
EXKLUZIVNÍ VÝZKUM: Skoro polovina Čechů má problém vyjít s příjmy, hlavně voliči ANO a SPD
S označením si sice Audi neví rady, ale auta dělá stále skvělá. Důkazem toho je i nejnovější přírůstek v podobě modelu A5, který mimo jiné získal bronzovou medaili v české anketě Auto roku 2025. Nezasloužil by si přeci jen ještě lepší umístění? To jsem zjišťoval během týdenního redakčního testu.
Během týdenního testu jste vyzkoušeli faceliftovanou verzi Volkswagenu Golf Variant v akční výbavě People, která rozšiřuje provedení Style o řadu zajímavých prvků. Potřebuje moderní rodina vůbec něco lepšího?
Osmá generace Volkswagenu Golf prošla nedávno lehkým faceliftem a s ním dorazila také akční varianta s názvem Limited. Oku nelahodí, ale má jeden velký benefit – perfektní cenu. Přitom už v základu s motorem 1,5 TSI, 115 koňmi a šestistupňovým manuálem se vlastně hodně líbí.
Ostře sledovaná kategorie kombíků nižší střední třídy není už pár let zcela dominantním hájemstvím Škody Octavia. Z velké části za to může Toyota Corolla Touring Sports (TS), což je auto, s nímž Češi poprvé ve velkém počtu pochopili, že hybrid dává často smysl víc než milovaný diesel. Omlazené provedení nepřináší žádnou revoluci, vylepšená technika ale nabízí ještě lepší provozní efektivitu.
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
Volkswagen Passat je rekordmanem v počtu najetých kilometrů za co nejkratší dobu. Toto auto mají totiž nejčastěji v hledáčku manažeři nebo rodiny, které s ním denně ujedou dlouhé vzdálenosti. A není se čemu divit, protože wolfsburský kombík či sedan jsou sázkou na jistotu, co se spolehlivosti, bezpečnosti, prostornosti a komfortu týče. Výjimkou není ani v pořadí už devátá generace, která všechny tyto vlastnosti opět posouvá na vyšší úroveň.
Koupit si v dnešní době normální auto za normální peníze a ještě k tomu s naftovým motorem i velkým kufrem je už prakticky nemožné. Mně se však jedno takové přeci jen podařilo najít. Jmenuje se Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI a splňuje vše, co by mělo rodinné kombi pro průměrně vydělávajícího Čecha splňovat. Vedle skvělé prostornosti a bohaté výbavy totiž umí jezdit velmi příjemně a hlavně za hubičku. Tím to ale ještě zdaleka nekončí.
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
Mladoboleslavská vlajková loď se před nedávnem dočkala už čtvrté generace. Ta se na rozdíl od sourozeneckého Volkswagenu Passat nenabízí pouze v rodinné karoserii kombi, ale také v té manažerské liftback. Kvůli pozvolna se svažující zádi sice zákazníci přijdou o nějaké ty litry a centimetry v rámci prostornosti, ale na druhou stranu budou zase těžit z lepší aerodynamiky i nižší ceny.
Nový Superb je spolu s Toyotou Camry, Mazdou 6 a Peugeotem 508 jedním z posledních velkých aut takzvaně neprémiového segmentu. Škodovka nejprve předvedla vůz ve verzi kombi, která se tradičně těší největší oblibě v Německu, ve Velké Británii a u nás. Karosérie liftback přijde až později v průběhu roku. Vyzkoušeli jsme nejoblíbenější verzi s naftovým dvoulitrem.
Testů, v nichž motorističtí novináři jezdí s BMW M3 Touring dveřmi napřed, pálí gumy a točí motor do červených otáček, je už na českém internetu plno. I proto jsem se rozhodl pro úplně opačný přístup a vyrazil jsem s ním z Prahy do Vídně a zpět, abych zjistil, jak se chová na dlouhých cestách, kolik spotřebuje benzinu a jaký vliv bude mít na jízdu střešní box. Často jsem se nestačil ani divit, co jsem zjistil.
Elektromobily se postupem času převtělují do všech možných karoserií. Začalo to malými městskými hatchbacky, SUV a pokračovalo dodávkami až po přepychové limuzíny. Jedním z mála posledních segmentů, který zůstal v rámci elektromobility dlouho neposkvrněn, byly kombíky. I těch už ale začíná přibývat. Otázkou ovšem zůstává, dávají elektrické kombíky smysl? Na to jsem hledal odpověď za volantem MG 5.