
Malá: Blažek měl vysypat časovou osu hned. Haas připustil, že kauza je ohromná chyba
U stanice metra C Opatov v Praze 11 začala koncem května stavba roky připravovaného P+R parkovacího domu. Podle výsledků tendru vyjde na 663,8 milionu korun bez DPH a uskuteční ji sdružení firem BAK stavební společnost, Metrostav DIZ a Geosan Group. P+R parkoviště zajišťují řidičům možnost zaparkovat auto a dál se po městě přepravovat pomocí MHD.
Bezohledný motorkář srazil na přechodu v pražské Troji školačku, která skončila v umělém spánku. Rodiče dívky dál bojují za zvýšení bezpečnosti na silnicích. Jenže světelná závora, kterou by na místě rádi viděli pražští zastupitelé, je proti srsti městské části Praha 8.
Praha vydražila budovy a pozemky v Braníku za 649 milionů korun. Částka i způsob dražby ale mezi opozičními i koaličními politiky zvedly vlnu podezření. Zdá se totiž, že někdo vyzradil maximální částku, kterou byla Praha ochotná zaplatit.
Petr Witowski skončil jako generální ředitel a předseda představenstva pražského dopravního podniku (DPP). Na svém mimořádném jednání ho v pondělí odvolala dozorčí rada podniku, která se sešla kvůli novým obviněním z korupce z minulého týdne. Novinářům to řekl místopředseda dozorčí rady firmy Jakub Jiran (Piráti). Witowski obviněn není. Na funkci vypíše DPP konkurz, prozatím největší pražskou městskou firmu povede místopředseda představenstva Ladislav Urbánek. Witowski později sdělil, že se o odvolání dozvěděl z médií a nikdo mu nevysvětlil důvody. Rozhodnutí dozorčí rady respektuje.
Úředníci měli minimálně dva roky vědět, že pod předzahrádkami na Staroměstském náměstí vedl nelegálně zbudovaný plynovod, informuje Blesk.cz. Památkáři však podle pražského magistrátu nemohli ve věci jednat kvůli omezeným pravomocem. Případem se nyní bude zabývat stavební úřad Prahy 1.
Oprava Barrandovského mostu v Praze se komplikuje. Kvůli horší kvalitě původní betonové konstrukce ho silničáři nestihnou opravit do konce letních prázdnin, jak bylo původně plánováno. Jestli se rekonstrukce prodlouží o dny nebo týdny, zatím není jasné. Pražská opozice viní náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba z nekompetentnosti.
Musíme přikročit ke zdražení parkování, je důležité to ale prodiskutovat. Ve vysílání CNN Prima NEWS to řekl pražský zastupitel Adam Scheinherr (Praha Sobě). Za pravdu mu dal europoslanec a pražský zastupitel Jiří Pospíšil (TOP 09), podle kterého je třeba zvýšit také ceny za městskou hromadnou dopravu.
Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) bez jakékoli diskuze vydal pokyn k ukončení projektu Nové Holešovice a Praze tak hrozí, že jí vznikne škoda v řádu stovek milionů korun. Na svém facebookovém profilu to napsal někdejší náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Hřiba kritizoval, že chce od projektu odstoupit jen kvůli novinovému článku o kauze Dozimetr. Vyjádření Zdeňka Hřiba redakce CNN Prima NEWS zjišťuje.
Zamítnutí projektu pražské lanovky, která by propojila Bohnice s Podbabou, vzbuzuje značné emoce mezi pražskými politiky. Podle někdejšího náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) vytváří totiž rozhodnutí úřadu nebezpečný precedent, který může ohrozit další významné stavby. Naopak pirátská náměstkyně Jana Komrsková má z výsledku radost.
Zdražování v Praze zřejmě vůbec nekončí. Pražští politici aktivně jednají o navýšení ceny MHD či parkování. Metropole si podle politiků musí přehodnotit priority, aby měla peníze na další investice jako jsou školy či metro D.
Koupit si jízdenku na pražskou MHD na poslední chvíli může být skrze aplikaci nebo SMS zrádné. Lístek totiž vejde v platnost až s dvouminutovým zpožděním od aktivace a během této doby můžete dostat pokutu, jako byste za přepravu vůbec nezaplatili. Toto opatření má zamezit, aby si lidé nepořizovali jízdenku až v momentě, kdy spatří ve voze revizora. Přesto po stížnostech cestujících, kteří tímto způsobem dostali pokutu, plánuje náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) alespoň zkrácení validační lhůty na jednu minutu.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil v tomto týdnu rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D. Podle bývalého ředitele české Transparency International Davida Ondráčky tak může dojít k prodloužení výstavby i o několik let. Dopravní podnik (DPP) přesto upozorňuje, že je rozhodnutí nepravomocné. Pražští politici se zase přou, kdo za to může.