Co Čech, to trenér! - 26.4. v 13:30
Organizátoři mistrovství světa v hokeji v Praze a Ostravě připravili pro fanoušky u obou hal fanzóny, které v součtu pojmou až 12 tisíc návštěvníků. Větší prostor o rozloze 8400 m2 s kapacitou 7000 lidí bude u pražské arény, v moravskoslezské metropoli bude k dispozici 7000 m2 pro až 5000 osob. Do obou fanzón budou mít přístup i fanoušci bez vstupenek na jednotlivé zápasy a pro všechny bude každodenně připraven bohatý doprovodný program. Stejně jako na řadě podobných míst v Česku v nich ale nepůjde platit hotově, oznámili pořadatelé na neformálním setkání s novináři. Zveřejněna byla také cena piva.
„Obě fanzóny budou velmi podobné. Připravujeme program s moderátory, DJ a samozřejmě s živými kapelami. Každý den plánujeme dvě vystoupení před jednotlivými utkáními a snažíme se jít i cestou revivalových skupin, protože přijede tisíce zahraničních fandů a vždy je atmosféra unikátní, když písničky znají,“ řekl prezident pražského organizačního výboru Petr Bříza. „Samozřejmě jsme se snažili připravit i kvalitní gastro servis a dobré pivo,“ doplnil s úsměvem. Jako vždy budou součástí fanzón i pódia s velkoplošnými obrazovkami, na kterých se budou vysílat jednotlivé zápasy hokejového mistrovství světa.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Česká nominace na generálku před hokejovým MS: Ve výběru je i 10 posil z NHL. Kdo končí?
Program a výsledky MS v hokeji 2024: Češi jsou mistři, zlatý gól dal Pastrňák
Mistrovství světa v ledním hokeji 2024 v Praze a Ostravě skončilo a Češi jsou mistři světa. Národní tým bodoval v každém zápase základní skupiny, přestože dvě utkání prohrál. Ve čtvrtfinále těsně porazil Spojené státy, v semifinále pak rozstřílel Švédy. Skoro padesátiminutové čekání na první gól ve finále se Švýcarskem ukončil přesnou ranou David Pastrňák a Lukáš Dostál udržel přes závěrečný nápor soupeře čisté konto. Projděte si přehled výsledků MS 2024 a cestu českého týmu za zlatem.
Zatímco značku piva přímo v arénách organizátoři ovlivnit nemohou, pro fanzóny se s marketingovým partnerem Mezinárodní hokejové federace IIHF dohodli a získali povolení pro Pilsner Urquell, dlouholetého partnera českého hokeje. „Chceme v Praze i Ostravě vybudovat obří hospodu na zelené louce, máme zkušenosti a věříme, že se to povede,“ řekl manažer Plzeňského Prazdroje Ladislav Kolář.
Zatímco v pražské aréně bude stát 0,4 Staropramenu 90 korun, ve fanzónách se bude půllitr Plzně prodávat za 110 korun. „Výsledná suma, kterou určil organizační výbor, vzešla z pečlivé analýzy u obdobných vrcholných akcí v tuzemsku i zahraničí,“ řekl Bříza. Součástí nabídky budou i nealkoholická piva.
Nápoje budou čepovány do vratných kelímků, u kterých se bude platit záloha 100 korun. „Jsme připraveni fanoušky rychle odbavovat a věříme, že se nebudou tvořit fronty. Každá pokladna bude umět vrátit zálohu na kelímek. Navíc ve fanzónách bude vždy i speciální stan, kde se budou zálohy vracet,“ řekl Kolář. I zálohy se poté budou vracet bezhotovostně zpět na účet zákazníků. S prázdnými kelímky bude možné vstoupit i do jednotlivých hal.
Fanzóny se budou každodenně otvírat ve 14 hodin, v případě dnů se třízápasovým programem už v 11 hodin. Uzavírat se budou s ohledem na pravidla rušení nočního klidu ve 22:00.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Bude hrát Jaromír Jágr v příští sezoně, nebo ne? Prozradil to v exkluzivním rozhovoru