I přesto, že pražské hotely zdraží své pokoje o zhruba pět procent, stále zůstane česká metropole jednou z nejlevnějších turistických destinací. Navíc na nedostatek zákazníků si hoteliéři tuto sezónu rozhodně nebudou moci stěžovat. Podle všeho by měla obsazenost lůžek přes 80 %, což je společně s Londýnem nejvíce v EU. Vyplývá to z nejnovější studie PwC Trendy evropského hotelnictví pro roky 2018 a 2019.
Zatímco v loňském roce stál hotelový pokoj v Praze v průměru 2 251 Kč, letos se má cena vyšplhat na 2 374 Kč a v roce 2019 turisté zaplatí dokonce 2 414 Kč. I přes relativně rychlý nárůst cen zůstane ubytování v Praze v porovnání s dvanácti sledovanými evropskými metropolemi stále nejlevnější.
V průměrné obsazenosti hotelů se Praha vyšvihne do čela žebříčku. Podle studie PwC se má dostat až na 82,3 % v roce 2019, a vyrovnat se tak ve využití kapacity tradičně nejvytíženějšímu Londýnu. Důvodem je především rostoucí zájem turistů, který táhne mimo jiné návrat ruské klientely.
Praha je vyhledávaná i díky bezpečnosti
„Praha si úspěšně buduje pověst jednoho z nejkrásnějších evropských měst. Turistická atraktivita v kombinaci s relativní bezpečností dělá z české metropole jednu z nejvyhledávanějších destinací v Evropě,“ upřesnil odborník na hotelnictví z PwC Česká republika Jan Musil.
Ceny táhne nahoru i dobrá ekonomická situace napříč Evropou, která je doprovázena zvyšováním platů, a tedy i větší ochotou lidí cestovat. Ročně Praha naláká až 7 milionu turistů, a to především z Německa, Ruska, Velké Británie a USA.
Temto růstu výnosu je v Praze čtvrté nejvyšší v Evropě
Tempo růstu výnosů na jeden pokoj pražských hotelů je čtvrté nejvyšší v Evropě. Podle ukazatele RevPAR se budou výnosy v roce 2018 zvyšovat nejrychleji v portugalském Portu (10,3 %), následuje Amsterdam (7,1 %), Lisabon (7 %) a Praha (6,8%). V dalších městech se výnosy nezvednou o více než 4 %.
V roce 2019 pak mohla Praha spadnout na šestou příčku s výnosem kolem 4 %. „Vzhledem k vysoké vytíženosti stávajících kapacit a stagnující nabídce bude do budoucna výnos hotelů záviset především na růstu cen,“ uzavřel Musil.