reklama

Huawei už kromě telefonů prodává i SUV. Je to hybrid s podezřelými parametry

/ fotografií

Známý výrobce čínských chytrých telefonů Huawei se vrhl do automobilového byznysu. Není to ale tak, že by přímo vyráběl auta. Jen prodává SUV, které využívá jeho technologii. Jde o hybrid, jenž má až podezřele dobrý dojezd na elektřinu.

reklama

Výrobce mobilních telefonů a technologií, který měl mimo jiné v Evropě problémy s obviněním ze špionáže, už delší čas pošilhával také po automobilovém průmyslu. Dokonce se hovořilo o tom, že společně s tehdejším francouzským koncernem PSA vyvine vlastní automobil. Nyní se v showroomech čínského gigantu opravdu nové vozy objevily. Rozhodně ale nejsou celé z dílny telekomunikační firmy.

Jde o luxusní SUV původně nazvané Seres SF5 (nyní Huawei SF5), které se představilo na autosalonu v Šanghaji už před dvěma lety. Vůz je dlouhý 4,7 metru a spadá do kategorie Audi Q5 nebo BMW X3. K mání je s hybridním pohonem, jenž kombinuje benzinovou „jednašestku“ se dvěma elektromotory. Slibuje proto výkon 405 kW, tedy 551 koní a točivý moment 820 Nm. Akcelerace má zabrat 4,7 sekundy z nuly na 100 km/h. To jsou parametry sportovního vozu.

Podivné parametry

Poměrně neuvěřitelně působí tvrzení výrobce, že vůz jako plug-in hybrid dokáže na jedno nabití ujet až 180 kilometrů. Například vozy německých luxusních značek se teď pohybují spíš v oblasti mezi 70 až 100 kilometry. Příčinou může být čínský měřící cyklus, který je poměrně nepřesný. Z tohoto hlediska se tak nezdá být reálným ani slib, že v kombinaci pohonů na benzin a baterie SUV zvládne až 1 000 kilometrů.

Čínské SUV Huawei SF5 prý ujede až 1 000 km. Možná to ale není úplně pravda.
Čínské SUV Huawei SF5 prý ujede až 1 000 km. Možná to ale není úplně pravda.
Zdroj: Huawei

A kde je stopa technologické společnosti Huawei? Tu musíme hledat v kabině, ve které se společnost postarala o vertikálně umístěný displej zábavního systému. Ten připomíná tablety Huawei. Firma dodala i sadu 11 reproduktorů a jednoho subwooferu, které mají zajistit pro posádku čistý zvuk. Podporuje ho i dvojité čelní sklo snižující hluk v kabině.

SUV Seres SF5 se prodává v čínských showroomech Huawei od 216 800 juanů (asi 715 tisíc korun). Vůz není homologovaný pro evropský provoz, proto se zřejmě nikdy na českých silnicích neobjeví.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Koronavirus

Mám hodně protilátek na covid a nechci se očkovat. Budu moct cestovat?

Mám hodně protilátek na covid a nechci se očkovat. Budu moct cestovat?

Lidé, kteří prodělali COVID-19, a mají tak přirozeně vytvořené protilátky, stojí před dilematem, zda není zbytečné se v jejich případě očkovat. Přestože jim již mnohdy vypršelo období 90 dnů po prodělání nemoci, hladina protilátek je u nich nadále vysoká, a lékaři jim proto často ani nedoporučují očkování. Tito lidé však mohou mít do budoucna praktické problémy, protože se nelze spolehnout na to, že například chystaný covid pas bude brát naměřené protilátky v úvahu.

Historie

Do wehrmachtu jsem musel v sedmnácti, říká poslední z Čechů v Hitlerově armádě

Do wehrmachtu jsem musel v sedmnácti, říká poslední z Čechů v Hitlerově armádě

Letos v červnu mu bude 94 let. Když v roce 1944 oslavil sedmnácté narozeniny, musel rukovat do wehrmachtu. „Přidělili mě ke kumpanii Jäger-Ersatz-Bataillon 49, to si pořád dobře pamatuji,“ vzpomíná vitální veterán Josef Bialas z Hlučínska exkluzivně pro CNN Prima NEWS. Tohle vyprávění zatím česká média ani dokumentaristé z Paměti národa nezaznamenali, Bialas se totiž celý život snažil válku vytěsnit z paměti: „Nerad o ní mluvím. Hodně vojáků kolem mě popadalo, tam jsem našel ruku, tam zas nohu...“

Odtrhne se Skotsko od Británie? Stoupenci nezávislosti získali v parlamentu většinu
Váleční veteráni dostanou od prezidenta dárek. Musí za něj ale předtím zaplatit
reklama
reklama
Jágr vs. děti. Proč jsi nosil dlouhé vlasy jako holka? ptaly se drsně legendy

Hokej

Domácí zpravodajství

Přijímací zkoušky na střední školy rozdělily Česko. Jsou příliš těžké? Zkuste si je
Sobotní oslava i zmatky v pražské zoo. Počitadlo je matoucí, zoufají si lidé ve frontě
Další články
reklama
reklama