
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Zatímco dnes patří výsledky nárazových zkoušek k jedněm ze základních hodnotících parametrů nového auta, před půl stoletím šlo aspoň na pohled o celkem úsměvnou taškařici. Exportní požadavky si nicméně vyžádaly první seriózní crashtesty a proti zdi se pod dohledem pražského Ústavu pro výzkum motorových vozidel (ÚVMV) rozjela Škoda 100. Bez raketové techniky se to tehdy neobešlo.
Poslední výsledky nárazových zkoušek prováděné nezávislou organizací Euro NCAP přinesly zase jedno „skandální" odhalení – vozy Dacia Logan a Sandero obdržely v konečném hodnocení pouze dvě hvězdičky z pěti možných. Ve skutečnosti ale nejde o žádnou senzaci nebo tragédii. Dacia pouze doplácí na méně obsáhlou elektronickou výbavu, jinak jde o veskrze bezpečná auta.
Čínští výrobci všeho možného jsou známí svojí zálibou v kopírování západních vzorů a v celkovém efektu jim tato taktika už dlouho přináší velké úspěchy. Když se ale do něčeho pustí ryze na vlastní pěst, výsledky tak oslnivé nebývají. Jedním z nejnovějších důkazů budiž konfrontace do Evropy nedováženého čínského elektromobilu Suda SA01 s tvrdým betonem při nárazové zkoušce.
Obytné vozy se těší stále větší oblibě. Ročně se jich prodají stovky, velký zájem i kvůli pandemii koronaviru evidují také půjčovny. Německý autoklub se proto zaměřil na bezpečnost při cestování právě těmito vozidly. Během crashtestu ale moc neobstála.