Nové Santa Fe se připojuje k designové avantgardě ostatních modelů značky z posledních let. Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Hyundai Santa Fe (2023) Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Nové luxusní SUV Santa Fe nemá nic společného se svým konzervativním předchůdcem. Svým futuristickým designem se zcela vyčleňuje mimo hlavní proud konkurenčních výrobců, přesto chce Hyundai oslovit především své obvyklé zákazníky. Díky hranatým tvarům je auto velice prostorné a praktické.
Ioniq 5, Staria, Ioniq 6 nebo reinkarnované kupé Pony. To jsou zásadní příklady toho, jak se z někdejšího výrobce vyloženě nehezkých aut stala značka udávající designové trendy. Také obrovské SUV Santa Fe nehodlá z nastavené laťky nikterak slevit. Novinka svým stylem připomíná vrcholné SUV modely značek Rolls-Royce a Land Rover a zejména amerického Fordu Flex z roku 2008, zachovává si však jasnou příslušnost ke korejské značce.
Interiér se nese v duchu současných modelů Hyundai. Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Všechno jinak
Novinka představuje oproti stávajícími modelu opravdu velký posun, protože současná čtvrtá Hyundai Santa Fe je vším, jen ne hranatým SUV. Dostane velkou masku chladiče, kterou napříč protne pás z diod, aby se na okraji proměnil v denní svícení ve tvaru písmene H, integrované do LED světlometů.
ČTĚTE TAKÉ: Návrat sedmdesátek. Hyundai vyrobí repliku kupé, které nastartovalo korejský autoprůmysl
Auto se předvádí na obrovských kolech, díky nimž vypadá větší, než ve skutečnosti je. Šokující je ale vyloženě ostře seříznutá záď, která pomůže se zvětšením kufru. Rozvor impozantního stroje má hodnotu 2 765 mm, což vypovídá o solidní vnitřní prostornosti. Auto bude ale i dostatečně široké. To zase prozrazuje snímek kabiny, která má masivní středový panel mezi řidičem a spolujezdcem, do nějž se vejdou dva bezdrátově se nabíjející mobilní telefony vedle sebe. Palubní desce dominují displeje, ventilace se spojila do jednoho velkého průduchu.
Konstrukce podvozku či motory jsou zatím velkou neznámou, drobným náznakem je ale štítek na pátých dveřích. Objevuje se na nich nápis 2.5T, což napovídá, že by mohlo jít o přepracovanou verzi v USA prodávaného přeplňovaného čtyřválce Smartstream T-GDI o výkonu nejméně 281 koní. V Evropě lze ale očekávat spíše známý hybrid o systémovém výkonu 230 koní nebo plug-in hybrid (265 k).
Záď Santa Fe vypadá o poznání asijštěji. Zdroj: Se svolením společnosti Hyundai
Velká neznámá
Mnoho se toho o chystaném Hyundai Santa Fe zatím neví, Korejci si vše nechávají až na srpnovou premiéru. Jedno je ale jisté: Až se tohle auto dostane na silnice, bude to nejnápadnější SUV široko daleko. Jakoby následovalo cestu velkého futuristického MPV Staria, které na sebe i rok a půl po svém uvedení na trh strhává pozornost všude, kde se objeví. Cena nové generace velkého SUV ovšem rozhodně nebude menší ani stejná jako u současného modelu.
K tématu