
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Alfa Romeo se i navzdory konfliktu s vládou rozhodla vzdát hold Itálii skrze novou vyšperkovanou výbavu Tributo Italiano. Tu je možné si pořídit u všech současných modelů vyráběných právě v italských továrnách. Těšit se můžete na zajímavé designové úpravy i vylepšený podvozek. Na vrcholu nabídky je však nejen vzhledově, ale také cenově. Co všechno nabízí a kolik stojí?
Pyšná milánská značka ztrácí v boji o přežití vlastní identitu. Navenek hezky vypadající novinka automobilky nazvaná Milano opustila posvátnou italskou půdu a spolu s koncernovými sourozenci ze Stellantisu se bude vyrábět v Polsku. Pobouření, které to vyvolalo mezi běžnými Italy i členy tamní vlády, je neslýchané.
Spolu s končící Mazdou 6 je tradiční Alfa Romeo jedním z posledních mohykánů mezi sportovně střiženými sedany mimo německé prémie. Giulia není holka pro každého, ale ryzí řidičské auto, které umí chytit za srdce i smysly. Výrobce sice tvrdí, že model má do důchodu daleko, pravda je však taková, že až Giulia jednou skončí – a že to nebude zase tak dlouho trvat – žádná další taková už nebude.
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
Model Ypsilon se vyrábí od roku 2011 a posledních pět let jej koupíte už jen v Itálii, přesto se ho prodává více než všech vozů Alfa Romeo na celém světě. Koncern Stellantis nedávno oznámil velkou renesanci slavné značky Lancia, která byla původně odsouzena k postupnému zániku. Než ale přijdou na trh zbrusu nové elektrické Lancie, bude si firma muset vystačit s jedenáct let starým mini-modelem, který za tím účelem prodělal další omlazení.
Novinka slavné italské automobilky je kompromisem mezi zářivým butikovým doplňkem a obyčejnou nákupní taškou. Sofistikovaný systém pohonu by byl geniální nebýt celkové nesladěnosti. Vzhled a funkčnost vnějšku i interiéru jsou naopak vynikající.
Dokáže nové malé SUV na platformě Jeepu postavit Alfu Romeo na nohy? Teoreticky by klidně mohlo, i když přichází se zpožděním a bez převratných novinek. Vypadá ovšem výborně, má zajímavý pohon a hada s křížem v erbu.
Po překonání Lewisa Hamiltona se Max Verstappen ani během zimní přestávky nezastavuje. V době, kdyby se jen těžko trénovaly schopnosti v reálném autě, tak novopečený mistr světa ve Formuli 1 zlepšuje své dovednosti ve virtuálním světě a už během tohoto víkendu ho čeká prestižní závod 24 hodin Le Mans. Po jeho boku se v druhém týmovém autě představí český jezdec Michal Šmídl. Tím ovšem seznam zajímavých jmen vůbec nekončí.
Nekonečně dlouho slibované malé SUV od Alfy Romeo má dorazit na trh příští rok. Polský web tvrdí, že zná sestavu motorů, ta má blízko k dobám, kdy ještě Alfa nepatřila pod koncern Stellantis. Tonale bylo vyvinuto ještě za éry FCA, co to bude znamenat pro nový model a vůbec další směrování slavné milánské značky, je dosud ve hvězdách.
Max Verstappen z Red Bullu vyhrál dramatickou Velkou cenu Abú Zabí formule 1 a i přes dva pozávodní protesty Mercedesu se stal poprvé v kariéře mistrem světa. Nizozemský pilot rozhodl o premiérovém triumfu díky čerstvé sadě nejměkčích pneumatik, kterou vyměnil pět kol před koncem při jízdě za safety carem. Díky nim předjel v posledním kole restartovaného závodu rivala Lewise Hamiltona z Mercedesu. Brit skončil druhý a rekordního osmého titulu v kariéře se nedočkal.
Známá designérská firma Pininfarina postavila automobilový simulátor pro velmi bohaté nadšence do závodních počítačových her. Model se inspiroval slavným vozem ze čtyřicátých let. Vyjde na 3,5 milionu korun.
Kimi Räikkönen končí po dvaceti letech ve formuli 1, svým fanouškům to oznámil na sociálních sítích. „Nebylo to snadné rozhodnutí, ale po této sezóně je čas na nové věci,“ sdělil jedenačtyřicetiletý bývalý mistr světa na svém instagramovém účtu. Svou úspěšnou kariéru zakončí v týmu Alfa Romeo, kde působí již třetím rokem. Letos získal v dosavadních dvanácti závodech pouze dva body za dvě desátá místa.