Automobilka Pontiac ukázala na konci 80. let koncept vozu, kterému by šlo přezdívat švýcarský nůž na kolech. Na palubě si totiž vezl velké množství speciální výbavy včetně dvou vysavačů, nádoby na led, sušáku nebo kalkulačky.
Pontiac Stinger je auto, které na první pohled vypadá jako klasický prototyp vozu z roku 1989. Vyklápěcí světlomety, lak v barvě šusťáků a celkový futuristický střih nebyly v té době nic neobvyklého. Přesto tento model vybočoval z řady. Ač šlo velikostí o kompaktní auto, nabídlo více výbavy než leckterý obytný vůz.
Už ovládáním Stinger předběhl tehdejší dobu. Pod krytem na dveřích byla tlačítka pro elektrické nastavení sedadel, elektricky bylo možné hýbat dokonce i volantem. K zábavě bylo samozřejmě připravené rádio AM a FM, které bylo ovšem vybaveno CD přehrávačem, což bylo v 80. letech žhavou novinkou. Kromě toho byl ale na palubě ještě jeden samostatný přehrávač kazet, který šlo z vozu jednoduše odejmout a vzít si s sebou na pláž.
Připraven na kempování
Právě zábava na pláži byla pro Pontiac zásadní, tak jí přizpůsobil své vybavení. Ze sedadel šlo vyjmout vnitřky a použít je jako plážové sedátko, aby si člověk nehověl přímo na písku. Samozřejmostí byl i piknikový stolek a plynový vařič hned se dvěma plotýnkami. Američané nemohou pít sycené nápoje teplé, proto šlo díl dveří proměnit na box na led.
Vyklápěcí světlomety, lak v barvě šusťáků a celkový futuristický střih nebyly v té době nic neobvyklého. Zdroj: Genral Motors
Vyklápěcí světlomety, lak v barvě šusťáků a celkový futuristický střih nebyly v té době nic neobvyklého. Zdroj: Genral Motors
Kromě krabičky na nářadí byl na palubě i kompresor, jenž mohl posloužit třeba k nafouknutí míče nebo lehátek. A ani tady výčet nekončí. Pontiac Stinger měl ještě kosmetickou taštičku, deštník, sušák na prádlo, plážové tašky, kartáče a hned dva akumulátorové vysavače. Pak tu byla kalkulačka, telefon a dokonce i vodní hadice. Nejspíše aby bylo možné na závěr všechny věci znečištěné od písku opláchnout.
Bizarní americký vůz nebyl jen pouhou maketou, která měla zapůsobit na návštěvníky autosalonů nebo konkurenci. Šlo o provozuschopný model, jenž měl pod kapotou benzinový čtyřválec s třílitrovým objemem a výkonem 170 koní. Do výroby se nikdy nedostal. A ani se samotnou značku to nedopadlo příliš dobře. Nepřežila ekonomickou krizi a koncern General Motors ji v roce 2010 ukončil.