Alfa Romeo se i navzdory konfliktu s vládou rozhodla vzdát hold Itálii skrze novou vyšperkovanou výbavu Tributo Italiano. Tu je možné si pořídit u všech současných modelů vyráběných právě v italských továrnách. Těšit se můžete na zajímavé designové úpravy i vylepšený podvozek. Na vrcholu nabídky je však nejen vzhledově, ale také cenově. Co všechno nabízí a kolik stojí?
Vše začalo ve chvíli, kdy automobilka představila zcela nový stylový crossover. S cílem odlišit se od koncernových francouzských sourozenců a dodat mu původní italský šmrnc, se ho rozhodla pojmenovat Milano a pochopitelně ho vyzbrojila i několika detaily v zeleno-bílo-červených barvách. Italská vláda však nedokázala překousnout, že se model Milano, byť se tváří jako italský, vyrábí v Polsku. Okamžitě tedy volala po změně jména, které nakonec zní Junior.
K TÉMATU: Nejprodávanější malé SUV v Evropě je tišší a výkonnější. Z nádrže jen usrkává
Podle členů českého zastoupení automobilky se Alfa Romeo nechtěla pouštět do soudních sporů, a to zejména z úcty k Itálii jako takové. Na podmínky ze strany vlády proto přistoupila. A aby nyní ještě více ukázala, jak jí na této zemi záleží, rozhodla se přijít s nejvyšperkovanější výbavou, kterou jí vzdává hold – verze Tributo Italiano se však týká výhradně modelů vyráběných právě v Itálii, tedy Tonale, Giulie a Stelvia.
Vozy ve výbavě Tributo Italiano se nabízí ve třech barvách po vzoru italské trikolory. Zdroj: Alfa Romeo
Aktivní tlumiče v ceně
Oproti nižším výbavovým stupňům se Tributo Italiano vyznačuje zejména třemi dostupnými barvami karoserie v odstínech italské trikolory, tedy v zelené, bílé nebo červené a vždy v kombinaci s černou střechou. Dále také koženým čalouněním interiéru, sportovními taktéž koženými sedadly s červeným podkresem a prošíváním či největšími možnými koly. U Giulie to jsou devatenáctky, u Tonale dvacítky a u Stelvia dokonce jednadvacítky. Standardem verze Tributo Italiano je u všech tří modelů i aktivní systém tlumičů Alfa Active Suspension a prémiový audiosystém Harman/Kardon.
A jelikož má být tato verze na samotném vrcholu nabídky, je zcela logické, že se prodává výhradně s nejvýkonnějšími motorizacemi. U malého SUV Tonale můžete volit mezi hybridní patnáctistovkou s turbem o výkonu 160 koní nebo plug-in hybridním pohonem 1.3 Turbo PHEV s 280 koňmi výkonu. U sedanu Giulia a většího SUV Stelvio pak mezi naftovým motorem 2,2 litru o výkonu 210 koní nebo benzinovým dvoulitrem o výkonu 280 koní. Pro všechny modely Tributo Italiano je samozřejmostí automatická převodovka a až na hybridní Tonale i pohon všech čtyř kol.
Ceny v případě Tonale začínají na částce 1 199 000 Kč, Giulie na 1 499 000 Kč a Stelvia na 1 619 000 Kč. Na kompletní ceník včetně technických parametrů přejdete kliknutím na daný model.