reklama

BMW M5 a M5 Competition podstoupily plastickou operaci. Nový je nejen design

BMW M5
Foto:

Ikona sportovních sedanů BMW M5 přijíždí v modernějším balení, přičemž omlazovací kúra se dotkla i nejostřejší verze Competition. Počet koní pod kapotou zůstal u obou provedení zachován, lehce se však změnil design a přibyly díly z M8 Gran Coupé.

reklama

Upravená vizáž exteriéru značně koketuje s ostatními konvenčními variantami nové „pětky“. Nelze si nevšimnout například přepracovaných LED světlometů, které zaujmou světelnými prvky denního svícení ve tvaru písmene L, tvořenými tenkými linkami. Selektivní položkou v ceníku jsou pak adaptivní LED světla a laserové světlomety BMW Laserlight, jenž mohou být dokonce v zatmaveném provedení.

Přední část vozu rovněž obdržela novou masku chladiče s jednodílným rámečkem. Nechybí jí ani specifické dvojité lamely a logo M. Lehčí obměny se dočkal i přední nárazník, který nyní disponuje ostřejším tvarem nasávacích otvorů. Šestiúhelníkový centrální otvor má za sebou chladič oleje, v němž je umístěn radar aktivního systému udržování rychlosti (ACC). Zadní část nedávný facelift zasáhl jen nepatrně. Nová jsou pouze trojrozměrně navržená LED světla.

BMW si pro zákazníky tradičně nachystalo mnoho módních doplňků, kterými si je možné vůz dozdobit podle vlastních představ. Jedním z nejatraktivnějších volitelných prvků jsou bezpochyby 20“ M kola Double-spoke v leštěném provedení Orbit Grey, známá z BMW M8. M brzdy mají modré třmeny, ale lze je zakoupit též v černé a červené barvě. Volitelně jsou připraveny i karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny.

Plastická operace nebyla jen povrchová, sáhnout se muselo i dovnitř. Na palubě nejostřejšího modelu BMW řady 5 přibyl zvětšený 12,3“ kontrolní displej. Řidiči servíruje ještě podrobnější a snadněji čitelná data o činnosti systémů jízdní dynamiky v náročných podmínkách, třeba při jízdě na závodním okruhu. Nová je také logika nastavení jízdních režimů se dvěma tlačítky, převzatá z BMW M8. Knoflík M Mode umožňuje rychlé přepínání mezi režimy ROAD a SPORT. Tlačítko Setup pak na středové obrazovce aktivuje menu pro individuální konfiguraci motoru a podvozku. Verze Competition disponuje ještě režimem TRACK určeným pro závodění.

Pod kapotou si vysokovýkonné sedany udržely totožnou techniku jako před modernizací. Tedy 4,4litrový osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. M5 o výkonu 600 koní a M5 Competition o výkonu 625 koní. Precizní spolupráci s motory standardně zaručuje osmistupňová samočinná převodovka. K dispozici je výhradně pohon všech kol xDrive propojený s aktivním M diferenciálem. Jde však o čtyřkolku preferující zadní nápravu, skrze jízdní režim 2WD lze roztáčet pouze zadní kola.

BMW M5 Competition navíc dostalo zbrusu nové tlumiče z M8 Gran Coupé pro ještě přesnější chování na limitu. Podvozek vozu se snížil o sedm milimetrů oproti BMW M5 a nyní je ještě lépe připravený pro jízdu na závodních okruzích. Brutálnější varianta se pak rovněž chlubí tužším uložením osmiválce.

Omlazená pátá řada bavorské automobilky se světu poprvé ukázala v květnu tohoto roku. Její vrcholné verze M5 a M5 Competition pak dorazily s odstupem jednoho měsíce.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Koronavirus

Česko přesáhlo 3000 úmrtí na COVID-19, nárůsty nakažených ale začínají klesat

Česko přesáhlo 3000 úmrtí na COVID-19, nárůsty nakažených ale začínají klesat

Za pátek do 18:00 zatím v Česku přibylo 6770 případů koronaviru, v pátek před týdnem to bylo do večera o 1300 víc. Nakaženo je nyní téměř 183 000 lidí. Počet úmrtí s koronavirem přesáhl 3000, tisíc zemřelých přibylo za necelý týden. V nemocnici je 7281 lidí s covidem, z nich 998 ve vážném stavu. Ve čtvrtek laboratoře provedly 38 945 testů, zhruba stejně jako ve středu. Podíl pozitivních mezi testovanými se drží nad 33 procenty.

Koronavirus

PŘEHLEDNĚ: Chřipka versus COVID-19. Jak poznáme, že máme koronavirus

PŘEHLEDNĚ: Chřipka versus COVID-19. Jak poznáme, že máme koronavirus

S rostoucími počty nakažených lze postupně stále jasněji pozorovat, že příznaky nemoci COVID-19 jsou ve velkém počtu případů jasně rozpoznatelné od klasické chřipky či jiných respiračních onemocnění. Specifická je například ztráta chuti a čichu. Naopak rýma mezi hlavní příznaky covidu nepatří. Člověk by měl zpozornět především při zvýšené teplotě.

reklama
Uvolňování není v žádném případě na stole, shodli se odborníci. Hrozí naopak zpřísnění
Vítěz Velké pardubické Hegnus je trochu porcelánový. Ale hodně chce, říká trenér Holčák
Božský Diego Maradona slaví 60. narozeniny. Ampulka s jeho krví zamířila do kostela
Jak si v televizi naladíte program CNN Prima NEWS? Tady je detailní návod
reklama
reklama
Nice, Avignon, Saúdská Arábie. Teroristé podnikli útoky na tři cíle a zabili tři lidi

Zahraničí

Domácí zpravodajství

Faltýnek po příletu utíkal novinářům. Jsem zločinec, odstřelte mě před národem, řekl
Do Bečvy unikl nikl. Zvýšená přítomnost kyanidů se tentokrát neprokázala, uvedla ČIŽP
Další články
reklama
reklama