Ze zákulisí stavby studentského vozu Škoda Slavia: Z okruhového speciálu se vyklubal stylový kabriolet

Škoda Slavia je vůz, který v rámci praxe sestrojilo 31 žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto na základech modelu Scala. Je možné, že se studentská práce dostane do sériové výroby? A bylo těžké dostat se k takovému projektu? Ptali jsme se přímo mezi vývojáři žákovského vozu.

Původně se měl stavět okruhový speciál.

Cesta k vývoji tohoto žákovského vozu (Azubi Car) nevedla přímo od konkrétní představy k  zadání a ke splnění vytčeného cíle. „Původním návrhem nebyl spider (kabriolet) z modelu Scala, nýbrž okruhový speciál, jenž by se účastnil vytrvalostních závodů. Měl stát na platformě vlajkové lodi Škoda Superb,“ popsali studenti.

Plán konstruktérů byl následující: Vyndat všechno nepotřebné, nechat jen řidičovu sedačku, namontovat brutální spoiler, přidělat difuzory a vytvarovat karoserii do podoby kupé.

S tímto konceptem přišli za komisí mladoboleslavské automobilky. Té se ale návrh nezamlouval, a to z toho důvodu, že Škoda Superb je podle nich zastaralý vůz. Nabídli tedy žákům alternativu v podobě sportovního vozu z modelu Škoda Scala.

Dostat se do vývojářského týmu může každý

Od žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto jsme se dozvěděli, že dostat se do týmu není zase tak těžké, jak se může zdát. „Možnost pracovat na Azubi Car (žákovském voze) má každý student, který nedisponuje horšími známkami než čtyřkami a nepatří na listinu problémových žáků,“ popsali nám upřímně s tím, že rozhodnutí, zda se projektu zúčastní, je pak pouze na každém jednotlivci.

Úspěchu projektu prý pomohla i skvělá parta, která se na něm sešla.„Po většinu času naše skupina myslela jako jeden mozek. Ovšem jsme jenom lidé a nějaké ty problémy a spory k tomu patří. Když jsme se například nemohli shodnout na nějakém návrhu, vytvořili jsme anketu a postupovali demokratickou cestou. Tímto jednoduchým způsobem jsme se vždy domluvili, a to bez zbytečných hádek.“

Jeden detail návrhu se možná dočká i sériové výroby

Zajímalo nás samozřejmě, zda je možné, aby se žákovský vůz dostal i do sériové výroby. „To určitě ne, většina aut, která vytvoříme, není zrovna synonymem praktičnosti a Škoda Slavia není výjimkou. Jediným prvkem, který by se mohl objevit u nějakého z nových vozů Škoda, je svítící označení značky a modelu na zadní části.“ To prý komisi tuzemské značky opravdu uchvátilo.

Tagy: