Audi představilo stíhačku RS 3 s pěti válci a výkonem 400 koní. Už má i českou cenu

Na trh míří nejostřejší provedení sedanu a hatchbacku Audi A3 označené jako RS 3. Pohání ho přeplňovaný benzinový pětiválec, který si odnesl cenu jako motor roku. Nabízí výkon 400 koní a stovku překonanou za 3,8 sekundy. Auto má i chytrý pohon všech kol.

Německá automobilka předvádí už v pořadí třetí Audi RS 3 ve své historii. Ostrý model vychází ze standardního hatchbacku a sedanu Audi A3, má však nejen vyšší výkon, ale i řadu vylepšení, která slibují sportovní svezení. Napoví už zevnějškem, zejména nápadnými nárazníky, černou maskou chladiče s unikátním vzorem nebo 19palcovými koly. Auto má i vlastní barvy laku, konkrétně zelenou a šedou, kterou nedostane žádný jiný model.

Interiér vozu zdobí neméně nápadné sportovní prvky. Jde například o palubní desku obloženou karbonovým dekorem, speciální sedadla RS nebo volant s plochou spodní částí věnce potažený Alcantarou. Jde o odolnou látku, která se používá i v závodních vozech a neklouže. Volant nahoře zdobí linka v barvě laku karoserie vozu. Virtuální kokpit má zas specifickou grafiku přístrojů vyvinutou pro model RS 3.

Motor roku

Navzdory tlaku Evropské unie na snižování emisí se Audi podařilo v nabídce udržet přeplňovaný benzinový pětiválec. Motor se chlubí tím, že dvakrát za sebou obdržel cenu International Engine of the Year (Motor roku). Je schopen vyrobit 294 kW výkonu, tedy rovných 400 koní. K dispozici je také 500 Nm točivého momentu. Řadí se sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami.

Audi RS 3 se chlubí parametry, které by mohly zavařit i supersportovním automobilům. Z nuly na 100 km/h totiž zrychlí za 3,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, lze ji ale po úpravě posunout až na 280 km/h. Pak bude v nabídce ještě výbava s takzvaným dynamickým paketem, který vozu přidá keramické brzdové kotouče a uvolní omezovač až na 290 km/h. V takovém případě se počítá s tím, že majitel vezme svůj vůz na okruh.

Auto přenáší sílu na všechna čtyři kola pomocí pohonu quattro. Poprvé ve své historii je ale vybaveno systémem Torque Splitter. Ten zvládá lépe rozdělovat sílu mezi kola, než kdyby byl do práce zapojený diferenciál s lamelovou spojkou. Výsledkem má být větší hravost, zábavnější řízení a možnost vyzkoušet jízdu bokem. Zajímavostí jsou kola s větším negativním odklonem než u běžné Audi A3 a sportovní podvozek, ke kterému je možné dokoupit adaptivní tlumiče.

Cena za rychlost

I když se Audi RS 3 teprve představilo, české zastoupení německé automobilky už zveřejnilo první ceny vozu. Model s karoserií hatchback začíná na částce 1 552 900 korun, sedan (v názvosloví Audi to je „limuzína“) pak stojí nejméně 1 626 900 korun. Automobilka začne přijímat objednávky od příštího měsíce, první vozy se objeví na silnici už na podzim.

Tagy: