Ikona sportovních sedanů BMW M5 přijíždí v modernějším balení, přičemž omlazovací kúra se dotkla i nejostřejší verze Competition. Počet koní pod kapotou zůstal u obou provedení zachován, lehce se však změnil design a přibyly díly z M8 Gran Coupé.
Upravená vizáž exteriéru značně koketuje s ostatními konvenčními variantami nové „pětky“. Nelze si nevšimnout například přepracovaných LED světlometů, které zaujmou světelnými prvky denního svícení ve tvaru písmene L, tvořenými tenkými linkami. Selektivní položkou v ceníku jsou pak adaptivní LED světla a laserové světlomety BMW Laserlight, jenž mohou být dokonce v zatmaveném provedení.
BMW M5 Zdroj: BMW
Přední část vozu rovněž obdržela novou masku chladiče s jednodílným rámečkem. Nechybí jí ani specifické dvojité lamely a logo M. Lehčí obměny se dočkal i přední nárazník, který nyní disponuje ostřejším tvarem nasávacích otvorů. Šestiúhelníkový centrální otvor má za sebou chladič oleje, v němž je umístěn radar aktivního systému udržování rychlosti (ACC). Zadní část nedávný facelift zasáhl jen nepatrně. Nová jsou pouze trojrozměrně navržená LED světla.
BMW si pro zákazníky tradičně nachystalo mnoho módních doplňků, kterými si je možné vůz dozdobit podle vlastních představ. Jedním z nejatraktivnějších volitelných prvků jsou bezpochyby 20“ M kola Double-spoke v leštěném provedení Orbit Grey, známá z BMW M8. M brzdy mají modré třmeny, ale lze je zakoupit též v černé a červené barvě. Volitelně jsou připraveny i karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny.
BMW M5 Zdroj: BMW
Plastická operace nebyla jen povrchová, sáhnout se muselo i dovnitř. Na palubě nejostřejšího modelu BMW řady 5 přibyl zvětšený 12,3“ kontrolní displej. Řidiči servíruje ještě podrobnější a snadněji čitelná data o činnosti systémů jízdní dynamiky v náročných podmínkách, třeba při jízdě na závodním okruhu. Nová je také logika nastavení jízdních režimů se dvěma tlačítky, převzatá z BMW M8. Knoflík M Mode umožňuje rychlé přepínání mezi režimy ROAD a SPORT. Tlačítko Setup pak na středové obrazovce aktivuje menu pro individuální konfiguraci motoru a podvozku. Verze Competition disponuje ještě režimem TRACK určeným pro závodění.
Pod kapotou si vysokovýkonné sedany udržely totožnou techniku jako před modernizací. Tedy 4,4litrový osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. M5 o výkonu 600 koní a M5 Competition o výkonu 625 koní. Precizní spolupráci s motory standardně zaručuje osmistupňová samočinná převodovka. K dispozici je výhradně pohon všech kol xDrive propojený s aktivním M diferenciálem. Jde však o čtyřkolku preferující zadní nápravu, skrze jízdní režim 2WD lze roztáčet pouze zadní kola.
BMW M5 Competition navíc dostalo zbrusu nové tlumiče z M8 Gran Coupé pro ještě přesnější chování na limitu. Podvozek vozu se snížil o sedm milimetrů oproti BMW M5 a nyní je ještě lépe připravený pro jízdu na závodních okruzích. Brutálnější varianta se pak rovněž chlubí tužším uložením osmiválce.
Omlazená pátá řada bavorské automobilky se světu poprvé ukázala v květnu tohoto roku. Její vrcholné verze M5 a M5 Competition pak dorazily s odstupem jednoho měsíce.