reklama

Čínský elektromobil podstoupil crashtest. I jízdní kolo vypadá bezpečněji

Čína versus beton. Test německého ADACu nevystavil elektromobilu z Říše středu zrovna pozitivní vizitku.
Zdroj: ADAC

Čínští výrobci všeho možného jsou známí svojí zálibou v kopírování západních vzorů a v celkovém efektu jim tato taktika už dlouho přináší velké úspěchy. Když se ale do něčeho pustí ryze na vlastní pěst, výsledky tak oslnivé nebývají. Jedním z nejnovějších důkazů budiž konfrontace do Evropy nedováženého čínského elektromobilu Suda SA01 s tvrdým betonem při nárazové zkoušce.

reklama

Největší německý autoklub ADAC představuje v Evropě renomovanou autoritu, pokud jde o provádění bezpečnostních zkoušek a životnostních testů všech možných automobilových komponentů, od pneumatik přes žárovky a kapaliny do ostřikovačů po klasické nárazové testy. Vůz, který si němečtí odborníci tentokrát vzali do parády, se ale běžnému sortimentu poněkud vymyká: Suda SA01 je elektromobil z Číny, který je oproti konkurenci hodně, ale opravdu hodně levný. Až podezřele.

Po brutálním crashtestu je jasné, kde Mao Ce-tungovi pohrobci spořili nejvíce.

Ani airbagy, ani ABS

Kontrola bezpečnostního příslušenství auta ještě před testem jen potvrdila, že v Číně se s bezpečností příliš netrápí. Modely, které se na tamním trhu prodávají za doslova kouzelné ceny, jsou z pohledu bezpečnostních prvků velmi často osekané téměř na kost. Umíte si představit, že by se dnes v Evropě prodávalo auto bez airbagů, ABS či ESP? Kromě toho, že je to legislativou zakázáno, tak prostě ne!

Přesně takový vůz ale podstoupil crashtest. Jak patrno z přiloženého videa, z pohledu ochrany holého života posádky byla kritická už rychlost 64 km/h, ve které došlo k zásadní destrukci přední části karoserie, výrazně poškozen byl i přední sloupek. To mělo za následek další podstatnou nepříjemnost – otevřít přední dveře bez pomoci speciální techniky bylo nemožné.

Chybějící airbagy se zase promítly do rozsahu zranění posádky. Pokud by ve vozidle seděl během podobné dopravní nehody reálný člověk, skončil by s vážnými zraněními.

Suda SA01 se moc nepředvedla ani mezi kužely. Evropská auta takto jezdila před čtyřiceti lety.
Suda SA01 se moc nepředvedla ani mezi kužely. Evropská auta takto jezdila před čtyřiceti lety.
Zdroj: ADAC

Cenový imperativ

Podobně nechvalně jako náraz do zdi skončily i testy stability vozidla. Absence ABS a ESP se naplno projevila při slalomu i panickém brzdění. Vozidlo bylo při těchto manévrech značně nestabilní mnohem dříve, než bývají jiná současná auta vyráběná v automobilově vyspělých zemích. Zadní část vozu byla nestabilní už při rychlosti 70 km/h, podobně velká auta ale losí test zvládají až do rychlosti 95 km/h.

Výsledky testu jasně ukázaly, že se žádný cenový zázrak v případě tohoto vozu nekoná. Klient za své peníze zkrátka dostane přesně to, co si objednal. Naštěstí zatím ne ten evropský, kterému jsou ony proklínané normy EU alespoň občas k něčemu dobré.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

360°

Na rakovinu bude umírat více lidí, kvalita péče se snižuje, varuje primář Škola

Na rakovinu bude umírat více lidí, kvalita péče se snižuje, varuje primář Škola

Kvůli soustředění zdravotní péče na covidové pacienty bude umírat více lidí na rakovinu, sdělil v pořadu 360° Pavlíny Wolfové primář Kliniky anesteziologie, perioperační a intenzivní medicíny Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem Josef Škola. Lékaři na ně zkrátka nemají kapacity, což v pořadu na CNN Prima NEWS potvrdil i ředitel Fakultní nemocnice Královské Vinohrady a rovněž lékař Petr Arenberger. Pacienty, kteří už nepotřebují podporu dýchání, pouštějí domů, aby mohli přijmout další.

Jan Hamáček

Blíží se tvrdý lockdown? Vláda chce nouzový stav až do konce března, uvedl Hamáček

Blíží se tvrdý lockdown? Vláda chce nouzový stav až do konce března, uvedl Hamáček

  • Aktualizováno

Vláda požádá Sněmovnu o zrušení usnesení, podle kterého má nynější nouzový stav v Česku skončit spolu s účinností tzv. pandemického zákona a nejpozději v sobotu 27. února, sdělil ve středu večer vicepremiér Jan Hamáček (ČSSD). Kabinet současně požádá poslance, aby nouzový stav kvůli epidemii koronaviru platil do konce března. Části opozice ale záměr požádat o prodloužení nouzového stavu nelíbí. Dala by přednost tomu, aby vláda vyhlásila nouzový stav nový.

Smartwings nad propastí. Hrozí insolvence, ČSA oznámily, že se chystají propouštět
Fanoušci se sesypali na Kluse, zpoplatnil svůj web. Nestydím se za to, říká zpěvák
Zpřísníme, opatření budou jako na jaře, prohlásil Babiš. Co tenkrát platilo?
reklama
reklama
Nekrolog za Důl Darkov: Fáral jsem tu 35 let a syn sedm roků, loučí se havíř

Reportáž

Domácí zpravodajství

Česko si chce rychle „půjčit“ vakcínu proti covidu od ostatních států Evropské unie
Senát chce svázat restrikce s pandemickou pohotovostí, jinak by byly bez kontroly
Dvě lékařské roušky přes sebe odborníci nedoporučují. Zrušte to, žádají výrobci vládu
Další články
reklama
reklama