konat 3. dubna. Jeho cílem je dát lidem na jeden den trochu více času na obvyklé aktivity tím, že je o pár minut odloží. Mimo jiné bude několik o symbolických minut posunut fotbalový zápas mezi Opavou a Spartou, uvedla ve vysílání CNN Prima NEWS vedoucí oddělení komunikace a vzdělávání ČAP Milada Veselá.

Řidičů posilněných alkoholem o Velikonocích přibývá. Kdy a kde je situace nejhorší?

Návštěvy blízkých, koledování i rodinné sešlosti – velikonoční veselí je často spjato s popíjením alkoholu. Dopravní expert a vedoucí BESIP Tomáš Neřold v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS rozebral, jak se alkohol v krvi podepisuje na jízdě. Nejúčinnější prevencí nehod způsobených alkoholem jsou podle něj policejní kontroly. Ty v tomto období zintenzivňují, řekl policejní mluvčí. Data Portálu nehod přitom ukazují, že nejvíce nehod s alkoholem připadá na dobu kolem třetí hodiny ranní. Smutný prim v tomto ohledu drží Plzeňský kraj.

Policisté vytáhli proti nebezpečnému předjíždění kamionů na D1. Podívejte se na záběry

Na nebezpečné předjíždění nákladních vozů na dálnici D1 se zaměřili moravskoslezští dopravní policisté. Ve spolupráci s kolegy z Letecké služby se jim podařilo zachytit celkem 16 šoférů, kteří se dopustili předjíždění v nedostatečné rychlosti či jiných dopravních prohřešků. Záběry hazardu za volantem policisté nyní zveřejnili. O celé akci informovali na svých stránkách.

Hříchy českých řidičů: Agresivní vybržďování i ostré předjíždění. Kdy je riziko nejvyšší?

Podle vedoucího oddělení BESIP Tomáše Neřolda ohrožují agresivní řidiči v Česku své okolí nejčastěji ostrým předjížděním, nervózním „lepením se“ na jiný vůz či vybržďováním. Ve vysílání CNN Prima NEWS apeloval, aby se účastníci silničního provozu hlavně nenechali vyprovokovat. Klidnější situaci v dopravě prý přispěl i zákaz předjíždění pro kamiony.

Stromy jsou v tom „nevinně“. Za nehody může rychlá jízda a nevěnování se řízení, ukázal průzkum

Na celkovém počtu nehod nemají až tak velký podíl, jejich následky jsou často fatální. Nehod, ve kterých figuroval strom, se mezi lety 2010 a 2021 stalo asi 43 tisíc.To sice představuje jen nepatrný zlomek z celkového počtu nehod, kterých bylo přes 1,1 milionu, ale poměr zranění nebo úmrtí je však přesně opačný. A vedle riskantní jízdy je na vině těchto nehod i poddimenzovanost vytížených cest II. a III. třídy. Nejen to vyplývá z analýzy Portálu nehod.

Mnoho stromů stojí příliš blízko silnice, tvrdí expert. Které regiony jsou nejrizikovější?

Normy ohledně vzdálenosti stromů od vozovky jsou často porušovány, vysvětlil ve vysílání CNN Prima NEWS dopravní expert a vedoucí Samostatného oddělení BESIP Tomáš Neřold. Řidiči podle něj často jezdí příliš rychle i na komunikacích, které lemují aleje. Jaké oblasti jsou z hlediska tohoto typu nehod, které končí často fatálně, nejrizikovější?