Koncern Daimler, do jehož portfolia patří výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz i celá řada značek nákladních vozů či autobusů, se ještě do konce letošního roku rozdělí. Vzniknou dvě nezávislé společnosti a koncern jako takový skončí. Má to pomoci s vývojem i burzou.
Start automobilky Mercedes-Benz se datuje do roku 1883, a firma tak patří mezi nejstarší výrobce aut na světě. V koncernu Daimler-Benz (později DaimlerChrysler a nyní Daimler AG) je od roku 1926. Letos, tedy téměř po 100 letech, ale koncern jako takový zanikne. Pro firmu tak půjde o historickou událost.
V koncernu Daimler dosud působí tři divize. Jde o automobily Mercedes-Benz, kamiony a autobusy Daimler a také oddělení Daimler Mobility, které zajišťuje například finanční služby. Podle rozhodnutí akcionářů by se nyní měly kamiony a autobusy oddělit a začít fungovat zcela samostatně jako firma Daimler Trucks. Koncern Daimler se poté přejmenuje na Mercedes-Benz a přestane být koncernem. Jeho zbylá divize Daimler Mobility se totiž rozdělí mezi obě firmy.
Výhoda na burze
„Tento historický okamžik pro Daimler reprezentuje nový start. Divize nazvané Mercedes-Benz Cars & Vans a Daimler Trucks & Buses jsou různé podniky s úplně jinými zákazníky, technologiemi a vlastními potřebami. Věříme, že rozdělení jim přinese kýžené osvobození od struktury konglomerátu a tím zefektivní jejich fungování,“ řekl předseda představenstva koncernu Daimler AG Ola Källenius.
Velkou výhodou rozdělení je i fakt, že firma Daimler Trucks bude moct samostatně vstoupit na burzu. To jí přinese nové finanční prostředky. Akcionáři počítají se zájmem investorů i proto, že jde o největšího výrobce nákladních vozidel a autobusů na světě. Kromě vozů značky Mercedes-Benz staví také stroje Fuso, Setra, Freightliner nebo Western Star.