
Soud propustil dezinformátora Tušla. Seděl za pronásledování šéfa Lékařské komory
Kdyby neexistovala konzervativní kompaktní modelová řada i30, prodal by Hyundai na českém trhu skoro o polovinu aut méně, což by jej v celkovém pořadí importérů odsunulo kamsi ke konci první desítky. Třetí generace „Třicítky“ se vyrábí už devátým rokem a loni prodělala další z dílčích faceliftů. Pořád je to fajn praktické auto – zvláště, pokud jde o kombík.
V redakčním testu jsem vyzkoušel v pořadí už osmou generaci BMW řady 5 Touring, tedy kombi. Ve srovnání s předchůdcem možná budí v rámci designu kontroverzi, každopádně ve většině ostatních ohledech je opět o úroveň lepší a vyspělejší. Pod kapotou má navíc naftový šestiválec, který nemá na trhu konkurenci. Jednu věc ale nové pětce odpustit nedokážu.
S označením si sice Audi neví rady, ale auta dělá stále skvělá. Důkazem toho je i nejnovější přírůstek v podobě modelu A5, který mimo jiné získal bronzovou medaili v české anketě Auto roku 2025. Nezasloužil by si přeci jen ještě lepší umístění? To jsem zjišťoval během týdenního redakčního testu.
Během týdenního testu jste vyzkoušeli faceliftovanou verzi Volkswagenu Golf Variant v akční výbavě People, která rozšiřuje provedení Style o řadu zajímavých prvků. Potřebuje moderní rodina vůbec něco lepšího?
Osmá generace Volkswagenu Golf prošla nedávno lehkým faceliftem a s ním dorazila také akční varianta s názvem Limited. Oku nelahodí, ale má jeden velký benefit – perfektní cenu. Přitom už v základu s motorem 1,5 TSI, 115 koňmi a šestistupňovým manuálem se vlastně hodně líbí.
Ostře sledovaná kategorie kombíků nižší střední třídy není už pár let zcela dominantním hájemstvím Škody Octavia. Z velké části za to může Toyota Corolla Touring Sports (TS), což je auto, s nímž Češi poprvé ve velkém počtu pochopili, že hybrid dává často smysl víc než milovaný diesel. Omlazené provedení nepřináší žádnou revoluci, vylepšená technika ale nabízí ještě lepší provozní efektivitu.
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
Volkswagen Passat je rekordmanem v počtu najetých kilometrů za co nejkratší dobu. Toto auto mají totiž nejčastěji v hledáčku manažeři nebo rodiny, které s ním denně ujedou dlouhé vzdálenosti. A není se čemu divit, protože wolfsburský kombík či sedan jsou sázkou na jistotu, co se spolehlivosti, bezpečnosti, prostornosti a komfortu týče. Výjimkou není ani v pořadí už devátá generace, která všechny tyto vlastnosti opět posouvá na vyšší úroveň.
Koupit si v dnešní době normální auto za normální peníze a ještě k tomu s naftovým motorem i velkým kufrem je už prakticky nemožné. Mně se však jedno takové přeci jen podařilo najít. Jmenuje se Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI a splňuje vše, co by mělo rodinné kombi pro průměrně vydělávajícího Čecha splňovat. Vedle skvělé prostornosti a bohaté výbavy totiž umí jezdit velmi příjemně a hlavně za hubičku. Tím to ale ještě zdaleka nekončí.
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
Mladoboleslavská vlajková loď se před nedávnem dočkala už čtvrté generace. Ta se na rozdíl od sourozeneckého Volkswagenu Passat nenabízí pouze v rodinné karoserii kombi, ale také v té manažerské liftback. Kvůli pozvolna se svažující zádi sice zákazníci přijdou o nějaké ty litry a centimetry v rámci prostornosti, ale na druhou stranu budou zase těžit z lepší aerodynamiky i nižší ceny.
Nový Superb je spolu s Toyotou Camry, Mazdou 6 a Peugeotem 508 jedním z posledních velkých aut takzvaně neprémiového segmentu. Škodovka nejprve předvedla vůz ve verzi kombi, která se tradičně těší největší oblibě v Německu, ve Velké Británii a u nás. Karosérie liftback přijde až později v průběhu roku. Vyzkoušeli jsme nejoblíbenější verzi s naftovým dvoulitrem.