Případy vlčích dětí: Česko šokovala kuřimská kauza, společností otřásly i další příběhy
Adam Scheinherr
Výpis příspěvků ke štítku „Adam Scheinherr“
Kvůli Hřibovi může Praha přijít o stamiliony, tvrdí Scheinherr. Vadí mu obrat v projektu
Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) bez jakékoli diskuze vydal pokyn k ukončení projektu Nové Holešovice a Praze tak hrozí, že jí vznikne škoda v řádu stovek milionů korun. Na svém facebookovém profilu to napsal někdejší náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Hřiba kritizoval, že chce od projektu odstoupit jen kvůli novinovému článku o kauze Dozimetr. Vyjádření Zdeňka Hřiba redakce CNN Prima NEWS zjišťuje.
Konec snu o pražské lanovce budí emoce. V ohrožení je i Pražský okruh, varuje Scheinherr
Zamítnutí projektu pražské lanovky, která by propojila Bohnice s Podbabou, vzbuzuje značné emoce mezi pražskými politiky. Podle někdejšího náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) vytváří totiž rozhodnutí úřadu nebezpečný precedent, který může ohrozit další významné stavby. Naopak pirátská náměstkyně Jana Komrsková má z výsledku radost.
Praha potřebuje peníze, chystá zdražení MHD i parkování. Kolik si lidé připlatí?
Zdražování v Praze zřejmě vůbec nekončí. Pražští politici aktivně jednají o navýšení ceny MHD či parkování. Metropole si podle politiků musí přehodnotit priority, aby měla peníze na další investice jako jsou školy či metro D.
Máte jízdenku a přesto dostanete pokutu? Praha nás okrádá, zlobí se lidé, Hřib chystá změnu
Koupit si jízdenku na pražskou MHD na poslední chvíli může být skrze aplikaci nebo SMS zrádné. Lístek totiž vejde v platnost až s dvouminutovým zpožděním od aktivace a během této doby můžete dostat pokutu, jako byste za přepravu vůbec nezaplatili. Toto opatření má zamezit, aby si lidé nepořizovali jízdenku až v momentě, kdy spatří ve voze revizora. Přesto po stížnostech cestujících, kteří tímto způsobem dostali pokutu, plánuje náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) alespoň zkrácení validační lhůty na jednu minutu.
Průšvih za miliardy? Stavba metra D se může protáhnout o celé roky, politici se přou o vině
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil v tomto týdnu rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D. Podle bývalého ředitele české Transparency International Davida Ondráčky tak může dojít k prodloužení výstavby i o několik let. Dopravní podnik (DPP) přesto upozorňuje, že je rozhodnutí nepravomocné. Pražští politici se zase přou, kdo za to může.
Uzavřený Libeňský most? Nový mohl dávno stát, Hřib se vyžívá v kolapsech dopravy, zní z ANO
Současné uzavření Libeňského mostu kvůli jeho špatnému stavu působí trochu jako déjà vu. Ze stejného důvodu se po něm nejezdilo ani v lednu 2018. Od té doby se vedou debaty a tahanice, zda historický most rekonstruovat, či zbourat a postavit nový. V prosinci loňského roku se pražská rada rozhodla postavit místo něj repliku a zachovat některé architektonicky cenné prvky. Opoziční ANO se kvůli tomu opřelo do náměstka pro dopravu a bývalého primátora Zdeňka Hřiba (Piráti). Ten se hájí, že rekonstrukci mostu nikdo neřešil prakticky už od jeho postavení.
Hřib přišel s okružním metrem E. K podobnému projektu Prahy sobě se přitom stavěl vlažně
Pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) přišel s nápadem na výstavbu okružního metra E. Obdobný návrh na metro O přitom v minulosti představil také jeho předchůdce Adam Scheinherr (Praha sobě). Tehdejší primátor Hřib se tehdy k němu stavěl spíše vlažně a jako prioritu označoval tramvajový okruh. Dnes proto opoziční Praha sobě Hřibovi připomíná, kdo projekt původně vymyslel.
Pod Vyšehradem bude nový železniční most, rozhodl Kupka. Ten historický se zřejmě přesune
Stát a Správa železnic (SŽ) budou pokračovat v přípravě nového železničního mostu na Výtoni. Zároveň budou spolu s Prahou hledat místo pro umístění nynější historické konstrukce. Na tiskové konferenci to v úterý oznámil ministr dopravy Martin Kupka (ODS) společně s ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou.
Poslední šance na záchranu ikonického pražského mostu. Změní britští inženýři Kupkův názor?
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) se má do konce roku rozhodnout, zda bude zbourán, či zachován proslulý železniční most pod Vyšehradem. Do Prahy přicestovali britští inženýři, kteří chtějí dokázat, že lze most navzdory špatnému technickému stavu zachránit. Pokud však chtějí ministrovo rozhodnutí ovlivnit, musí jej nejdříve přesvědčit, aby finální verdikt o několik měsíců odložil.
Čára přes rozpočet pro „nový hlavák“? Bourání budu bránit, říká nositelka autorských práv
Plán na radikální přestavbu Hlavního nádraží v Praze naráží na zásadní problém. Jedna z nositelek autorských práv na současnou brutalistní odbavovací halu Daniela Bočanová totiž pro Lidové noviny uvedla, že bude bránit jakémukoliv zásahu do budovy. Návrh kodaňského studia Henning Larsen Architects přitom počítá s částečným zbouráním stavby.
Čekání v zimě a dešti, kritizuje Scheinherr nový „hlavák“. Musíme být odvážní, oponuje Hřib
Dřevěné zastřešení pražského hlavního nádraží, s nímž počítá vítězný návrh na úpravu odbavovací haly a jejího okolí, nepřinese cestujícím v zimě a dešti příliš komfortu. Prostor bude navíc čelit náporu klimatu a holubů, kritizuje návrh dánských architektů bývalý náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Naopak jeho nástupce Zdeněk Hřib (Piráti) koncept brání a tvrdí, že se cestující zimy bát nemusí. Zmínil rovněž nutnost budovat odvážné stavby.
Okruhy nebudou stačit, ukazuje studie. Musíme se na dopravu dívat jako celek, varují politici
Pokud nezačnou pražští plánovači brát dopravu ve městě jako celek a budou nadále řešit pouze jednotlivé projekty, které nenavazují na další, nastane v příštích letech ve městě problém, jemuž nezabrání ani dokončení okruhů. Shodují se na tom pražští politici s ohledem na novou studii vypracovanou pro Ředitelství silnic a dálnic. Analýza varuje, že se i přes dokončení okruhů doprava v některých místech v centru zintenzivní, například na magistrále.