Huawei už kromě telefonů prodává i SUV. Je to hybrid s podezřelými parametry
Huawei už kromě telefonů prodává i SUV. Je to hybrid s podezřelými parametry

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei

Čínské SUV Huawei SF5 Zdroj: Huawei
Známý výrobce čínských chytrých telefonů Huawei se vrhl do automobilového byznysu. Není to ale tak, že by přímo vyráběl auta. Jen prodává SUV, které využívá jeho technologii. Jde o hybrid, jenž má až podezřele dobrý dojezd na elektřinu.
Výrobce mobilních telefonů a technologií, který měl mimo jiné v Evropě problémy s obviněním ze špionáže, už delší čas pošilhával také po automobilovém průmyslu. Dokonce se hovořilo o tom, že společně s tehdejším francouzským koncernem PSA vyvine vlastní automobil. Nyní se v showroomech čínského gigantu opravdu nové vozy objevily. Rozhodně ale nejsou celé z dílny telekomunikační firmy.
Jde o luxusní SUV původně nazvané Seres SF5 (nyní Huawei SF5), které se představilo na autosalonu v Šanghaji už před dvěma lety. Vůz je dlouhý 4,7 metru a spadá do kategorie Audi Q5 nebo BMW X3. K mání je s hybridním pohonem, jenž kombinuje benzinovou „jednašestku“ se dvěma elektromotory. Slibuje proto výkon 405 kW, tedy 551 koní a točivý moment 820 Nm. Akcelerace má zabrat 4,7 sekundy z nuly na 100 km/h. To jsou parametry sportovního vozu.
Podivné parametry
Poměrně neuvěřitelně působí tvrzení výrobce, že vůz jako plug-in hybrid dokáže na jedno nabití ujet až 180 kilometrů. Například vozy německých luxusních značek se teď pohybují spíš v oblasti mezi 70 až 100 kilometry. Příčinou může být čínský měřící cyklus, který je poměrně nepřesný. Z tohoto hlediska se tak nezdá být reálným ani slib, že v kombinaci pohonů na benzin a baterie SUV zvládne až 1 000 kilometrů.

Čínské SUV Huawei SF5 prý ujede až 1 000 km. Možná to ale není úplně pravda. Zdroj: Huawei
A kde je stopa technologické společnosti Huawei? Tu musíme hledat v kabině, ve které se společnost postarala o vertikálně umístěný displej zábavního systému. Ten připomíná tablety Huawei. Firma dodala i sadu 11 reproduktorů a jednoho subwooferu, které mají zajistit pro posádku čistý zvuk. Podporuje ho i dvojité čelní sklo snižující hluk v kabině.
SUV Seres SF5 se prodává v čínských showroomech Huawei od 216 800 juanů (asi 715 tisíc korun). Vůz není homologovaný pro evropský provoz, proto se zřejmě nikdy na českých silnicích neobjeví.
Čtěte také

Čtěte také
Jak by vypadalo SUV z Nošovic jako praktický pick-up? Američané mají odpověď
Související články
Honza působí v redakci od začátku roku 2021. Dříve byl hlavním redaktorem AutoBible.cz.