Huawei už kromě telefonů prodává i SUV. Je to hybrid s podezřelými parametry

Známý výrobce čínských chytrých telefonů Huawei se vrhl do automobilového byznysu. Není to ale tak, že by přímo vyráběl auta. Jen prodává SUV, které využívá jeho technologii. Jde o hybrid, jenž má až podezřele dobrý dojezd na elektřinu.

Výrobce mobilních telefonů a technologií, který měl mimo jiné v Evropě problémy s obviněním ze špionáže, už delší čas pošilhával také po automobilovém průmyslu. Dokonce se hovořilo o tom, že společně s tehdejším francouzským koncernem PSA vyvine vlastní automobil. Nyní se v showroomech čínského gigantu opravdu nové vozy objevily. Rozhodně ale nejsou celé z dílny telekomunikační firmy.

Jde o luxusní SUV původně nazvané Seres SF5 (nyní Huawei SF5), které se představilo na autosalonu v Šanghaji už před dvěma lety. Vůz je dlouhý 4,7 metru a spadá do kategorie Audi Q5 nebo BMW X3. K mání je s hybridním pohonem, jenž kombinuje benzinovou „jednašestku“ se dvěma elektromotory. Slibuje proto výkon 405 kW, tedy 551 koní a točivý moment 820 Nm. Akcelerace má zabrat 4,7 sekundy z nuly na 100 km/h. To jsou parametry sportovního vozu.

Podivné parametry

Poměrně neuvěřitelně působí tvrzení výrobce, že vůz jako plug-in hybrid dokáže na jedno nabití ujet až 180 kilometrů. Například vozy německých luxusních značek se teď pohybují spíš v oblasti mezi 70 až 100 kilometry. Příčinou může být čínský měřící cyklus, který je poměrně nepřesný. Z tohoto hlediska se tak nezdá být reálným ani slib, že v kombinaci pohonů na benzin a baterie SUV zvládne až 1 000 kilometrů.

A kde je stopa technologické společnosti Huawei? Tu musíme hledat v kabině, ve které se společnost postarala o vertikálně umístěný displej zábavního systému. Ten připomíná tablety Huawei. Firma dodala i sadu 11 reproduktorů a jednoho subwooferu, které mají zajistit pro posádku čistý zvuk. Podporuje ho i dvojité čelní sklo snižující hluk v kabině.

SUV Seres SF5 se prodává v čínských showroomech Huawei od 216 800 juanů (asi 715 tisíc korun). Vůz není homologovaný pro evropský provoz, proto se zřejmě nikdy na českých silnicích neobjeví.

Tagy: