Dacia Duster se převléká do pracovního: Místo kufru dostala čtvercovou korbu
Než začnete číst Co byste měli vědět, než začnete číst
- Dacia se vrací k pickupům, ale tentokrát s Dusterem.
- Nový Duster pickup má malou korbu, ale plnohodnotnou kabinu.
- Jaké jsou možnosti motorizace a pohonu nového pickupu?
- Cena nového pickupu je vyšší než u standardního Dusteru.
- Kdo stojí za přestavbou Dusteru na pickup?
- Bude nový Duster pickup dostupný i mimo Rumunsko?
Dacia ukázala světu novou karosářskou verzi oblíbeného Dusteru. Ten bude k dostání i ve verzi pick-up, která nabídne čtyřdveřovou kabinu a menší takřka čtvercovou korbu. Cena je však znatelně vyšší než u běžného SUV.
Rumunská Dacia patří mezi automobilky, které míří na co nejlepší poměr cena/výkon. Ačkoliv v nabídce značky patří mezi bestsellery spíše osobní vozy, nedílnou součástí jsou historicky i jejich pracovní verze.
Taková Dacia Logan MCV, ještě než se z ní stal kombík, patří dodnes mezi vyhledávané ojetiny mezi řemeslníky. Není se čemu divit – tolik místa na nářadí i materiál nabídnou spíše dodávky než větší kombík. Navíc jezdí poměrně příjemně a jde v některých motorizacích o velmi spolehlivé auto.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Japonská kvalita za cenu z říše snů: Analogový model Toyota Probox by Češi milovali
Dokonce jste stejnou generaci Logana mohli mít i ve verzi s otevřeným přepravním prostorem. Tento pickup je však dnes velkou vzácností, čemuž se příliš nelze divit – v Evropě patří dodávky mezi oblíbenější karoserie a pickup mají našinci zafixovaný spíše jako velkou a nazvedanou čtyřkolku.
Proto Dacia další pickup představila až na bázi schopného Dusteru, a to hned ve dvou variantách. V domácím Rumunsku jste mohli mít jednokabinu s větším nákladovým prostorem, zatímco v Jižní Americe našel oblibu Duster Oroch, který vycházel z pětidveřového Dusteru a záď měl oproti výchozímu modelu o něco prodlouženou, aby se na korbu vůbec něco vešlo.

Vypadá stejně jako normální Dacia Duster, vzadu se ale skrývá otevřený přepravní prostor. Zdroj: Dacia
Novinka nabídne roztomile malou korbu
Nový Duster pick-up překvapí zejména tím, že záď vozu není oproti výchozímu vozu vlastně nijak prodloužená. I když tedy nabídne plnohodnotnou čtyřmístnou kabinu, je to na úkor korby, která nabídne takřka čtvercový půdorys 1050 mm délky a 1000 mm šířky.
Naložit na ni můžete maximálně 430 kilogramů materiálu, což z Dustera taky nedělá žádného premianta. Pozitivní jsou však čtyři kotvicí oka ve dvou kolejnicích, korba je také chráněna před poničením díky oplastování s protiskluzovou úpravou.
MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Ojetiny s pohonem všech čtyř kol do 200 tisíc korun? Dominuje Škoda či Dacia
Kabina vozu zůstává shodná. Díky tomu můžete na střechu například namontovat nosiče s nosností až 80 kilogramů, nebo si dopřát komfortní výbavu ve stejných výbavových stupních jako u normálního Dusteru.
Motorizace nepřekvapí, cena je však vysoká
Stejně jako základní Duster, i verze pick-up má v nabídce verze s pohonem všech nebo pouze předních kol. Hybrid nabídne 140 koní a přední kola pohání skrze automatickou převodovku, zajímavý je zejména kvůli spotřebě, která se drží tabulkově na pěti litrech na sto kilometrů.
Na domácím trhu však bude pravděpodobně zajímavější mild-hybridní tříválec s manuálem a pohonem všech kol. Ten nabídne 130 koní, což na Duster bohatě stačí, ale díky pohonu všech kol se dostane i tam, kam se s normální předokolkou nemáte šanci podívat. Spotřeba je pak o 1,1 litru na sto kilometrů vyšší.
Čtěte také

Verzi pick-up má na starosti rumunská karosárna Romturingia, kterou si Dacia ozkoušela už při zakázkové výrobě předchozích dvoudveřových verzí. Avšak vzhledem k tomu, že pick-up vzniká přestavbou normálního SUV, cena samozřejmě roste.
Zatímco základní Duster tak v Rumunsku začíná na 22 550 eurech s DPH, verze pick-up už stojí 25 983 bez daně. Novinka tak pravděpodobně zůstane okrajovým modelem pro specifické zákazníky bez větších prodejů a nejspíše se mimo domácí Rumunsko ani v nabídce neobjeví.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Evropa musí být soběstačnější a nezávislejší. Ruská invaze je budíček, říká viceprezident EIB