reklama

Čínský elektromobil podstoupil crashtest. I jízdní kolo vypadá bezpečněji

Čínští výrobci všeho možného jsou známí svojí zálibou v kopírování západních vzorů a v celkovém efektu jim tato taktika už dlouho přináší velké úspěchy. Když se ale do něčeho pustí ryze na vlastní pěst, výsledky tak oslnivé nebývají. Jedním z nejnovějších důkazů budiž konfrontace do Evropy nedováženého čínského elektromobilu Suda SA01 s tvrdým betonem při nárazové zkoušce.

reklama

Největší německý autoklub ADAC představuje v Evropě renomovanou autoritu, pokud jde o provádění bezpečnostních zkoušek a životnostních testů všech možných automobilových komponentů, od pneumatik přes žárovky a kapaliny do ostřikovačů po klasické nárazové testy. Vůz, který si němečtí odborníci tentokrát vzali do parády, se ale běžnému sortimentu poněkud vymyká: Suda SA01 je elektromobil z Číny, který je oproti konkurenci hodně, ale opravdu hodně levný. Až podezřele.

Po brutálním crashtestu je jasné, kde Mao Ce-tungovi pohrobci spořili nejvíce.

Ani airbagy, ani ABS

Kontrola bezpečnostního příslušenství auta ještě před testem jen potvrdila, že v Číně se s bezpečností příliš netrápí. Modely, které se na tamním trhu prodávají za doslova kouzelné ceny, jsou z pohledu bezpečnostních prvků velmi často osekané téměř na kost. Umíte si představit, že by se dnes v Evropě prodávalo auto bez airbagů, ABS či ESP? Kromě toho, že je to legislativou zakázáno, tak prostě ne!

Přesně takový vůz ale podstoupil crashtest. Jak patrno z přiloženého videa, z pohledu ochrany holého života posádky byla kritická už rychlost 64 km/h, ve které došlo k zásadní destrukci přední části karoserie, výrazně poškozen byl i přední sloupek. To mělo za následek další podstatnou nepříjemnost – otevřít přední dveře bez pomoci speciální techniky bylo nemožné.

Chybějící airbagy se zase promítly do rozsahu zranění posádky. Pokud by ve vozidle seděl během podobné dopravní nehody reálný člověk, skončil by s vážnými zraněními.

Cenový imperativ

Podobně nechvalně jako náraz do zdi skončily i testy stability vozidla. Absence ABS a ESP se naplno projevila při slalomu i panickém brzdění. Vozidlo bylo při těchto manévrech značně nestabilní mnohem dříve, než bývají jiná současná auta vyráběná v automobilově vyspělých zemích. Zadní část vozu byla nestabilní už při rychlosti 70 km/h, podobně velká auta ale losí test zvládají až do rychlosti 95 km/h.

Výsledky testu jasně ukázaly, že se žádný cenový zázrak v případě tohoto vozu nekoná. Klient za své peníze zkrátka dostane přesně to, co si objednal. Naštěstí zatím ne ten evropský, kterému jsou ony proklínané normy EU alespoň občas k něčemu dobré.

Tagy:

Hlavní zprávy

Lipavského nedáme, ať odstoupí Zeman, zní z koalice. Fiala si na jménech trvá
Politika

Lipavského nedáme, ať odstoupí Zeman, zní z koalice. Fiala si na jménech trvá

Miloš Zeman měl na úterní schůzce doporučit Janu Lipavskému (Piráti), aby nekandidoval na post ministra zahraničí. Podle koaličních partnerů Pirátů je to ale naopak Zeman, kdo by měl odstoupit. Lipavský je podle nich kandidátem celé koalice a budou na něm trvat. Mluvčí ODS Václav Smolka pro CNN Prima NEWS uvedl, že zatím žádné informace o tom, že by to Zeman skutečně řekl, nemají.

Prvňáčkovi napálí pětku jen totální pitomec, zuří učitel. Kolegyni by na hodinu vyhodil
Školství

Prvňáčkovi napálí pětku jen totální pitomec, zuří učitel. Kolegyni by na hodinu vyhodil

I když prvňáček příklady vypočítal správně, spletl si zadání. Učitelka základní školy ho proto nekompromisně ohodnotila známkou „pět“ a test mu celý opravila červenou barvou. Na necitlivé hodnocení upozornil školní psycholog a učitel Robert Čapek. Za takový přístup by podle něj učitelka zasloužila hodinovou výpověď. Podobně se k přístupu pedagožky staví i další odborníci i rodiče.

Tisíce domácností bez proudu. Bouře Barra udeřila na Irsko, ovlivní i počasí v Česku?

Bouře Barra v úterý zasáhla Britské ostrovy, konkrétně Irsko. Bez elektřiny je tam už 56 tisíc domácností. Do země přinesla vichr o rychlosti více až 130 km/h. Ve středu by pak měla okluzní fronta, která s bouří souvisí, doputovat i nad pevninskou Evropu, ovlivnit tak může okrajově i počasí v Česku. Český hydrometeorologický ústav ale žádná varování zatím nevydal. Vliv bouře by tak neměl být nijak extrémní.

Chlapec, který zemřel s covidem, měl i další onemocnění. Co o tragickém případu víme?

Chlapec, který v Ostravě zemřel s covidem, by za pár dní oslavil třetí narozeniny. Podle informací CNN Prima NEWS měl další chronické onemocnění, patřil tak do rizikové skupiny. Takovým pacientům lze pro zmírnění nemoci podávat monoklonální protilátky, ovšem až od 12 let, dodal Zdeněk Zíma z Odborné společnosti praktických dětských lékařů.

Čachry s bezinfekčností v Česku jen kvetou. Jaké triky odmítači používají nejčastěji?

Češi se snaží obejít, co se dá. V současnosti hlavně vládní restrikce, podle nichž je pro vstup do určitých zařízení nutné ukázat doklad o očkování nebo o prodělání nemoci. Kromě falšování zmíněných dokumentů nebo vyhledávání míst, kde se tato nařízení nedodržují, někteří odmítači očkování zvolili riskantnější taktiku, jak se opatřením vyhnout.

reklama

Domácí zpravodajství

reklama